Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس اتاق اصناف ایران از «تقویت زیرساخت‌های نظام توزیع» که طرح مشترک اتاق اصناف ایران و وزارت صمت است خبر داد و گفت: «افزایش نرخ ارز» و «عدم تامین کافی کالاهای اساسی» از عوامل گرانی هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، رئیس اتاق اصناف ایران درباره نشستی که به تازگی با مسئولان وزارت صمت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت و شخص رئیس جمهور مبنی بر اولویت تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها پس از واکسیناسیون عمومی، هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تعدادی از روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور، در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور یافته و با قائم مقام وزیر در امور بازرگانی و جمعی از مدیران این وزارتخانه دیدار و گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید ممبینی افزود: در این نشست برنامه‌ها و اهداف کلی دولت درباره تنظیم بازار اعلام شد و در مقابل نمایندگان اصناف، مشکلات پیش رو را مطرح کردند. وی تصریح کرد: نکته مهم اینکه ما لاجرم با پدیده گرانی مواجه هستیم اما اگر در برنامه‌ریزی‌ها عامل گرانی، اصناف تلقی شوند، مسیر اشتباهی را در کنترل این گرانی پیش گرفته‌ایم.
ممبینی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، عوامل مختلفی از جمله افزایش نرخ ارز، عدم تامین کافی کالا به ویژه کالاهای اساسی، تحریم و … در افزایش قیمت‌ کالا دخیل هستند و تنها با توجه به مجموعه این عوامل می‌توان برنامه‌هایی برای کنترل گرانی ارائه کرد.
رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اصلاح نظام توزیع یکی از راهکارهای موثر در کنترل قیمت خواهد بود. از این رو نمایندگان اصناف در این نشست، ضمن بیان مشکلات، آمادگی خود در همراهی با برنامه‌های دولت در راستای اصلاح ساختار اقتصادی به ویژه با تمرکز بر اصلاح نظام تامین تا توزیع اعلام کردند.
ممبینی گفت: همچنین پروژه‌هایی برای تقویت زیرساخت‌های نظام توزیع به طور مشترک بین اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بررسی و پیگیری است که امیدواریم دولت با کسب نظر از بدنه تشکل‌های صنفی، ایرادات و اشکالات ساختاری که بیشتر در دستگاه‌های اجرایی دیده می‌شود را شناسایی کرده و در رفع آن‌ها تلاش کافی داشته باشد. 
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران نظام توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب عصر پنج شنبه در نشست بررسی وضعیت تعرفه در بنادر استان با حضور مدیرکل لجستیک، ترانزیت و توافقنامه‌ها و رئیس اداره تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تجهیز بندر بوشهر به جرثقیل ویژه نگله های سنگین از مطالبات چندین ساله برای بندر بوشهر بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته ظرف چند ماه آینده جرثقیل ۱۴۰ تنی در این بندر مستقر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه عمده مراودات تجاری بنادر استان بوشهر با کشور امارات است گفت: با توجه به مسافت طولانی این محور می‌طلبد در بحث تعرفه بازنگری لازم با هدف رونق بنادر استان بوشهر انجام شود.

وی تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای جلب رضایت حداکثری جامعه هدف اهتمام جدی داشته و در این زمینه با تمام توان و ظرفیت پای کار آمده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در نشست‌های هم اندیشی با تجار و بازرگانان با بهره‌گیری از ایده‌ها و دیدگاه‌های آنان برای گره گشایی از مشکلات فراروی رونق بنادر استان بوشهر استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: میانگین بازه زمانی انجام تشریفات گمرکی به واسطه دخیل بودن ۲۷ دستگاه اجرایی بسیار زمان بر است که امید است در جهت تحقق توسعه دریا محور برای سرعت بخشی به این فرایند راهکار لازم اعمال شود.

شکیبی نسب افزود: بنادر استان بوشهر از شاخصه‌های مختلفی خروج کالاهای متروکه سنواتی، رعایت الزامات ایمنی و نُرم تخلیه و بارگیری از بنادر پیشتاز کشور هستند و با چنین جایگاهی بستر خوب و مناسبی برای ورود تجار و بازرگانان به بنادر این استان مهیا است.

کد خبر 6095396

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود