Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: ما برای فایزر و جانسون‌ اند جانسون سفارش داده بودیم، اما متاسفانه علی رغم اینکه قول داده بودند یک هفته‌ای بفرستند، چندماه گذشته است و ارسال نکرده‌اند.

«حیدر محمدی» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در پاسخ به ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به گفته ریاست سازمان غذا و دارو که ما واردات فایزر را کنسل نکرده‌ایم و آن‌ها تحویل نداده‌اند، آیا ممکن است در آینده محموله‌ای از فایزر وارد کشور شود، گفت: با توجه به اینکه از نظر تولید واکسن مشکلی نداریم و موجودی واکسن‌مان بالاست، دیگر چندان پیگیر اینکه با هر قیمتی به ما واکسن بدهند نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشورمان واکسن به وفور موجود است.

وی تصریح کرد: هم واکسن تولید داخل با کیفیت داریم و هم اینکه واردات نیز حجمش زیاد بوده است. ما برای فایزر و جانسون‌اند جانسون سفارش داده بودیم، اما متاسفانه علی رغم اینکه قول داده بودند یک هفته‌ای بفرستند، چندماه گذشته است و ارسال نکرده‌اند.

او افزود: منتظر این واکسن نیستیم و برای مادران باردار و زیر ۱۸ سال هم واکسن باکیفیت آمده و تزریق می‌شود. الان واکسن‌های برکت، پاستور و اسپایکوژن را در داخل کشور داریم که به نظر من هیچ چیزی از این واکسن‌ها کم ندارند.

محمدی در پاسخ به اینکه پیش بینی می‌شود، چند درصد از واکسن‌ها در مراکز واکسیناسیون را در ماه‌های آینده واکسن‌های داخلی تشکیل دهند، گفت: اصلا مشخص نیست و مولفه‌های مختلفی بر تولید واکسن داخلی تاثیرگذار است، باید تولید کنند و به بازار بیاید و بعد مشخص شود که چه مقدار از سهم بازار را می‌گیرند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود:‌ ما نیازمان را از تولید تامین می‌کنیم و مابه‌التفاوت آن را وارد می‌کنیم. نمی‌توانند تاریخی مشخص کنند و باید مواد اولیه وارد و پس از آن تولید کنند. ممکن است خدایی نکرده در تولیدشان مشکلی پیش بیاید و بخشی را از فاز را از تولید خارج کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیکانپور با حکم داوود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، به عنوان رییس اداره سلامت و رفاه سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.

بر همین اساس، باید منتظر جایگزین او در سازمان غذا و دارو بود.

کد خبر 6093764 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال