Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:32:53 GMT

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روانه واشنگتن شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۰۹۲۴

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روانه واشنگتن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز اسرائیل، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی همزمان با زمزمه های ادامه مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران موسوم به برجام در وین، برای سفری سه روزه به واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا رفت تا با مقامات ارشد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور و وزیر امور خارجه امارات دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع صهیونیستی اعلام کردند که لاپید در روز سه شنبه دیداری با «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا، دیداری سه جانبه در روز چهارشنبه با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «شیخ عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی خواهد داشت.

پیشتر نیز جروزالیم پست اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد ایران و مذاکرات برجام یکی از موضوعات اصلی در دستور کار این دیدار باشد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: آنها درباره پیشرفت های صورت گرفته از زمان امضای توافقنامه ابراهیم در سال گذشته، فرصت های آینده همکاری و مسائل دوجانبه، از جمله امنیت و ثبات منطقه بحث خواهند کرد.

وبگاه وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود که وزیر خارجه آمریکا قرار است ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ماه، چهارشنبه هفته جاری) نشست سه جانبه‌ ای را با یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات برگزار کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا، گفتگو در خصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی و نیز سازش و ثبات منطقه از محورهای این دیدار سه جانبه به شمار می آید.

کد خبر 5325625 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: یائیر لاپید ایالات متحده امریکا واشنگتن جو بایدن آنتونی بلینکن کاملا هریس رژیم صهیونیستی اسرائیل برجام مذاکرات وین عراق ایالات متحده امریکا انتخابات عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی سوریه فلسطین اتحادیه اروپا طالبان ترکیه تایوان ایران لبنان خارجه رژیم صهیونیستی خارجه آمریکا وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد