Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تحقیقی تازه که نتایج آن روز سه شنبه منتشر شد، برنامه های جهانی برای ساخت واحدهای جذب و ذخیره سازی کربن (CCS) در 9 ماه گذشته به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، دولت ها تلاش ها در جهت کاهش انتشارات را برای مقابله با تغییرات اقلیم بیشتر کرده اند. از این رو و بر اساس گزارش جدید انستیتوی جهانی CCS در ملبورن، ظرفیت پروژه های برنامه ریزی شده برای جذب و ذخیره سازی کربن در پایان سپتامبر به 111 میلیون تن در سال رسیده که افزایشی برابر با 52 درصد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت این پروژه ها در سال 2020 برابر با 73 میلیون تن در سال بود.

اگر تمامی این پروژه ها ساخته شود، در این صورت ظرفیت 40 میلیون تن در سال CCS فعلی حدود سه برابر خواهد شد.

با این حال این گزارش می گوید که قیمت های بالا باعث شده است که پروژه های بسیاری متوقف شوند.

با این حال موسسه جهانی CCS می گوید که با افزایش محرک های کاهش انتشارات، هزینه های این پروژه ها هم کاهش می یابد.

اما منتقدینی هم هستند که می گویند CCS دور ریختن پول است و باعث خواهد شد که استفاده از سوخت های کثیف فسیلی بیشتر شود. اما حامیان این پروژه ها چون آژانس بین المللی انرژی CCS را ضرورتی برای رسیدن به اهداف انتشارات صفر می داند.

Houston Ship Channel CCS concept

با مشوق های مالیاتی ظرفیت های CCS در آمریکای شمالی رو به افزایش است. در سال جاری بیش از 40 پروژه CCS توسط شرکت هایی چون اکسون موبیل انجام شده است.

در اروپا هم هم اکنون با سخت گیرانه تر شدن اهداف اقلیمی تعداد پروژه های CCS به 30 پروژه در حال توسعه می رسد. و در بریتانیا، بلژیک و هلند 17 پروژه در حال توسعه وجود دارد.

در منطقه آسیا پسفیک هم مالزی  و اندونزی پیشتاز هستند.

برچسب هاآژانس بین المللی انرژی (IEA) انرژی امروز انستیتوی جهانی CCS پروژه های نفتی تغییرات اقلیم تکنولوژی جذب و ذخیره سازی کربن (CCUS) خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی IEA انرژی امروز پروژه های نفتی تغییرات اقلیم آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو جذب و ذخیره سازی کربن پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی