Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد که هیچ مکاتبه‌ای در خصوص ورزشکاران پارالمپیکی با ایران نشده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: اولین رویدادی که در پیش داریم، بازی‌های پاراآسیایی جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مسابقات انتخابی برای پارالمپیک پاریس را نیز خواهیم داشت که ورزشکاران باید در آنها شرکت کنند. سال آینده بازی‌های پاراآسیایی چین نیز برگزار می‌شود و نگاهمان حداقل حفظ جایگاه قبلی است. ما اعزام کیفی را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: نام کاروان پاراآسیایی جوانان «مدافعان سلامت» و شعار آن «اراده، تلاش و پیروزی» است. امیدواریم این جوانان در سال‌های آینده در لیست نفرات پارالمپیکی قرار بگیرند و بدرخشند. در این بازی‌ها کلاس بندی انجام خواهد شد، البته قبل از آن یک کلاس بندی در ایران انجام می‌شود.  ورزشکاران بر اساس استعدادیابی صورت گرفته و آینده نگری در لیست کاروان پاراآسیایی جوانان قرار می‌گیرند و هدفمان حفظ جایگاه دومی در دوره قبلی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعزام کاروان کیفی ادامه خواهد داشت؟ گفت: بحث کیفی، نتیجه گرا است. اگر می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم، باید چنین نگاهی داشته باشیم. برای اعزام کیفی باید جوانب زیادی را در نظر بگیریم تا بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم. آنهایی که اعتراض به عدم اعزام داشتند، رکوردهای خوبی برایشان به ثبت نرسیده بود و در واقع به مدال نمی‌رسیدند. کاروان ایران بهترین عملکرد به لحاظ رنگ مدال نسبت به دوره‌های قبلی را داشت. گزارش‌هایی که به ما ارائه می‌شود، براساس سنجش‌ها و نتایج مختلف و بررسی های فنی  است. برخی در توکیو بالاتر از رکوردها و برخی نیز پایین‌تر از آن بودند و در نهایت آن نتایج رقم خورد.

تابع درباره کادر فنی تیم‌های پارالمپیکی عنوان کرد: قرارداد مربیان تا پایان پارالمپیک بوده است. بررسی در این باره عملکرد آنها بر عهده فدراسیون‌ها گذاشته شده تا براساس آیین‌نامه انتخاب کادر فنی، روند معرفی و یا ادامه همکاری نفرات جدید را انتخاب کنند. ضمن اینکه آیین‌نامه مربوطه به تصویب هیئت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک رسیده است.

وی در این باره ادامه داد: یک بندی در آیین‌نامه وجود دارد که اجازه می‌دهد فدراسیون‌ها برای کادر فنی تیم‌ها، نفراتی انتخاب کنند که حتی سابقه حضور در پارالمپیک را نداشته‌اند. در واقع این اجازه به آنها داده شده است و الزام برای انتخاب نفرات خاص وجود ندارد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص تجهیزات مورد نیاز برای رشته‌های مختلف گفت:  اقدامات لازم صورت گرفته و البته برای تهیه آنها زمان نیاز است. ما همچنین از لوازم تولید ملی نیز استفاده می‌کنیم تا روند حرکتی در استان‌ها شکل خوبی داشته باشد.

تابع درخصوص اصلاح آیین‌نامه استخدام ورزشکاران پارالمپیکی گفت: با توجه به صحبت‌های رهبری و دستوری که دادند، کمیته پارالمپیک هم اقدامات انجام شده را برای وزارت ورزش فرستاد. عملی شدن این کار زمان بر است و شخص وزیر ورزش همچنان پیگیر این موضوع است.

وی درباره ادامه فعالیت ورزشکاران شرکت کننده در پاراآسیایی جوانان گفت: قسمتی از ورزش بستگی به خانواده‌ها دارد و شاید برخی از آنها به دلایل مختلف ادامه ندهند. نزدیک به سی درصد از جوانان در رشته‌های مختلف هستند که می‌توان به وزنه‌برداری، والیبال نشسته و ... اشاره کرد. در واقع بخشی از ادامه راه به خود ورزشکار و خانواده‌ها برمی‌گردد. دیدگاه کلی ما این است که برای مثال در بسکتبال با ویلچر برخی نفرات بتوانند در تیم ملی در بازی‌های پارااسیایی حضور داشته باشند.

وی درباره گلایه‌ها از عدم وجود امکانات مورد نیاز به ویژه ویلچر در رشته بسکتبال با ویلچر تاکید کرد: امکانات اولیه بسکتبال با ویلچر و لوازم باید از سوی خود ورزشکاران نیز فراهم باشد. هرکسی که می‌خواهد وارد تیم شود، باید حداقل یک ویلچر را داشته باشد. ویلچر در این رشته برای همان شخص است. در نفع باید در بدن آن نفر جا افتاده باشد.  ما این هزینه را نیز دادیم تا ملی‌پوشان ویلچرهای خود را به‌روز کنند.

وی درباره شرایط بازی‌های پاراآسیایی جوانان تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که در پاراآسیایی جوانان است، این است که روند اطلاع رسانی برگزار کنندگان کند است. یعنی راهنمای انتخاب ورزشکاران دیر رسید و ما با این وجود با توجه به تجربیات دوره‌های قبلی، اقدامات کلی را انجام دادیم. سه ماه قبل بود که تازه، اطلاعات از سوی میزبان برای ما کامل شد. در مجموع برای این بازی‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید حل شوند.

وی درباره تخلف صورت گرفته درخصوص دو طلایی پارالمپیک ایران گفت: اینکه یک ورزشکار با کسب رنکینگ می‌تواند سهمیه بگیرد، یعنی حداقل در پنج مسابقه شرکت کرده و در واقع شرایطش مورد تایید قرار گرفته است. ملی‌پوشان در مسابقاتی شرکت کردند که کلاس بندهای خارجی حضور داشته اند. حتی برای این دوره پارالمپیک در رشته جودو، کلاس بندی وجود داشت و مشکلی هم به وجود نیامد. ضمن اینکه هیچ مکاتبه‌ای در این باره با ما نشده است.

قهرمان پارالمپیک توکیو در گفت‌وگو با تسنیم: ورزشکاران در بخش معلولین از داشتن سالن ورزشی ویژه بی‌بهره‌اند + فیلم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی پارالمپیک NPC کمیته ملی پارالمپیک NPC بازی های پاراآسیایی کمیته ملی پارالمپیک پاراآسیایی جوانان آیین نامه بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکادمی پارالمپیک، مرجع اعلام وضعیت مصدومان والیبال نشسته

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با بیان اینکه آکادمی ملی پارالمپیک نظر نهایی را درخصوص وضعیت دو ملی‌پوش مصدوم می‌دهد، گفت: شرایط مربوط به برگزاری دیدارهای تدارکاتی در هفته پیش‌رو مشخص می‌شود. - اخبار ورزشی -

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط اردوی اخیر تیم ملی اظهار داشت: اردوی خیلی خوبی بود. ما تا روز پنج‌شنبه تمرین کردیم و بچه‌ها امروز (جمعه) رفتن شهرهایشان بازگشتند. امکانات خیلی خوب خود در اختیارمان قرار داشت. شهردار تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به محل برگزاری تمرینات آمدند. اینگونه بازدیدها باعث ایجاد انگیزه می‌شود تا بچه‌ها بدانند به آنها توجه می‌شود.

تیم‌های راه‌یافته به مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک پاریس

 

وی درباره آخرین وضعیت مرتضی مهرزاد و رمضان صالحی و شرایط آنها پیرامون مصدومیتی که دچارش شده‌اند، گفت: مرتضی تقریباً در 80 درصد تمرینات حضور داشت و حتی در بازی‌های دوستانه درون اردویی شرکت کرد. رمضان هم با انگیزه بسیار زیادی کارهای مربوطه به درمان را زیر نظر پزشک انجام داد و در روزهای آخر اردو به حرکات پنجه و ساعد هم رسید. با وجود این شرایط، برای اطمینان بیشتر نامه‌ای به علی کشفیا رئیس انجمن والیبال نشسته دادم و انجمن هم این نامه را به فدراسیون فرستاده و خودم نیز با آکادمی پارالمپیک صحبت کردم که چند پزشک حتماً از این دو ورزشکار تست دقیق گرفته بگیرند و میزان آسیب و رفع آسیب و آینده را مشخص کنند. نظر نهایی را پزشکان می‌دهند و آکادمی ملی پارالمپیک آنها را تایید نهایی می‌کند که مهرزاد و صالحی می‌توانند در اردوی بعدی که در تهران یک هفته باشند و به طور کامل با بچه‌ها تمرین کنند.

رضایی ادامه داد: ما یک لیست بلند داریم که فرستاده‌ایم و تا آخر خرداد هم باید لیست نهایی را اعلام کنیم. برای یک تیم مشکل است که بازیکنی را برای لیست نهایی اضافه کند. البته آسیب جزئی از کار والیبال است و کار بدون مصدومیت نمی‌شود. ممکن است روز آخر به یکی آسیب وارد شود و نتوانیم استفاده کنیم؛ درست مشابه اتفاقی که در پارالمپیک توکیو رخ داد. ما یک بازیکن از همان بازی اول از دست دادیم و تا آخر بازی‌ها نداشتیم. به هر حال باید یک تیم سالم را با خودمان ببریم و اگر مصدومیت شد، کار را جلو ببریم. ان‌شاءالله حرف آخر را آکادمی ملی پارالمپیک به ما بزند و ما هم شروع کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته درباره آخرین شرایط برگزاری اردو و بازی دوستانه و تدارکاتی گفت: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و البته ما درخواست‌مان را ارائه کرده‌ایم. ان‌شاءالله موضوع در هفته پیش‌رو قطعی شود. با توجه به مسائل اخیر. در برخی موارد با این مشکل مواجه شده‌ایم که برخی تیم‌ها قادر به حضور در ایران نیستند. بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا بودجه بدهند و ببینیم که می‌توانیم به خارج از کشور برویم یا نه. همانطور که گفتم، وضعیت در این هفته مشخص می‌شود.

رضایی عنوان کرد: یکشنبه نشست هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک برگزار می‌شود و در آنجا صحبت می‌کنیم. به هر حال همه دوست دارند که کار انجام شود، اما نتیجه آن دیر به ما می‌رسد. ما نیاز داریم چه در ایران و خارج از کشور، اردو و بازی تدارکاتی داشته باشیم. مربی برنامه می‌دهد و دوست دارد آن را اجرا کند و تیمش با آمادگی روحی و جسمی و رقیب شناسی تدارک ببیند و آماده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • آکادمی پارالمپیک، مرجع اعلام وضعیت مصدومان والیبال نشسته
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری