Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:28:30 GMT

سیستم نوین آبیاری در دشت شبانکاره اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۰۵۷۱

سیستم نوین آبیاری در دشت شبانکاره اجرا می‌شود

مسعود خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه شبکه آبیاری دشت شبانکاره یکی از پروژه‌های طرح تحول کشاورزی دشتستان است که در هشت هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دشت شبانکاره اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات این طرح به صورت کامل انجام شده است اضافه کرد: برای اجرای این پروژه، یک رشته خط لوله در کنار کانال‌های آبیاری موجود در پائین‌دست سد رئیس‌علی دلواری تا شبکه آبیاری دشت شبانکاره ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: همچنین پس از اجرای شبکه انتقال یک شبکه گسترده آبیاری در سطح مزارع انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعات انجام شده خاص محصولات زراعی شامل صیفی‌جات، گندم، جو و محصولات علوفه‌ای است.

خوارزمی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح هزار هکتار در این منطقه برای تولید محصولات علوفه‌ای مصوب شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بیش از ۴۴۰ کیلومتر خطوط انتقال و خطوط اصلی و فرعی در این طرح صورت گرفته است.

وی گفت: میزان تخصیص آب حدود ۶۰ میلیون مترمکعب است که هر ساله بر اساس حجم بارش‌ها و ذخیره سد و حجم آب قابل برنامه‌ریزی بین سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای آب مورد نیاز تخصیص می‌یابد و کشاورزان بر اساس میزان آب به کشت می‌پردازند.

کد خبر 5325646

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر آبیاری نوین بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه شهادت امام رضا ع هفته ناجا خطبه های نماز جمعه عکس استانها نیروی انتظامی گرگان هفته نیروی انتظامی شیوع کرونا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین جمشیدی امروز چهارشنبه در ستاد برداشت محصولات کشاورزی پلدختر، اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی شهرستان پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت قابل‌برداشت حدود ۲۹ هزار هکتار شامل گندم آبی و دیم، ۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار و ۴۰۰ هکتار کلزا در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: چهار کمیسیون در پلدختر و یک کمیسیون در شهرستان معمولان کار خرید محصولات مازاد بر مصرف شهرستان را به عهده دارند.

جمشیدی، افزود: پیش‌بینی تولیدات کشاورزی شهرستان حدود ۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی است و حدود ۳۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: نرخ خرید گندم تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۵ هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: مشکلات اساسی شهرستان‌های پلدختر و معمولان نبود جاده‌های دسترسی است که متأسفانه جهاد کشاورزی شهرستان هیچ‌گونه ماشین‌آلاتی ندارد و دراین‌رابطه نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان از جمله راهداری که سال‌های گذشته به طور ویژه مساعدت داشتند، احساس می‌شود.

جمشیدی، یادآور شد: میزان نیاز سوخت کمباین‌های فعال حدود ۹۶۰ هزار لیتر است که توسط شرکت فرآورده‌های نفتی تأمین خواهد شد.

وی افزود: پنج اکیپ، کارن نظارت بر برداشت را انجام می‌دهند و اواخر اردیبهشت برداشت در مناطق جنوبی شهرستان آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: این مدیریت آمادگی کامل برای برداشت و خرید محصولات کشاورزی شهرستان که نتیجه زحمات حدود ۹ ماهه کشاورزان است را دارد و امید است به طور مطلوب صورت گیرد.

کد خبر 6087702

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین