Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم دامغان در خانه ملت و دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به برخی موارد رخ‌داده در جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی که با حضور رئیس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست، سخنان متفاوتی از سوی نمایندگان در ارتباط با انتقال آب بین‌حوضه‌ای مطرح شد و نماینده مردم ساری در مجلس انتقاداتی به اجرای طرح‌های مصوب داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: سد فینسک یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در حوزه انتقال آب در دست اجرا بوده و برخی نمایندگان استان مازندران عقیده دارند که سمنان به دلیل سیاست‌های غلط و استفاده زیاد از حد آب در بخش صنعت، هم‌اکنون دنبال انتقال آب مازندران است؛ در صورتی که این استدلال صحیح نبوده و در همان جلسه نیز به این سخنان اعتراض جدی داشتیم.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس سخنان زارعی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی را غیرکارشناسی و غیردقیق توصیف کرد و گفت: احداث سد فینسک به‌طور دقیق محاسبه شده و بعد از محاسبات کارشناسی و در نظر داشتن شرایط زیست‌محیطی، مصوبه آن اخذ شده و در بودجه نیز ردیف گرفته است.

علیزاده‌برمی با اشاره به اینکه سد فینسک با لحاظ تمام ملاحظات فنی و زیست‌محیطی اجرا می‌شود و اظهارات نماینده ساری در مجلس را قبول نداریم، گفت: این سد با برآوردهای دقیق محیط‌زیستی اجرا شده و در عمل نیز این مسأله به اثبات رسیده و همه پیش‌بینی‌ها و ملاحظات زیست‌محیطی در آن در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه این موارد به اطلاع رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز رسیده است، گفت: ما عقیده داریم انتقال آب در این بخش هیچ تغییری در شرایط منطقه ایجاد نخواهد کرد و اساساً انتقال آب در این حجم، بر کاهش سطح آبی دریای خزر نیز به هیچ وجه تأثیرگذار نخواهد بود.

علیزاده‌برمی بیان کرد: انتقال آب یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که باید برای توسعه هرچه بیشتر استان سمنان و تأمین آب شرب موردنیاز مردم در دستور کار قرار گیرد و کمیسیون کشاورزی مجلس از اجرای دقیق و کارشناسی سد فینسک حمایت می‌کند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست کشاورزی سد فینسک کمیسیون کشاورزی مجلس انتقال آب خزر سازمان حفاظت محیط زیست سطح آبی دریای خزر احداث سد فینسک دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس علیزاده برمی انتقال آب سد فینسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین