Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 40 سنت معادل 0.48 درصد افزایش به 84 دلار و 5 سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، در حالی که ترمیم تقاضای جهانی سبب کمبود انرژی در اقتصادهای بزرگ جهان شده است قیمت نفت روز سه شنبه برای چهارمین جلسه متوالی شاهد افزایش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 40 سنت معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

48 درصد افزایش به 84 دلار و 5 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 33 سنت معادل 0.41 درصد افزایش به 80 دلار و 85 سنت رسید.
گریگ ارلام تحلیلگر ارشد بازارهای انرژی در موسسه اوآندا گفت: «همچنان روند افزایش قیمت نفت ادامه دارد و عوامل بنیادین حاکم بر بازار به نفع قیمت انرژی است.» وی افزود: «آیا سه رقمی شدن قیمت نفت در اواخر امسال مایه تعجب خواهد بود؟ احتمالا نه.»
کمبود عرضه انرژی در آسیا، اروپا و آمریکا سبب شده تا قیمت برق در هفته های اخیر به رقم های بی سابقه ای برسد. افزایش قیمت گاز طبیعی نیز نیروگاه های تولید برق را ترغیب کرده تا بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی به مصرف نفت روی بیاورند.
در چین که اکثر مناطق با کمبود برق مواجه اند، قیمت زغال سنگ شاهد رشد بیش از 10 درصدی بوده است.
قیمت های بالای انرژی همچنین سبب افزایش فشارهای تورمی بر اقتصادهای در حال ترمیم از بحران کرونا شده است. تورم عمده فروشی ژاپن در ماه سپتامبر به بالاترین رقم 13 سال گذشته رسید.
قطر، بزرگترین تولید کننده ال ان جی جهان روز دوشنبه به مشتریانش اعلام کرد که قادر به کنترل رشد قیمت گاز و عرضه سوخت بیشتر به بازار نیست.
سعد الکعبی وزیر انرژی قطر گفت: «ما با حداکثر توان در حال تولید هستیم و تمام سفارشات مشتریان را تحویل داده ایم.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا انرژی جهان قیمت نفت دلار نفت افزایش قیمت گاز برق زیست محیطی چین رشد تورم ژاپن قطر دلار رشد زیست محیطی قطر نفت قیمت جهانی نفت امروز 20 مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز طلای جهانی در مسیر صعود

قیمت طلای جهانی با تمرکز سرمایه گذاران بر نشست فدرال رزرو آمریکا، ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز، سه شنبه (۳۰ آوریل) ثابت بود و برای سومین افزایش ماهانه متوالی قرار گرفت زیرا فعالان بازار منتظر تصمیم سیاست فدرال رزرو ایالات‌متحده و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی بودند که اواخر این هفته برای کاهش نرخ بهره منتشر می‌شود.

هر اونس طلا بدون تغییر به ۲۳۳۴ دلار و ۹۲ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۳۴۶ دلار آمریکا رسید. قیمت شمش تا کنون در این ماه ۴.۶ درصد افزایش یافته است.

بازارها بر جلسه سیاست دو روزه فدرال رزرو امروز و داده‌های حقوق‌ و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه تمرکز دارند. به نظر می رسد فدرال‌رزرو در این نشست نرخ بهره پایه خود را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه داشته است. تورم که اخیراً نشانه‌ای از کاهش یا محدود شدن را نشان نمی‌دهد، سیاست‌گذاران فدرال رزرو را در این هفته در مورد چگونگی توصیف گام‌های بعدی خود به چالش می‌کشد.

گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده بیش از حد انتظار در ماه مارس، معامله گران را بر آن داشت تا انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهند. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران و معامله گران پیش‌بینی قیمت پلاتین و پالادیوم در سال ۲۰۲۴ را به دلیل تقاضای ضعیف بخش خودرو کاهش داده اند اما همچنان انتظار دارند قیمت پلاتین در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۰۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۵۲.۴۵ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۷۲.۶۸ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱