Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:29:15 GMT

اصغر کفشچیان مقدم هنرمند طراح و نقاش درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۶۱۷۵

اصغر کفشچیان مقدم هنرمند طراح و نقاش درگذشت

اصغر کفشچیان مقدم هنرمند نقاش و پژوهشگر عرصه هنرهای تجسمی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اصغر کفشچیان مقدم، طراح و نقاش کشورمان امروز 19 مهر 1400 به دلیل اثرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. کفشچیان متولد سال 1342 و 58 ساله بود.

معتمدی: بیمه بنده را دولت داد و خانه موسیقی باطل کرد / لزوم اصلاح ساختار رانت آفرین

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری هم در پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیام شالویی آمده است: «افسوس که معلم عاشق و هنرمند دیگری از میان ما رفت. دکتر اصغر کفشچیان مقدم، هنرمند، استاد و پژوهشگر هنر سال‌ها در زمینه آموزش و پژوهش هنر با شناخت پیشینه هنر ایران و جهان و توجه به تحولات هنر معاصر و رویکردهای هنر جدید فعالیت کرد. دغدغه آموزش و پژوهش هنر و جوانان مستعد و علاقه‌مند هنر را داشت و با بیان نظرات و پیشنهادهای تخصصی  رویدادها و دوسالانه‌های تجسمی را همراهی می‌کرد.
درگذشت این هنرمند، استاد و پژوهشگر هنر را به خانواده ارجمندش، دوستان و همکاران، دانشجویان هنر و جامعه هنری تسلیت می‌گویم و برای زنده نام کفشچیان مقدم رحمت و مغفرت الهی آرزومندم.»

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درگذشت اصغر کفشچیان را تسلیت گفت

سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در پی درگذشت این هنرمند و پیشکسوت هنرهای تجسمی نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون

تا مژه بستیم، قیامت رسید …
خبر درگذشت ناباورانه دوست، برادر و همراه سال‌های دور، حاج اصغر کفشچیان مقدم بسیار تلخ است و جانکاه. آغاز همنشینی و رفاقت با آن استاد سفرکرده به حضور همزمانمان در دانشکده هنرهای زیبای تهران برمی‌گردد. شکل‌گیری اولین گروه کاریکاتور بعد از انقلاب با عنوان کاسنی، زمینه را برای فعالیت‌های موثر در این حوزه در عرصه بین‌الملل فراهم کرد. کفشچیان مقدم با ایده‌های بکر و خلاقانه، موج تازه‌ای در اجرای نقاشی‌های دیواری را از ورزشگاه جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران تا مناطق جنگی را با موضوع ارزش‌های انقلاب رقم زد. تجربه سفرهای معنوی و هنری با آن استاد، چه در جبهه‌های دفاع مقدس و چه در سفر حج و سفرهای تحصیلی و کاری، همواره دلنشین و خاطره‌انگیز بود.

استاد کفشچیان مقدم با کسب دو دکترا از مهم‌ترین دانشگاه‌های هنری در فرانسه، نشان داد که تصمیم و علاقه وافری به تعمیق و گسترش هنر و شناخت بیش از پیش ریشه‌های اصیل این مرز و بوم داشته و دغدغه مشهودی در انتقال تجربیات و علوم خود به جوانان دارد.
بی‌تردید فقدان حضور و حیات این هنرمند برجسته، خسرانی جبران‌ناپذیر برای جامعه هنری محسوب می‌شود.

امید که در حیات ابدی، مورد رحمت واسعه الهی قرار گیرد. روحش شاد و یادش گرامی!»

در کارنامه کفشچیان مقدم انتشار مجموعه کاریکاتور، مدیر گروه نقاشی و مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، مؤلف مقالات متعدد در زمینه هنرهای تجسمی و هنر جدید در نشریات فرهنگی و هنری، دبیر سومین و چهارمین نمایشگاه هنر جدید تهران، داور و عضو شورای سیاستگذاری و انتخاب آثار چند نمایشگاه جشنواره هنری و شرکت در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی هنری دیده می‌شود. کفشچیان مقدم پژوهشگر هنر، عضو هیئت علمی و استادیار پردیس هنر‌های زیبای دانشگاه تهران بود.

اصغر کفشچیان مقدم با مدرک دکترای هنرهای تجسمی به عنوان طراح، نقاش و هنرمند حوزه هنرهای جدید فعالیت داشت. این پژوهشگر هنر، عضو هیات علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.

از سوابق وی می‌توان به انتشار کتاب‌های مجموعه کاریکاتور، چاپ آثار کاریکاتور در نشریات داخلی، مدیر گروه نقاشی و مجسمه سازی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، مؤلف مقالات متعدد در زمینه هنرهای تجسمی و هنر جدید در نشریات فرهنگی و هنری، دبیر سومین و چهارمین نمایشگاه هنر جدید تهران، داور و عضو شورای سیاستگذاری و انتخاب آثار چند نمایشگاه جشنواره هنری و شرکت در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی هنری اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نقاشی نقاشی اصغر کفشچیان مقدم دانشگاه تهران هنرهای تجسمی پژوهشگر هنر هنر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، روز گذشته رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت.

او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آنها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آنها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار بر میگردد.

دیگر خبرها

  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟