Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی در جلسه بررسی مشکلات مربوط به واگذاری اراضی ملی به طرح مجموعه تفریحی و گردشگری اندبیل خلخال اظهار کرد: این طرح در مساحتی بالغ بر ۸۴ هکتار با حدود ۷۸۰۰ هکتار زیربنا با بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: بخشی از این محدوده اجرای طرح، اراضی شخصی بوده که باید توسط سرمایه گذار خریداری و تغییر کاربری داده شود و بخشی نیز اراضی ملی و جنگل است که با توجه به نوع پوشش گیاهی و نیاز طرح توسط امور اراضی و منابع طبیعی واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه سامانه‌های هوشمند در جاده‌های استان اردبیل

حمیدرضا عبدی در بازدید ازسامانه‌های هوشمند محور مشگین شهرـ پارس آباد اظهار کرد: سامانه‌های هوشمند در محورهای گرمی ـ رضی، مشکین شهرـ اهر، پارس آباد ـ بیله سوار، فیروزآباد ـ خلخال و مشگین شهر ـ پارس آباد نصب و راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه مهم در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است، تصریح کرد: برای نصب ۶ سامانه هوشمند در جاده‌های استان اردبیل حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیـل ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی و هوشمندسازی آنها را از اولویت‌های مهم راهداری دانست و بیان کرد: هم اکنون ۷۱ دستگاه تردد شمار برخط، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۳۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت، ۲ سامانه توزین حین حرکت و ۲ تابلوی پیام متغییر در جاده‌های استان فعال است.

عبدی از به بهره برداری رسیدن تابلوی پیام متغیر محور اردبیل ـ آستارا تا ۲ ماه آینده خبر داد.

کشف و ضبط ۲تن مواد مخدر در استان اردبیل

سردار هوشنگ حسینی در مراسم امحای مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی ماموران نیروی انتظامی در ۶ ماهه نخست امسال ۲ تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است.

وی اظهارکرد: با هوشیاری پلیس مبارزه با مواد مخدر  اغلب مواد که از استان‌های همجوار وارد استان اردبیل می‌شود با کارهای اطلاعاتی و عملیاتی شناسایی و علاوه بر دستگیری قاچاقچیان خودروهای حمل مواد مخدر نیز توقیف و ضبط می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل نقش خانواده و والدین را در گرفتار نشدن جوانان در دام اعتیاد بسیار مهم دانست و ادامه داد: باید مضرات استفاده از مواد مخدر برای جوانان به صورت منطقی و دوستانه گفته شود و الگوهای خوبی برای آنها معرفی گردد.

وی با قدردانی از همکاری مردم در شناسایی تهیه و توزیع‌کنندگان موادمخدر و معرفی آنها به نیروی انتظامی گفت: از مردم استان انتظار می‌رود هرگونه موارد مشکوک به خرید یا فروش موادمخدر را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان با سرعت اجرا می‌شود

فرزاد قلندری در همایش طلایه‌داران و فرهنگیاران ترافیک، همیاران پلیس، راهوران محله و رانندگان بر ضرورت ارتقاء فرهنگ رانندگی در استان و اهمیت‌دهی به آموزش در این خصوص تاکید و از اداره کل آموزش و پرورش استان خواست برنامه ریزی لازم  برای این امر صورت گیرد.

 وی به اهمیت راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: به شهردار اردبیل تاکید شده این موضوع با توجه به تامین منابع مالی لازم با جدیت پیگیری و دراسرع وقت عملیاتی شود.

قلندری ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده ناجا در تامین امنیت و انضباط جامعه و به‌خصوص پلیس راهور و پلیس راه استان در موضوع مدیریت ترافیک و کنترل تصادفات درون شهری و برون شهری بیان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی در این خصوص در قالب کمیسیون‌های ذیربط و حضور میدانی در همکاری نزدیک می‌باشند که حاصل این هماهنگی کاهش تلفات رانندگی در امسال نسبت به سال گذشته است.

برداشت بیش از ۲۰هزار تن کدوحلوایی از مزارع مشگین شهر

عبدالله بنی هاشم، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر در خصوص برداشت کدو حلوایی در مزارع مشگین شهر اظهار کرد: امسال حدود ۵۱۱هکتار از مزارع کشاورزی جهت کشت محصول کدوحلوایی اختصاص یافته بود.

وی افزود: این محصول در روستاهای جبدرق، آقدرق، حاجیلو از توابع بخش مرکزی و روستای لمبر و کنگرلو از توابع بخش مشگین شرقی زیر کشت رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر بیان کرد: امسال باتوجه به کمبود آب حدود ۲۰ هزار تن کدو حلوایی از مزارع شهرستان برداشت شده و روزانه بیش از ۵۰ دستگاه وانت نیسان و تریلر اقدام به بارگیری و انتقال این محصول به شهرهای تهران، اصفهان و تبریز می‌نمایند.

وی به صادرات محصول کدوحلوایی به برخی کشورهای همسایه نیز اشاره کرد و گفت: بذر اصلاح شده جدید که امسال به‌صورت آزمایشی در روستای «لمبر»کشت شد، بذر ساکاتا بوده و به‌دلیل شیرینی طبیعی نیازی به افزودن شکر ندارد.

گلریزان ورزشکاران مشگین شهری برای آزادی زندانیان

به همت اوقاف و امورخیریه شهرستان مشگین شهر با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان این و هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای، جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در سالن الزهرا(س) شهرستان مشگین شهر برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: دهه وقف فرصت بسیار مناسبی است تا در سطح کشور بتوانیم به مسائل مهمی از جمله تسهیل و ترویج ازدواج آسان، کمک به کودکان بی‌سرپرست رفع مشکلات سالمندان و معلولان جامعه و مخصوصا آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی اقدامات موثری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد قطعا خانواده‌ای از مشکلات مختلف اجتماعی و اقتصادی رها می‌شود که امیدواریم بسترسازی مناسبی در این خصوص انجام شود.

اهدای ملزومات کرونایی بانک قرض الحسنه مهر استان اردبیل به دانشگاه علوم پزشکی

طی مراسمی تجهیزات و ملزومات پزشکی مرتبط با بیماری کوویدـ ۱۹ در قالب طرح شهید سلیمانی تحویل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شد.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این مراسم با قدردانی از زحمات مجموعه بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک در مسائل اجتماعی و بهداشتی هم در کنار سایر خدمات، قدم‌های مهمی برداشته و یاری‌گر کادر درمان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان بوده و دین خود را به مردم استان اردبیل ادا کرده است.

وی تصریح کرد: در مجموع حدود ۱۳۲ قلم تجهیزات پزشکی شامل ۱۱ دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل، تعداد ۳ ترالی اورژانس، ۴۹ دستگاه تب سنج لیزری، ۵۶ دستگاه پالس اکسی متر و ۱۳ دستگاه بارکدخوان جمعا به ارزش سه میلیارد و ششصد و چهل میلیون ریال بین مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر منابع طبیعی بسته خبری اردبیل دانشگاه علوم پزشکی شهرستان مشگین شهر آزادی زندانیان استان اردبیل مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی