Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر چیزوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه با فایننشال تایمز اعلام کرد: اگر اتحادیه اروپا خصومت با روسیه را کنار بگذارد و در جهت بهبود روابط تلاش کند، بحران گازی اروپا برطرف می‌شود.

هفته گذشته قیمت گاز در اتحادیه اروپا به بالاترین حد خود یعنی هزار و ۹۰۰ دلار به ازای هر هزار مترمکعب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواستار عرضه بیشتر گاز شد و قیمت کاهش پیدا کرد.

چیزوف در این مصاحبه به این مسئله اشاره و اعلام کرد: «مسکو هیچ ارتباطی با افزایش قیمت سوخت در اروپا ندارد.»

این دیپلمات روس با اشاره به آنکه قیمت بالاتر گاز به معنای تمایل بیشتر مردم به سمت سوخت‌های جایگزین و آلوده تر مانند زغال‌سنگ است، افزود: «تغییر رویکرد دشمنی به دوستی و شراکت همه چیز را حل خواهد کرد.»

نماینده دائم روسیه همچنین تصمیم اخیر اتحادیه اروپا برای اجبارِ شرکت‌های انرژی به صرف‌نظر کردن از معاملات گازی و عرضه گاز در بازار آزاد را نقد کرد. او گفت: این معاملات گازی اغلب طولانی‌مدت و ۲۵ ساله هستند که بروکسل ادعای بی‌همتایی آنها را دارد.

این سخنان چیزوف بازتابی از سخنان کرملین است که پیشتر از حرکت به سمت معاملات بازار سهام نیز شکایت کرده بود.

امروز روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای به موضوع صادرات گاز روسیه به کشور‌های اروپایی پرداخت و اعلام کرد که این وابستگی یکی از دلایل ضعیف شدن اروپاست و می‌تواند بر روابط اتحادیه اروپا و آمریکا تاثیر بگذارد.

این در حالی است که پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا همکاری‌های بین مسکو و اتحادیه اروپا را در عرصه انرژی خراب کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا نماینده روسیه گاز روسیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان