Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@22:39:37 GMT

انتخابات پارلمانی باید در موعد مقرر برگزار شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۳۳۶

دبیر کل حزب الله در ابتدای سخنرانی خود تاکید کرد: انتخابات پارلمانی لبنان باید در موعد مقرر برگزار گردد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه امروز دوشنبه به بررسی تحولات لبنان و منطقه پرداخت.

نصرالله با بیان اینکه حزب الله در پی برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود است، گفت: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد از اینکه که هیچ یک از طرف‌های لبنانی خواستار تعویق انتخابات پارلمانی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در آغاز سخنرانی خود به مسئله انتخابات پرداخت و گفت: ما خواستار برگزاری انتخابات در زمان معین هستیم. ما پس از بحث با گروه‌های سیاسی به این نتیجه رسیدیم که هیچ گروهی خواستار تمدید فعالیت پارلمان کنونی نیست.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: ما برای اصلاح قانون اساسی به منظور تغییر سن رأی و کاهش آن به ۱۸ سال، تلاش کردیم، ولی متأسفانه بسیاری از فراکسیون‌ها مخالف تغییر این سن هستند به جز حزب الله و جنبش امل.

باید به پیشنهاد ایران درباره برق لبنان پاسخ داد
نصرالله در ادامه به مسئله قطعی برق در لبنان پرداخت و گفت: در آستانه تاریکی فراگیر به معنای ورود به یک فاجعه برای همه مردم لبنان هستیم. از دولت می‌خواهیم که برق، در اولویت آن باشد تا راهکاری پیدا شود، نه اینکه فقط راهکار‌های گذرا مشخص شود.

او با بیان اینکه از شرق و غرب پیشنهاد‌های متنوعی برای حل مشکل برق لبنان وجود دارد، تصریح کرد: با این تکلیف این موضوع مشخص شود. اگر آمریکا مانع حل مشکل برق لبنان است، باید این مسئله علنی شود تا اقدامات مقتضی صورت گیرد. باید به پیشنهاد وزیر خارجه ایران برای حل مشکل برق لبنان، پاسخ داد.

دبیر کل حزب الله ادامه داد: تصور کنید که یک مسئول لبنانی از مسئول ایرانی بخواهد که وی از آمریکا بخواهد تا به لبنان کمک کند. این دیگر چه مسئولیت‌پذیری است؟! باید مشکل برق به صورت بنیادین حل شود. آمریکا از نظر ما دشمن است و دشمن نیز هر کاری انجام می‌دهد. ولی کسانی که می‌گویند آمریکا همپیمانشان است، از این کشور معافیت بگیرند.  

وی گفت: این حق مردم لبنان است که مشکل برق در اولویت دولت لبنان باشد و باید در چهارشنبه بعد مورد بررسی قرار بگیرد و راهکاری واقعی برای آن ایجاد شود.

دبیرکل حزب الله اشاره کرد، من این احساس را دارم که یک بازی سیاسی در حال طراحی است که مانند بنزین و گازوئیل و مواد غذایی باشد. دولت می داند که به جایی خواهد رسید که باید تمام یارانه های خود را از این فرآورده ها بردارد. اما نتیجه این اقدام چه بود؟ مردم در صف‌های طولانی بنزین و گازوئیل ایستادند و با یکدیگر درگیر شدند. مردم به جایی رسیدند که حاضر شدند قیمت بنزین و سوخت بالا برود اما این فرآورده ها تأمین شود. حالا باید دید که در موضوع برق نیز چنین سیاستی مطرح است.

نصرالله در ادامه افزود هروقت در مورد خصوصی سازی برخی نیروگاه‌های برقی در دولت صحبت می شود همیشه این ادعاها مطرح می شود. معلوم نیست که خصوصی سازی نیروگاه های برق بر اساس منافع چه کسی است اما به نظر میرسد یک بازی سیاسی دنبال می شود تا دولت را ناتوان نشان دهد تا نتیجه آن این باشد که مردم به خصوصی‌سازی نیروگاه‌های برق تن بدهند.

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: ما تمام تلاشمان را با دوستان و متحدان خود در این رابطه انجام می‌دهیم. امروز جمهوری اسلامی چه کاری می تواند بیش از این برای لبنان انجام دهد. حتی سوریه نیز پذیرفت که گاز از مصر و اردن وارد این کشور شود. دوستان ما در حل این بحران به ما کمک می کنند. اما دوستان شما چه کار کردند؟ از طرف آنها هیچ اقدامی را شاهد نیستیم آنها نیز باید به ملت لبنان کمک کنند. اگر آنها بخواهند به بهانه وجود حزب الله این کمک ها را قطع کنند، می‌توانند به مناطقی که حزب الله در آنها حضور ندارد کمک کنند. چرا این کار را نمی کنند؟

سومین موضوع مورد توجه سید حسن نصرالله در این سخنرانی سوخت‌های وارده شده از ایران بود.

وی تاکید کرد: ما در این زمینه در مرحله اول قرار داریم و چند نفتکش ایرانی رسیده و ما در حال انتقال محموله های آن به لبنان هستیم. ما در مرحله اول اعلام کردیم که مجموعه‌ای از موسسه ها هستند که باید به صورت رایگان سوخت آنها تامین شود. برخی از موسسات نیز باید با فروش گازوئیل، سوخت خریداری کنند. ما به دنبال رقابت در بازار نفت یا دریافت سود نیستیم. ما فعلا با همین رویکرد پیش خواهیم رفت و گازوئیل مجانی به مدت یک ماه به برخی موسسات می‌دهیم و بقیه باید سوخت خود را خریداری کنند. ‎

نصرالله گفت: این مدت در حال حاضر تمام شده و ما یک ماه دیگر نیز این هدیه را به برخی موسسات تمدید می کنیم. موسسات سالمندان، نگهداری ایتام، توربین های آب، آتش نشانی ها و صلیب سرخ و هلال احمر لبنان از سوخت مجانی حزب‌الله برخوردار خواهند بود و یک ماه دیگر نیز این سوخت را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد، از ماه آینده موضوع تامین گرمایش خوانواده ها مطرح می شود. ما همچنان در حال بررسی این موضوع هستیم که معیار ما در مشخص کردن این آمار چگونه خواهد بود. برخی از مردم که خیلی به ما نزدیک هستند از ما خواهش می کنند که به آنها کمک کنیم اما ما اصرار داریم که طبق تقسیم بندی و معیارهایی که قرار داده ایم پیش برویم. امروز یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید بررسی شود بحث گرمایش خانواده ها است. در خیلی از مناطق که سرما شدید خواهد بود باید معیار متفاوتی در نظر گرفته شود. تا قبل از ماه بعدی تلاش خواهیم کرد به صورت مفصل در این رابطه صحبت کنیم و حتماً بررسی ها در این زمینه کامل خواهد شد.

دبیر کل حزب الله افزود، با توجه به درخواست زیادی که مردم در مناطق مختلف لبنان از ما برای تامین سوخت داشتند و همچنین آغاز فصل سرما که با افزایش درخواست مردم مواجه خواهد شده، ما اولویت خود را در دریافت فرآورده های نفتی از ایران با محوریت گازوئیل دنبال می کنیم و فعلا بنزین دریافت نمی کنیم و گازوئیل از ایران وارد خواهیم کرد.

این خبر تکمیل می شود..

 

برچسب ها: سیدحسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان ، انتخابات ، تحولات لبنان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان انتخابات تحولات لبنان دبیر کل حزب الله برق لبنان مشکل برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید

به گزارش جام جم آنلاین، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: حزب الله لبنان به یاری غزه برخاسته و این حمایت، طرح جنگی دشمن صهیونیست در فلسطین و لبنان را در برهه کنونی و در آینده با مانع روبرو کرده است.

وی افزود: هرآنکه آینده نگر نباشد و این دشمن را نشناسد نمی‌تواند حقایقی را درک کند که بیانگر این است که حمایت ما فوایدی دارد که فراتر از حمایت از غزه و نیز فراتر از حمایت لبنان است و آن تشکیل نیروی بازدارنده در برابر رژیم صهیونیستی است. طرح‌هایی که درباره لبنان و جنوب آن گفته می‌شود تا زمانی که آتش بسی در غزه برقرار نشود غیرقابل اجراست. هر آنکه بحث آتش بس در جنوب را مطرح می‌کند تا دشمن صهیونیست به راحتی در غزه به جنگ ادامه دهد در واقع از ما دعوت می‌کند که در حمله دشمن اسرائیلی مشارکت داشته باشیم.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما با غزه و فلسطین هستیم نه با اسرائیل. جنگ در غزه باید متوقف شود و پس از آن جنگ در لبنان متوقف می‌شود. اینکه با تهدیدات نزد ما بیایند مبنی بر اینکه اسرائیل به شما حمله می‌کند و خطاب به آن‌ها می‌گوئیم که تهدیدات شما درست بودن رویارویی ما را ثابت می‌کند و اینکه ما را مصمم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: گالانت وزیر جنگ دشمن که تهدید می‌کند که هدف اصلی بازگردانیدن ساکنان شمال به منازلشان است و برهه آتی سرنوشت ساز خواهد بود؛ خطاب به او می‌گوئیم که جنگ نمی‌تواند ساکنان شمال را برگرداند بلکه این جنگ بازگشت آن‌ها را بیش از پیش دورتر خواهد کرد و ممکن است در نهایت بازگشتی در کار نباشد. تداوم جنگ و توسعه آن شهرک نشینان را بر نمی‌گرداند بلکه اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد. جهان باید بیدار شود و جنگ غزه را متوقف کند، زیرا این به واقعیت نزدیک‌تر است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: حزب الله به دشمن به شکل متناسب پاسخ می‌دهد و گسترش جنگ از سوی دشمن، گسترش پاسخ و مقاومت از سوی حزب الله را به همراه خواهد داشت این تصمیم قطعی است. هنگامی که دشمن، یکی از برادران ما را در منطقه الصرفند هدف قرار داد ما روز سه شنبه با سه پهپاد انتحاری مقر فرماندهی تیپ گلوانی و مقر یگان ایغوز را در پادگان شراگا در شمال شهر عکا هدف قرار دادیم و طبق گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰۰ هزار شهرک نشین در شمال فلسطین اشغالی به پناهگاه رفتند. همه این تحولات فقط با سه پهپاد رقم خورد حال تصور کنید که اگر پا را فراتر بگذارند چه رخ خواهد داد.

وی افزود: رسانه‌های دشمن تأیید می‌کنند که حدود ۴ هزار موشک و حدود ۶ هزار موشک ضدتانک از سوی حزب الله از زمان شروع جنگ در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. آن‌ها می‌گویند که حزب الله ۱۵۰ هزار موشک دارد. با یک محاسبه این میزان سه درصد خواهد بود این بدان معنی است که ما فقط سه درصد از ذخایرمان را طبق گزارش رسانه‌های دشمن طی این هفت ماه خرج کرده ایم و تأثیرات آن آواره شدن شهرک نشینان و خسارت سنگین دشمن و فرسوده شدن ارتش اشغالگر بوده است. آیا بیش از این می‌خواهند؟ به هر حال ما آماده هستیم.

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان