Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@12:46:30 GMT

روش‌های دریافت کد پستی ملک

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۵۸۳۵

کد پستی یک شماره ۱۰ رقمی است.  با استفاده از  کد پستی می‌توان مرسولات را پست کرد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، استفاده از کدهای پستی ۵ رقمی طی سال‌های گذشته، سبب‌ بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم، سازمان‌ها و ادارات به خصوص سازمان پست جمهوری اسلامی ایران شده بود.

این کدهای پستی، نیاز به نوشتن کامل آدرس پستی را مرتفع نمی‌ساختند و به تنهایی برای شناسایی مبدا و مقصد مرسولات پستی کافی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر، هر یک از سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها، برای خود پلاک‌های ویژه‌ای داشتند که باعث می‌شد شناسایی پلاک‌ها و آدرس‌ها بسیار دشوار و پیچیده شود.

در گذشته تنها با خواندن قبوض انرژی می‌شد از کد پستی ساختمان مطلع شد. اما امروز روش‌های دیگری ابداع شده که دریافت کد پستی ملک را آسان‌تر کرده است.

برای دریافت کد پستی ملک کافی است پرتال شرکت ملی پست جستجو شود و یا با آدرس https://epostcode.post.ir مستقیم وارد پرتال شد.

در صفحه اول، خدمات مربوط به کدپستی قابل مشاهده است. در این وبسایت می‌توان کد پستی را تغییر داد و گواهی کد پستی جدید را دریافت نمود. برای دریافت کد پستی ملک، انتخاب گزینه کدیاب کافی است.

در روش دریافت کد پستی با نام ساختمان احتمال دارد کاربر پس از ثبت اسم ساختمان با چند گزینه مشابه مواجه شود که موضوع مهمی نیست.

همه ساختمان ها آدرس و مشخصات دقیقی دارند و احتمال اشتباه در جست‌وجوی کد پستی با نام ساختمان صفر است. در ادامه لازم است شماره واحد وارد و گزینه دریافت کد پستی ملک انتخاب شود.

روش دیگر دریافت کد پستی از طریق تلفن است در این روش لازم است حتما شماره تلفن ساختمان در اختیار کاربر باشد.

با وارد کردن شماره تلفن ساختمان به سادگی امکان دریافت کد پستی ملک وجود دارد. این امکان در گذشته برای کاربران وجود داشت و بسیار استفاده می‌شد.

این امکان در پرتال اداره پست، اخیرا به ‌صورت موقت از دسترس خارج شده است. اما طبق گفته مدیرعامل شرکت ملی پست به‌زودی مشکل برطرف و امکان دریافت کد پستی ملک با استفاده از تلفن دوباره بر قرار می شود.

منبع: نورنیوز

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انرژی جمهوری اسلامی ایران جهان شماره تلفن مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب

سانفرانسیسکو با بهره‌گیری از سیستم‌های «استفاده مجدد از آب خاکستری در محل» در ساختمان‌های بیشتر، شهرت خود را به‌عنوان شهر پیشرو در فناوری‌های استفاده مجدد از آب حفظ کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سانفرانسیسکو متعهد به اجرای فناوری‌های استفاده مجدد از آب در محل برای کمک به حفظ آب و تقویت شهر در برابر خشکسالی مداوم است. سیستم‌های تصفیه و استفاده مجدد آب در محل، فاضلاب ساختمان‌ها را به آب تصفیه‌شده برای کاربردهای غیر آشامیدنی، اصلاح‌های خاک ارگانیک و انرژی گرمایی فاضلاب بازیافتی تبدیل می‌کند.

سانفرانسیسکو، پیشرو در بازیافت آب

سانفرانسیسکو اکنون برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های استفاده مجدد از آب در محل، پیشرفت‌های جدیدی به مساحت ۱۰۰ هزار فوت مربع یا بیشتر نیاز دارد که به کاهش هزینه‌های عملیاتی ساختمان‌ها کمک می‌کند و در برابر افزایش نرخ‌های آب و برق و کمبود آب مقاوم است. استفاده مجدد از آب در محل تنها یک ابتکار پایدار نیست، بلکه یک بخش حیاتی از توسعه شهری مسئولانه به‌ویژه در شهری با فشار آب پایین مانند سانفرانسیسکو است. این سیستم نه‌تنها فشار بر منابع آب شهری را کاهش می‌دهد، بلکه فرهنگ مراقبت از محیط زیست را در جوامع خود تقویت می‌کند.

ساختمان‌های استفاده کننده از این سیستم‌ها مجموعه متنوع بازیافت آب شهر را گسترش می‌دهند و در عین حال نمونه‌ای برای توسعه پایدار املاک و مستغلات سانفرانسیسکو هستند.

این شهر در نوامبر ۲۰۲۲ از اولین سیستم استفاده مجدد از آب مورد تأیید و عملیاتی شهر در یک ساختمان آپارتمانی ۴۰ طبقه در مرکز شهر رونمایی کرد و امروز با افزودن دو سیستم جدید در این زمینه، موقعیت خود را به‌عنوان پیشرو در فناوری‌های استفاده مجدد از آب تثبیت کرده است. یکی از این سیستم‌ها سالانه ۲.۹ میلیون گالن آب و سیستم دیگر تا یک میلیون گالن آب را بازیافت خواهد کرد که با استفاده شدن در محل شست‌وشوی سرویس‌های بهداشتی، برج‌های خنک‌کننده و آبیاری، تا میزان قابل‌توجهی به کاهش مصرف آب در ساختمان‌های میزبان خود منجر می‌شود.

افزایش و به حداکثر رساندن استفاده از آب بازیافتی در ساختمان‌ها و تأسیسات نشان‌دهنده رهبری و نظارت جهانی سانفرانسیسکو در استفاده بهینه از آب است. این شهر حرکتی را به سمت استفاده کارآمدتر و آگاهانه از آب در قلب محیط ساخته‌شده خود تسریع و با استفاده از نوآوری و فناوری، مالکان و اپراتورهای ساختمان را قادر می‌کند تا نقشی فعال در شکل‌دهی منظر شهری پایدارتر و مقاوم‌تر در برابر آب ایفا کنند.

کد خبر 748722

دیگر خبرها

  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • موعود شمخانی کیست؟
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • اگر نقشه ایران، نقشه یک ساختمان باشد! (تصویری)
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد