Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه دوشنبه در آیین تودیع و معارفه استانداران قبلی و جدید زنجان با بیان اینکه مسوولیت میدان امتحان است، افزود: خوشا به حال کسانی که با شناخت وارد عرصه مسوولیت می شوند و نظرشان در وهله اول جلب رضایت خدا است.  
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث در مرزهای شمال غرب کشور طی روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: همسایگان ما در این خصوص نمک نشناسی کردند، ایران با پیشینه هشت هزار سال مدنیت است که متاسفانه در حکومت های خودباخته هر وقت حمله خارجی بوده، بخشی از خاک کشور جدا شده که نمونه های آن در ۲۰۰ سال گذشته در تاریخ مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زنجان به برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: مردم استان زنجان همواره در صحنه های دفاع از انقلاب حاضر بودند.

حجت الاسلام خاتمی به اقدام خودخوش مردم زنجان در مقابله با اغتشاش سال های ۹۶ و ۹۸ با پیشتازی هیات های برجسته مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: خستگی مردم زنجان زمانی رفع شد که رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸ فرمودند که زنجان اولین استانی بود که در مقابل آشوبگران، اغتشاشگران و فتنه‌گران ایستاد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به همراهی مردم زنجان در رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: در یوم العباسی که حدود ۶۰۰ هزار نفر در آن جمع می شدند، مردم زنجان با تبعیت از دستور ولی، آن برنامه را تبدیل به جلوه کمک مومنانه با مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی کردند.  

امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از تلاش های فتح الله حقیقی در دوران تصدی استانداری زنجان، اظهار داشت: ایشان را انصافا یک مدیر میدانی دیدم.  

وی در خصوص استاندار جدید زنجان نیز گفت: محسن افشارچی فرزند این دیار است و آرزو داریم موفقیت افزونتری در استان داشته باشد.  

از همه توان و تجربه و تلاش خود برای توسعه استان زنجان استفاده کردیم

فتح الله حقیقی، استاندار قبلی زنجان نیز در این مراسم در سخنانی به اقدامات و فعالیت های خود در دوره نزدیک سه ساله مسوولیت استانداری زنجان پرداخت و گفت: ما در شرایط بسیار دشواری در این استان مسوولیت را بر عهده گرفتیم و از همه توان و تجربه و تلاش خود برای توسعه استفاده کردیم، نقشه راهی را ترسیم کردیم و بر اساس آن با همراهی امام جمعه و مدیران دستگاههای اجرایی اقدامات خوبی را انجام دادیم. ایجاد هماهنگی بین مدیریت و فرهنگ سازی مدیریت جهادی و انقلاب ۲ هدف عمده بود.  

وی اظهار داشت: در حوزه مقابله با ویروس کرونا امروز ۸۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۹۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسینه شده اند. از نظر تست پی سی آر و تست سریع ۵۷۳ هزار و ۸۵۲ تست انجام دادیم و تنها استانی هستیم که در پیک پنجم هم از نظر تعداد ابتلا و هم فوت نسبت به پیک چهارم کمتر بودیم و بارها در ستاد ملی و قرارگاه مرکزی از این تلاش ها در استان تقدیر شده است.

 حقیقی افزود: در حوزه صنعت و معدن و تجارت، سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان از رتبه ۱۸ به ۱۳ رسیدیم و حجم سرمایه گذاری را از هزار میلیارد تومان به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رساندیم.  

وی ادامه داد: هفت واحد تولیدی بزرگ سال گذشته افتتاح شد و امسال نیز ۱۴ واحد داریم که الان چهار واحد آن قابل افتتاح است.

حقیقی گفت: در سال ۹۷ در استان ۱۵۰ هزار تن شوینده تولید می شد ولی اکنون این میزان به یک میلیون ۳۰۰ هزار تن تولید رسیده است و از این نظر قطب تولید شوینده در کشور هستیم.  

وی افزود: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶۰ جلسه ستاد تسیهل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است که ۱۰۰ درصد جلسات آن میدانی و در محل کارخانه ها و واحدهای تولیدی بود.

استاندار سابق زنجان گفت: در ۶ ماهه ۱۴۰۰ صادرات استان ۲۲۹ میلیون دلار بوده است که در این مدت در کشور ۶۱ درصد افزایش در صادارت داشتیم ولی میزان افزایش در زنجان به ۱۳۰ درصد رسیده است.

وی میزان ورود موقت کالا را نیز ۵۷ ملیون دلار در ۶ ماهه اول بیان کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۸ درصد افزایش دارد.

حقیقی گفت: در حوزه مسکن ملی. در کشور ۴۰۰هزار مسکن هدف گذاری و احداث ۲۰۰ هزار واحد آن آغاز شده است و زنجان در این زمینه پیشرو است.  

وی افزود: احداث ۳۵۳۵ مسکن محرومان نیز از تیر ۹۹ شروع و با کمک مردم ساخته شد و به نام ۳۵۳۵ شهید سرفراز استان تقدیم مردم شد.

حقیقی گفت: امروز از ۱۴۴ کیلومتر پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین که از ۸۵ عملیاتی شده بود، تحویل شده و از ۳۸ کیلومتر دیگر نیز ۲۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.  

استاندار سابق زنجان گفت: در این استان هفت میلیون تن پسماند روی وجود داشت که بخش خصوصی برای مالکیت آن به نفع خود حکم گرفته بود. با پیگیری ها و همراهی قوه قضاییه این رای برگشت و امروز پسماند به نفع مردم ثبت شده است و  سالانه از این پسماند ۵۰ میلیارد تومان نصیب استان می شود.  

وی افزود: در حوزه کشاورزی زمین های مستعد آبیاری نوین استان ۱۲۵ هزار هکتار است که ۶۰ هزار هکتار آن به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است.  

حقیقی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی کنگره ۳۵۳۵ شهید پایان ماه جاری در استان برگزار می شود. در قالب نهضت دیدار با همه خانواده شهدا در استان دیدار انجام شد. در قالب کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، سریال شهید شهریاری ساخته و از شبکه های تلویزیونی پخش شد.

به گزارش ایرنا  در آیین تودیع و معارفه استانداران زنجان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، از خدمات فتح الله حقیقی، استاندار قبلی زنجان قدردانی و محسن افشارچی به عنوان استاندار جدید زنجان معرفی شد.  

محسن افشارچی متولد سال ۱۳۴۹ در شهر زنجان و دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی از دانشگاه کلگری کانادا، کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی مهندسی کامپیوتر – سخت افزار از دانشگاه اصفهان است.

ریاست دانشگاه زنجان (۱۳۹۳-۱۳۸۹) و ریاست دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان (۱۳۸۹-۱۳۸۶)، فعالیت در ستادهای انتخاباتی‌آیت‌الله رئیسی و سعید جلیلی را در کارنامه کاری خود دارد.

محسن افشارچی، سومین استاندار بومی زنجان است و پیش از وی نیز جمشید انصاری (۱۳۹۲-۱۳۹۵) و سجاد کاظمی، به عنوان استاندار بومی زنجان، سکاندار هدایت این استان بودند.

استان زنجان با هشت شهرستان بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استانداری زنجان امام جمعه زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری زنجان امام جمعه زنجان زنجان استانداری زنجان امام جمعه زنجان زنجان محسن افشارچی استان زنجان مردم زنجان امام جمعه ۳۵۳۵ شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و این امر با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با گرامیداشت یاد شهدای کارگر اظهار کرد: تلاش در جهت تأمین معیشت خانواده‌، مانند جهاد در راه خداست.

وی با تأکید بر اینکه کار، بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند، افزود: کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وزیر کار با بیان اینکه به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم و توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار امروز با کارگران، تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم.

مرتضوی بیان کرد: امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی پدیدار می‌شود و همه توان دولت در این راستا به همگرایی رسیده است.

وی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و توجه به جهش تولید با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتدار امروز کشور را مرهون مجاهدت کارگران عنوان کرد و افزود: همه این موارد با سرپنجه تدبیر و تخصص نخبگان کارگری محقق شده است.

مرتضوی با اشاره به معرفی منتخبان کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان گفت: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید به‌خوبی دنبال شود.

وی برگزیدگان جشنواره امتنان را سفیران جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید خطاب قرار داد و تأکید کرد: کارگران نمونه در حوزه‌های فولاد، انرژی، معادن، پزشکی و کشاورزی، باید راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شد که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شده است.

مرتضوی اظهار داشت: در حوزه مسکن کارگران هم می‌توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد و می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری بود.

کد خبر 747832

دیگر خبرها

  • علیرضا حقیقی از لیست مسعود شجاعی خط خورد
  • سورپرایز مسعود شجاعی در بازی جام حذفی
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!