Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دکتر سید ناصر عمادی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دوز اول واکسن کرونا برای بیداری و هوشیاری سیستم ایمنی، دوز دوم برای تقویت و توانمندی سیستم ایمنی و دوز سوم یا بوستر برای استمرار بیداری و توانمندی سیستم ایمنی در ماه‌ها و سال‌های بعد تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: دوز سوم یا بوستر متفاوت از واکسن دوز اول و دوم است و در مقابل تغییر شکل و جهش ویروس و یا سویه‌های مختلف آن کارآمد و مقاوم خواهد بود.

دکتر سید ناصر عمادی ادامه داد: هر تغییری به منظور توانمندی سیستم ایمنی برای مبارزه با کرونا ممکن و دور از انتظار نیست و همه روش‌های نوین برای تکمیل درمان و پیشگیری از کرونا باید لحاظ شود.

این پزشک بدون مرز مازندرانی با بیان اینکه دریافت کنندگان واکسن کرونا نگران کاهش آنتی بادی بعد از تزریق واکسن نباشند، گفت: ایمنی بدن شامل ایمنی هومورال و ایمنی سلولی است که در ایمنی هومورال آنتی بادی بعد از ابتلا به هر ویروسی از جمله کرونا در بدن تولید می‌کند و ما‌ههای بعد کاهش می‌یابد.

او افزود: ایمنی سلولی با وجود سلول‌های یادآور و یا خاطره نقش مهم تری در مبارزه با کرونا دارد به طوری که معمولاً تا سال‌ها هوشیار و فعال خواهند بود تا در صورت مواجهه و یا ورود ویروس به بدن بلافاصله به سیستم ایمنی هومورال دستور دهند که آنتی بادی علیه کرونا را در بدن ترشح و از بدن محافظت کند.

دکتر عمادی با بیان اینکه این موضوع در خصوص همه واکسن‌ها صادق است، افزود: پایین بودن آنتی بادی به معنای عدم کارایی واکسن و امکان ابتلا به کرونا نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگرچه هنوز همه زوایای چرخه زندگی ویروس کرونا بسیار آشکار نیست، اما معیار‌های دیگر از جمله غیر فعال شدن ایمنی سلولی با توجه به گذشت سال‌ها و یا نقص سیستم ایمنی، ابتلا به بیماری‌های داخلی، افزایش سن، سویه‌های جدید ویروس کرونا، سوءتغذیه و شیمی درمانی نیز می‌تواند از علل موثر دیگر در ابتلای مجدد به این بیماری باشد.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا دوز سوم واکسن واکسن های ایرانی سیستم ایمنی آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در جریان مسابقات تیراندازی جام جهانی در باکوی آذربایجان نمایندگان ایران در میکس تیمی تفنگ در رده‌های نهم و سی و پنجم قرار گرفتند و به فینال راه نیافتند.

 تیم دو ایران متشکل از شرمینه چهل‌امیرانی و امیرمحمد نکونام با رکورد ۶۲۹ در رده نهم و تیم یک ایران متشکل از فاطمه امینی و پوریا نوروزیان با رکورد ۶۲۲ در رده سی و پنجم ایستادند.

مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده دارد. 

امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است.

پیش از این در تپانچه بادی زنان هانیه رستمیان با رکورد ۵۷۲ در رده هجدهم و گلنوش سبقت‌اللهی نیز با رکورد ۵۶۰ در رده پنجاه و هفتم ایستاده بودند.

همچنین در تپانچه بادی مردان سجاد پورحسینی سی و سوم شد. در میکس تپانچه نیز تیم ایران با ترکیب گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی با رکورد ۵۶۶ در رده بیست و چهارم ایستاد و از صعود به فینال بازماند. 

دیگر خبرها

  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد