Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این گزارش برخی از رایج‌ترین مسائل مربوط به موتور که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید را شرح داده ایم.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: اصطلاح "پیشرانه" نامی است که برای انتقال، دیفرانسیل، محور محرک و محور‌های وسیله نقلیه به کار برده می‌شود؛ هر یک از این قطعات از چرخ دنده‌ها و یاطاقان‌های جداگانه تشکیل شده است که نیاز به تعمیر و نگهداری مناسب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرانه از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند، بنابراین باید در گام اول نسبت به آن شناخت داشته باشید.

گاهی اوقات، حتی با تعمیر و نگهداری معمولی، باید قطعات مهم موتور خودرو را تعویض کنید. در این گزارش برخی از رایج‌ترین مسائل مربوط به موتور که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید آورده شده است:

اجزای اصلی موتور مانند پیستون، سرسیلندر و محرک ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. قطعات موتور ممکن است نیاز به تنظیم یا تعمیر داشته باشد. سنسور‌ها می‌توانند خراب شده و CEL را فعال کنند. اهمیت این بخش از خودرو می‌تواند در حد موتور یا مولد نیرو محسوب شود و تعمیرات آن نیاز به تخصص بالایی دارد و توجه به حفظ سلامت آن نیز در اولویت‌های نگهداری اصولی از خودرو است.

گیربکس یکی از اجزای اصلی خودرو است که وظیفه انتقال قدرت را انجام می‌دهد. اصولا پس از مدت زمان قابل توجهی و مسافت پیموده شده، گیربکس و اجزای آن فرسوده و در نتیجه خراب می‌شوند.

برای حفظ سلامت گیربکس باید روغن گیربکس به طور مداوم مورد بررسی قرار گیرد. در این بررسی‌ها ممکن است متوجه شوید که سطح مایع کاهش یافته است، در این صورت باید بلافاصله آن را دوباره پر کنید. کمبود یا کاهش سطح مایع منجر به ایجاد مشکل در تغییر دنده می‌شود. به احتمال زیاد هنگام تعویض دنده صدا‌های سنگ زنی را می‌شنوید.

قطعات فرسوده می‌توانند عاملی در ایجاد خرابی گیرکس شوند. گاهی اوقات تعویض دنده سنکرون مشکل دار که وظیفه نگهداری چرخ دنده‌ها در سیستم انتقال را بر عهده دارند، ضروری است. اگرچه تعویض این موارد بسیار گران نیستم، اما غفلت از انجام این کار می‌تواند به مابقی قطعات گیربکس آسیب برساند.

کار دیگری که باید انجام دهید بازرسی اجزای دیفرانسیل و پیشرانه است؛ این روش دیگری است برای بررسی اینکه آیا در گیربکس و قطعات مرتبط با آن مشکلی وجود دارد یا خیر؟. عملکرد مناسب اجزای دیفرانسیل و پیشرانه بسیار مهم است، زیرا مستقیماً با گیربکس خودرو تعامل دارد.

عملکرد ضعیف گیربکس می‌تواند به دلیل کم بودن مایع دیفرانسیل، خرابی محور‌های محرک یا وجود دیفرانسیل فرسوده باشد. تعویض قطعات آسیب دیده همه مشکلات را برطرف کرده و یک تجربه رانندگی عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

گفته شد گیربکس یکی از مهمترین بخش‌های خودرو است؛ بنابراین، توصیه می‌شود که توسط متخصصان آموزش دیده و با تجربه به درستی بررسی یا تعمیر شود.

بیشتر بخوانید: مروری بر تاریخچه لامبورگینی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خودور دانستنی های خودرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خودور دانستنی های خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، خصوصاً در سایپا به‌جز وانت زامیاد، تغییر چندانی نکرده و به‌نوعی می‌توان گفت ترمز بازار کشیده شده است.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، باز هم مانند روزهای گذشته باثبات گزارش می‌شود. البته محصولات ایران‌خودرو و بهمن‌موتور در اغلب موارد، کاهش محدودی پیدا کرده‌اند اما خودروهای گروه سایپا، غالباً تغییری ندارند.

روز گذشته نرخ دلار آزاد، چندمین روز باثبات خود را سپری کرد و در نتیجه این موضوع باعث ثبات و رکود بیشتر بازار خودرو می‌شود.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از ابتدای روز جاری تغییر چندانی پیدا نکرده است.

قیمت خودروهای داخلی

همان‌طور که اشاره شد، قیمت خودروهای داخلی، به غیر از محصولات ایران‌خودرو، باثبات گزارش می‌شود.

کوییک S دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپاست که نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و با همان نرخ ۴۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۷۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس ELX سفارشی سدان محبوب ایران‌خودرو است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و با ۷۳۳ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک رکورددار افت قیمت در روز جاری به شمار می‌رود. این خودرو از صبح امروز ۳۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۲۳ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز اکثراً به غیر از محصولات مدیران‌خودرو و بهمن‌موتور، نوسان چندانی ندارد.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی کراس‌اوور اقتصادی مدیران‌خودرو است که از ابتدای امروز هفت میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۹۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ریسپکت بهمن‌موتور یکی از سدان‌های مونتاژی این شرکت به شمار می‌رود که افت ۳۵ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته دارد و با یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دیگنیتی پرایم یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن‌موتور محسوب می‌شود. این خودرو ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیگو ۸ پرو هیبرید کراس‌اوور جدیدالورود مدیران‌خودرو نیز ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به قیمت سه میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به اینکه فردا تنها روز کاری بازار در هفته جاری است، احتمال نوسان عجیب‌وغریب در بازار خودرو بسیار پایین گزارش می‌شود. البته نرخ ارز در بازار آزاد نیز افت‌وخیز چندانی ندارد و همین موضوع رکود بازار را بیشتر می‌کند.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید