Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سپهر قاسمی مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی فارس در نخستین نشست مسئولان فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، در راستای اهمیت فضای مجازی، گفت: امروز صحنه آرایی جنگی دشمن در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه میدان جنگ امروز حول محور رسانه فعال شده و ما در عرصه رسانه با دشمنان در حال جنگ هستیم، افزود: دشمن با اعمال روش‌های جنگی چون؛ شایعه پراکنی، فریب مردم، شبهه افکنی در جامعه و نفوذ در اشخاص، ارکان، برنامه‌ها و تصمیمات با استفاده از ابزار‌های مختلف خود از ماهواره و فضای مجازی گرفته تا سلبریتی‌ها و... در حال رخنه در بدنه جامعه است و تنها وتن‌ها یک هدف را دنبال می‌کند و آن از بین بردن وحدت و انسجام ملی در بدنه جامعه است و نقش ما در این بزنگاه باید تنها تحقق رسانه اسلامی به عنوان اصلی‌ترین هدف مجموعه باشد.

قاسمی با بیان اینکه بدون شک در جنگ نرم، هیچ راهی مهم‌تر از تبیین نیست، گفت: جنگیدن در این جبهه اگرچه همان اخلاص رزمندگان دفاع مقدس را می‌خواهد، اما در عرصه عمل؛ محتوا و ابزاری را می‌خواهد که بسیار پیچیده‌تر است.

او ادامه داد: آنجا سلاح را حکومت می‌داد و امت در این عرصه خطوط اساسی از سوی امام و مقام معظم رهبری صادر می‌شود. حقیقت تلخ در این میدان این است که متاسفانه دو آسیب نبود زیرساخت مناسب و سطحی‌گرایی روند تبیین را با هزینه مواجه کرده و این میدان را به جولانگاهی برای رسیدن به اهداف دشمن تبدیل کرده است.

مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی فارس بیان کرد: صحنه‌سازی از فضای مجازی را دشمنان در راستای اهداف خود به بهترین نحو انجام می‌دهند و مردم علی‌الخصوص قشر عام بازیچه رسانه‌ای محسوب می‌شوند. به صورتی که هر کس از مبانی انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن دفاع کند، لاجرم حکومتی معرفی می‌شود و هر کس بر آن بتازد، آزاداندیش، مستقل، مردمی و غیروابسته معرفی می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه متاسفانه این میدان به قتلگاهی برای تمام اقشار تبدیل شده است، تصریح کرد: جهت رشد فکری و شناختی فعالین رسانه‌ای در جهاد تبیین نیاز است که در وحله اول مسائل را شناسایی و سپس آن‌ها را به درستی احصا کرد و در مرحله آخر باتوجه به اولویت در زمان مناسب اقدامات لازم را در جهت پیاده‌سازی آنان انجام داد.

او در ادامه اظهار کرد: از خاستگاه انقلاب اسلامی نمی‌توان هر کسی را از صحنه بیرون کرد و این کار را تبیین دانست. اگر جریان مؤمن به انقلاب اسلامی قرار است در چرخه دموکراسی در عرصه خدمت حضور داشته باشد، باید رفتار تبیین‌گرایانه آنان با عوام آشکار باشد.

قاسمی تاکید کرد: تولید کمیت حداکثری در تبیین مهم نیست بلکه کیفیت و تأثیر مهم است. متأسفانه برخی گرفتار دیده شدن هستند و با ادبیات تند و متمرکز شدن بر نقد و تمجید افراطی افراد فعالیت می‌کنند که این موضوع به کلی تبیین نیست. این عامل تولید تنفر و کینه است.

مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی فارس گفت: در آسیب‌شناسی این فضا می‌توان گفت اکنون دفاع و نقد حول محور فرد است. حمله به یک سلبریتی با بدترین ادبیات یا دفاع از یک انسان محترم نامش تببین نیست، محور تبیین را باید اصول فکری انقلاب اسلامی قرار داد تا بخاطر هر مسئله پیش پا افتاده‌ای به ناخواست به این میدان ورود نکنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی بسیج دانشجویی فارس فضای مجازی بسیج دانشجویی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود. او شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله علی عباسی ظهر امروز در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی که در حسینیه ستاد برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ است. انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید. این انقلاب همچنان مدیون اندیشه‌های شخصیت‌‌های بزرگ است، شخصیت‌ها و اندیشمندانی که در نظریه‌پردازی و تنظیم مبانی فکری انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده‌اند و استاد شهید مطهری یکی از برجسته‌ترین این شخصیت‌هاست.

وی، شهید مطهری را مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین برشمرد و افزود: شهید مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه به ویژه جوانان بشناساند. این شهید والامقام فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود که با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنماهای زمان، قوی‌ترین پاسخ بود. امروز شرایط جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند. در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعارها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

عباسی بیان کرد: شهید مطهری از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب و غیره استفاده و ایفای نقش کرد. در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم، مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود اما دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته‌ این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود