Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان پیرو درج خبر در برخی خبرگزاری‌ها با عنوان پیش بینی کمبود مرغ در استان در ماه آینده و اشاره به تلفات بالای ۵۰ درصد در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی اظهار شده از طرف رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان جوابیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان خوزستان از جمله استان‌های تاثیر گذار در پرورش مرغ گوشتی در سطح کشور محسوب می‌شود و در این خصوص بطور میانگین سالیانه تا ۵۵ میلیون قطعه جوجه ریزی ثبت و پرورش داده شده است و بر اساس الگو‌های جوجه ریزی و میزان پراکندگی واحد‌های پرورش مرغ گوشتی که در سرتاسر استان مستقر هستند استراتژی کنترلی و اقدامات پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در کل پهنه استان و با در نظر گرفتن دوره‌ها و میزان جوجه ریزی در هر مرغداری و با استفاده از سیستم‌های پایش و مراقبت فعال و غیر فعال بطور مستمر اجرا و عملیاتی میگردد و این یک فرآیند مستمری است که با استفاده از توان تخصصی کارشناسان بخش دولتی و خصوصی در قالب برنامه‌های مشارکت بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود.

در همین رابطه اجرای برنامه‌های واکسیناسیون منطبق بر دستور العمل‌های سازمان دامپزشکی کشور و نقشه بیماری یابی مرغداری‌های استان به شکل دقیق انجام می‌شود، از طرفی همچنین پایش، رصد و کنترل و مراقبت از بیماری‌های طیور - اعمال شرایط قرنطینه ایی و بیوسکوریتی- ثبت جوجه ریزی، تلفات و سایر وقایع بهداشتی در سامانه GIS طیور استان به شکل واقعی و به استناد بازدید‌های تخصصی و میدانی از جمله برنامه‌های معمول و مستمر اداره کل دامپزشکی استان و دامپزشکان مسئول فنی بهداشتی مرغداری‌ها است که به صورت روزانه صورت می‌پذیرد.

بروز پدیده تلفات در واحد‌های مرغداری گوشتی با توجه به تاثیر پذیری از عوامل و فاکتور‌های مخاطره آمیز مختلف امری اجتناب ناپذیر و معمول است و به تناسب عوامل بیماری زار پیرامونی و در گردش در مقاطعی تلفات افزایش یا کاهش پیدا می‌کند، بنابراین ادعای مطرح شده در خصوص تلفات بالای ۵۰ درصد در مرغداری‌های ناحیه خاصی از خوزستان صحت نداشته و مورد تائید این اداره کل نیست و بررسی‌های تخصصی انجام شده نشان از این دارد که میانگین تلفات واحد‌های پرورش گوشتی استان و از جمله مناطق شمالی استان بسیار پایین‌تر از رقم ادعایی است.

در پایان تاکید می‌شود که فرآیند ورود جوجه یک روزه گوشتی در مرغداری‌های استان، طول دوره پرورش و ارسال به کشتارگاه‌های صنعتی طیور در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و بهداشت فرآورد‌های خام دامی تحت نظارت و کنترل‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی خوزستان بوده و بروز هر گونه پدیده از جمله تلفات در مرغداری‌ها مورد رصد و کنترل قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود مرغ پرورش مرغ تکذیب خبر اداره کل دامپزشکی مرغداری ها جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف گردید.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۵۱۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل عدم نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضا، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آنرا به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌

کد خبر 6093917

دیگر خبرها

  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲