Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@23:28:29 GMT

چرا رنگ کبودی‌های بدن متفاوت اند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۸۵۸۷

کبودی آسیب است که باعث خونریزی زیرپوست می‌شود. رنگ‌های مختلفی که در کبودی دیده می‌شود نشان‌دهنده نحوه تجزیه و متابولیزه شدن خون است.

خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: کبودی آسیب یا جراحتی است که منجر به خونریزی زیر پوست می‌شود. این خون از مویرگ‌ها نشت کرده، دیگر بخشی از سیستم گردش خون به شمار نمی‌رود و در فضای بین سلول‌ها باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا هموگلوبین موجود در گلبول‌های قرمز مقداری اکسیژن به همراه خود دارند بنابراین به رنگ قرمز تیره دیده می‌شوند. بعد از چند دقیقه اکسیژن رها شده و وارد بافت‌های اطراف می‌شود، بنابراین کبودی تیره‌تر شده و بنفش رنگ می‌شود.

در مرحله بعدی، گلبول‌های سفید برای پاکسازی بسیج می‌شوند. سلول‌های مرده طی یک هفته تا ۱۰ روز تجزیه، بلعیده و متابولیزه می‌شوند. رنگدانه هموگلوبین پیش از این که به طور کامل پاک شوند، به آرامی به «بیلی‌وردین» که رنگ سبز مانندی دارد و سپس به «بیلی‌روبین» که رنگ زردی دارد و درنهایت به هموسیدرین که رنگی قهوه‌ای طلایی دارد، تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: ایستاده آب نخورید

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بدن دانستنی ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بدن دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ متفاوت هواداران سپاهان به کری هواداران زن پرسپولیسی؛ رقص! / فیلم

پاسخ متفاوت هواداران سپاهان به کری هواداران زن پرسپولیسی؛ رقص! / فیلم

دیگر خبرها

  • انسان از چه سنی «پیر» است؟
  • (ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی
  • ماجرای پاکت قهوه‌ای پول چیست؟/ دارودسته باعث پیشرفت آدم‌ها است!
  • تصویری از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی
  • پاسخ متفاوت هواداران سپاهان به کری هواداران زن پرسپولیسی؛ رقص! / فیلم
  • مرغ دریایی از نمایی متفاوت (عکس)
  • متفاوت ترین فروشگاه زنانه گوچی (عکس)
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!