Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه سیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک هفته سلامت بانوان (هفته سبا مهر) اظهار داشت: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای رسالت خود از طرح های پژوهشی حمایت و روند تصویب این طرح ها را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

وی نقش زنان را در ارتقا سواد سلامت و مدیریت سلامت روان اعضا خانواده در بحران کرونا، نقش زنان در انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ و اقدامات پیشگیرانه و درمان این بیماری در قالب خانه را از جمله اولویت های مورد حمایت در هفته سبا مهر برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدی دیگر اولویت های طرح های پژوهشی مورد حمایت را شامل نقش زنان در پیشگیری از آسیب های شغلی و اجتماعی زنان در اپیدمی کووید ۱۹، سلامت مادر و نوزاد در دوره بارداری و پس از زایمان و مشکلات زنان سرپرست خانوار در دوران کرونا برشمرد و گفت: علاقه مندان به منظور انجام طرح های تحقیقاتی در این زمینه ها اقدام کنند.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه بزرگداشت هفته ملی سلامت بانوان ایران(سبا) همه ساله از ۲۴ لغایت ۳۰ مهر ماه در سطح کشور برگزار می شود، اظهار داشت: این مناسبت فرصتی برای جلب حمایت و توجه بیشتر مردم و مسئولان به سلامت بانوان و تاثیر آن بر سلامت خانواده و جامعه است.

وی به شرایط شیوع کرونا در جامعه اشاره کرد و گفت: همه گیری کرونا بر جنبه های مختلف سلامت سایه انداخته و علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی و اجتماعی را تهدید می کند از این رو توجه به سلامت زنان نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.

وی افزود: معاونت تحقیقات در زمینه بررسی علمی مسایل و مشکلات این حوزه اقدام به حمایت طرح های پژوهشی در هفت سرفصل نموده تا شاهد فعالیت پژوهشی مهمی در این زمینه باشیم از این رو علاقمندان در این زمینه مشارکت کنند.

وی ادامه داد: طرح های پژوهشی از طریق سامانه پژوهان دانشگاه به آدرس http://research.jmu.ac.ir/general/homePage.action به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ارسال شوند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا پژوهش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پژوهش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ویروس کرونا پژوهش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت طرح های پژوهشی سلامت بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جلسه‌ای با هدف  بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 در این جلسه راهکارهای اجرایی سازی  طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری برای سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان   بر مبنای رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

یاشار زهفروش  افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

 

در ادامه جلسه رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و

آیدین صنم نژاد افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی است.

وی افزود:  حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی از دیگر محورهای همکاری مشترک است که  دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس