Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400 با اعلام رمز یا رسول الله (ص) با گسترش و استقرار سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه‌های ارتباطی و شبکه دیده بانی بصری در منطقه کویر مرکزی آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجوُ رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400 با اعلام رمز یا رسول خاتم (ص) با گسترش و استقرار سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک و سامانه‌های ارتباطی پدافند هوایی ارتش و سپاه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با اعلام آغاز این رزمایش گفت: در مرحله اول رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400، گسترش و استقرار سامانه‌های پدافندی با رویکرد جابجایی و واکنش سریع نیرو‌های عملیاتی با رعایت اصول پدافند غیرعامل برای فریب دشمن صورت گرفت و همچنین برقراری ارتباطات امن و چند لایه میان سامانه‌های پدافندی با مراکز فرماندهی و کنترل و همچنین شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برای اتخاذ تصمیم در هنگام وقوع تهدید صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین در این مرحله از رزمایش پرواز‌های اطلاعاتی و شناسایی توسط هواپیما‌های باسرنشین و بدون سرنشین ارتش و سپاه در منطقه عمومی رزمایش صورت گرفت که توسط نیرو‌های دفاع‌کننده، اقدامات تاکتیکی و دفاعی به وسیله سامانه‌های کشف و درگیری بر علیه پرنده‌های مهاجم صورت گرفت و کلیه مراحل دفاع هوایی تا مرحله اصابت الکترونیکی (شلیک سرد) انجام شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور به بهره‌برداری از سامانه‌های بومی پدافند هوایی در این رزمایش اشاره کرد و ادامه داد: استقرار سامانه‌های فرماندهی و کنترل ناحیه‌ای (ROC) سپاه، سامانه‌های راداری بومی معراج، فتح-2، بشیر و قدس، سامانه‌های تاکتیکی اطلاعات و شناسایی، سامانه‌های الکترواپتیکی و سامانه‌های جنگ الکترونیک از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش از رزمایش است.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده بهره برداری از مراکز فرماندهی و کنترل ناحیه‌ای ROC سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از جمله نقاط عطف رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400 برشمرد و خاطرنشان کرد: مراکز کنترل و فرماندهی در این رزمایش با استفاده از سامانه‌های راداری اکتیو و پسیو با بهره‌گیری از پایش سیگنالی و الکترواپتیک، عملیات پایش منطقه رزمایش را انجام می‌دهند و به محض کشف هدف متخاصم با استفاده از هوش مصنوعی و سامانه‌های تصمیم‌یار، سامانه موشکی متناسب با هدف را برای مقابله وارد مدار عملیاتی می‌کنند.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده با اشاره به حجم گسترده سامانه‌های پدافند هوایی بکارگرفته شده در این رزمایش، گفت: در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400 تمام سامانه‌های کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری که توسط یگان‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه به کار گرفته می‌شود، بومی و تولید شده به دست متخصصان و جوانان متعهد کشورمان در نیرو‌های مسلح و صنایع دفاعی کشور است.
وی شعار این رزمایش را «اقتدار پدافند، امنیت آسمان» عنوان کرد و گفت: تشکیل لایه‌های امن پدافند هوایی برای حفاظت از مرز‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران و همچنین دفاع همه‌جانبه از مراکز حساس و حیاتی کشور از جمله اهداف این رزمایش است که با مهارت و هوشمندی کارکنان و نیرو‌های عملیاتی پدافند هوایی در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت هدایت و کنترل عملیاتی قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور به صورت 24 ساعته در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رزمایش سپاه رزمایش ارتش رزمایش مشترک ارتش و سپاه رزمایش مدافعان آسمان ولایت رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400 استقرار سامانه پدافند هوایی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) از حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی استان در بیمارستان تخصصی فرهادآباد شهرستان دلفان خبر داد.

سردار نعمت الله باقری روز جمعه 7 اردیبهشت در حاشیه برپایی بیمارستان تخصصی فرهادآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به عملیات غرورآفرین حاج عمران و اینکه بخش زیادی از رزمندگان و جوانان استان در این عملیات بودند و به فیض عظیم شهادت رسیدند این مجموعه یک اردوی جهادی و بیمارستان صحرایی با این نام برپا کردند.

 وی ادامه داد: سال گذشته قریب به ۷۰ هزار نفر توسط همین تیم‌ها در زمینه‌های سونوگرافی، دندانپزشکی و... را ویزیت کردند.

باقری اضافه کرد: امروز نیز در شهرستان دلفان بیش از ۲۰ تخصص در حوزه‌های مختلف، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ دندانپزشک کلا بیش از ۲۷۰ نفر کادر پزشکی در این شهرستان حضور پیدا کردند و تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.

سردار باقری بیان کرد: برای تحقق شعار سال برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، جهش تولید با مشارکت مردم در کنار بیمارستان صحرایی توسط بسیج سازندگی شهرستان و سپاه حضرت ابوالفضل بر پا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی