Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا امروز سه شنبه به وزارت امور خارجه روسیه رفت و قرار است با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند.

نولاند همچنین قصد دارد در جریان سفر خود با ریابکوف، «دیمیتری کوزاک» معاون ستاد کرملین و «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هنگام ورود به مسکو در روز دوشنبه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد که مذاکرات وی با مقامات روسی بر روابط دوجانبه پایدار و قابل پیش بینی متمرکز است.

معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا پیش از این اما در پاسخی به ممانعت واشنگتن از ورود چندین مقام روسی و کارشناسان امور خارجه، از ورود به روسیه منع شده بود. با این حال، آمریکا قبل از سفر وی، چندین دیپلمات را از لیست سیاه حذف کرد.

دیدارهای مذکور در حالی انجام می‌ شود که به رغم تفاهم واشنگتن-مسکو درباره تداوم گفتگوهای ثبات راهبردی، طرفین در اکثر حوزه‌ها با یکدیگر اختلاف منافع دارند.

آمریکا با این حال برای حل و فصل پاره‌ای از مسائل از جمله برجام و تحولات افغانستان، ناگزیر از حفظ تعامل با روسیه است حال آنکه همزمان از طریق ناتو به این کشور فشار می‌آورد.

کد خبر 5325745 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا وزارت خارجه آمریکا روسیه وزارت خارجه روسیه سرگئی ریابکوف عراق ایالات متحده امریکا انتخابات عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی سوریه فلسطین اتحادیه اروپا طالبان لبنان ترکیه تایوان ایران وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی