Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتشارات سایبک گفت: تصمیم گیری برای رفع موانع و چالش‌های حوزه نشر باید با مشاوره و استفاده از نظرات تشکل‌های حوزه نشر شکل بگیرد، بدین ترتیب می‌توان از تجربیات و دستاورد‌های ارزشمند آنان نیز استفاده کرده و مسیر و رویکردی مناسب را برای رفع چالش‌ها فراهم کرد.

بابک عابدین در گفت‌وگو با میزان پیرامون تاثیر کاغذ در حوزه نشر گفت: کاغذ به عنوان یکی از کالای پر مصرف و تاثیر گذار بر حوزه نشر محسوب می‌شود هرگونه تغییر در قیمت این کالا زمینه را برای کاهش یا افزایش قیمت پشت جلد کتاب فراهم می‌کند از سوی دیگر کتاب به عنوان یکی از اهرم‌ها و عوامل اثر گذاربر فرهنگ نقش مهمی را در فرهنگ سازی جامعه بر عهده دارد لذا حذف کتاب از سبد خانواده، تاثیر مستقیمی بر فرهنگ خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: هدف ما در حوزه فرهنگ فراهم کردن بستر‌های لازم در جهت توسعه کتاب و کتاب خوانی است به همین منظور ضروری است تا برنامه‌ها و نوآوری‌هایی را برای جلب توجه جامعه به کار ببینیدم و این مهم نیازمند اجرایی سازی چه از سوی مسئولان و چه از سوی بخش خصوصی است لذا باید هم گام و در یک راستا برای ترویج فرهنگ مطالعه حرکت کنیم. کتاب همیشه عاملی برای شکل دهی به حرکت‌های فکری و سلامت جامعه در نظر گرفته می‌شود از این رو توجه به تولید کتاب و محتوا‌های آنان همواره عاملی مهم برای همه جوامع محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

عابدین آسیب‌های کاهش تولید کتاب را مورد بررسی قرار دارد و اظهار کرد: همیشه تلاش برای حمایت از نشر باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه کمبود کاغذ و بالا بودن قیمت کتاب به معنی کاهش تیراژ و در ادامه حذف کتاب است در عین حال بسته شدن واحد‌های نشر و یا بنگاه‌های کوچک تولید کتاب نیر طبعات خاص خود را به دنبال دارد این امر صدمات متعدد اقتصادی و فرهنگی را به همراه می‌آورد در عین حال بسیاری از نیرو‌های مجرب که آموزش آنان هزینه‌هایی را برای کشور به دنبال داشته از کار بیکار شده و با موج بیکاری و عواقب اجتماعی آن روبرو می‌شویم.

این فعال عرصه چاپ و نشر حذف انتشاراتی‌ها از گردش فعالیت را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: تعطیلی و عدم فعالیت‌ انتشاراتی‌ها صدمات جبران ناپذیری را برپیکره فرهنگ وارد می‌کند هریک از این واحد‌ها سرمایه گذاری‌های بسیاری را در در طول زمان در پس خود اختصاص داده و با حذف هر سرمایه چالش‌های جدید فرهنگی و اقتصادی افزایش پیدا می‌کند لذا تدبیر و توجه به تمهیدات فرهنگی از جمله نکاتی است که باید مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار بگیرد.

این فعال حوزه نشر در مورد بهترین رویکرد برای مدیریت بازار کاغذ تاکید کرد: تجربه طی سال‌های گذشته نشان داده است که هرگاه پای بخش دولتی برای ایجاد تعادل در بازار کاغذ وارد می‌شود مشکلات نیز افزایش می‌یابد و شاهد حضور رانت‌خوارها بوده‌ایم، اما چنانچه بازار به حال خود گذاشته شود عرضه و تقاضا در بازار به یک تعادل رسیده و قیمت‌های مناسب‌تری در بازار حکم فرما می‌شود بنابراین دادن یارانه به کالا‌هایی همانند کاغذ درست نیست اگر قرار است از ناشران حمایت شود بهتر است این حمایت در قالب معافیت‌های مالیاتی و حتی معافیت‌های بیمه‌ای ارائه شود در برخی موارد دادن وام‌های کم بهره تحت نظارت دولت می‌تواند راهگشا باشد.

عابدین مشاوره با تشکل‌های حوزه نشر و چاپ را بهترین مسیر برای رفع موانع دانست و تاکید کرد: تصمیم گیری برای رفع موانع و چالش‌های حوزه نشر باید با مشاوره و استفاده از نظرات تشکل‌های حوزه نشر شکل بگیرد و بدین ترتیب می‌توان از تجربیات و دستاورد‌های ارزشمند آنان نیز استفاده کرده و مسیر و رویکردی مناسب را برای رفع چالش‌ها فراهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات قیمت کاغذ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات قیمت کاغذ حوزه نشر برای رفع چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین، در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد