Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) اسامی ۵ برگزیده مسلمان دوره چهارم جایزه مصطفی (ص) را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صبح امروز نشست رسانه‌ای چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) برگزار شد.

 

در این برنامه حسین نادری منش عضو کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) با بیان اینکه هدف این جایزه این است که نشان دهیم اسلام به علم و فناوری توجه دارد و از طرف دیگر مسلمین در این مسئله نقش جدی دارند، گفت: از دو مسیر دانشمندان و برجستگان می‌توانستند در این جایزه شرکت کنند یک مسیر آنکه فرد آثار خود را معرفی می‌کند (داشتن یک تعداد مقاله کافی نیست و فرد باید حداقل یک اثر و محصول فناورانه و دانش‌محور داشته باشد) مسیر دوم آن است که در یک رصد و کشف مسلمینی که در کشورهای مختلف کارهای علمی بزرگی را انجام داده‌اند خود شناسایی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نادری‌منش ادامه داد:در ۴ زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم و فناوری زیستی، علم و فناوری نانو و گروه عمومی (علوم پایه) کارگروه‌ها شکل گرفتند و از ۵١۵ اثر ارسالی به دبیرخانه جایزه ۴٨۴ اثر به گروه‌های اولیه برای داوری داده شد. ٢١٣ اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند و درنهایت ۴١ اثر به مرحله نهایی رسیدند.


به گفته وی، از ۴١ اثر، ١١ اثر به شورای سیاستگذاری جایزه معرفی و درنهایت با تصمیم شورا ۵ اثر برگزیده چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی شناخته شدند.

 

عضو کارگروه علمی جایزه مصطفی بیان کرد:برای این دوره ٢٠ هزارنفر ساعت وقت گذاشتند در مراحل نهایی داوری ١۵٠ داور بین المللی طی یکسال گذشته برای شناسایی برگزیدگان همکاری کردند.

 

وی با بیان اینکه دو جایزه ۵٠٠ هزار دلاری (٨٠ درصد به صورت نقدی و ٢٠ درصد به صورت غیرنقدی) برای این دوره درنظر گرفته شده است، گفت: یک جایزه به دو دانشمند غیرمقیم کشورهای اسلامی به نام‌های کامران وفا ( ریاضی فیزیکدان ایرانی، استاد تمام دانشگاه هاروارد و خالق نظریه ریسمان) و زاهد حسن (از کشور بنگلادش و استاد دانشگاه پرینستون) اهدا می شود و جایزه دیگر به سه دانشمند مقیم کشورهای اسلامی شامل محمد سایق (استاد دانشگاه بیروت برای نظریه چگونگی جلوگیری از رد پیوند)، اقبال چُدری( متخصص شیمی آلی از کشور پاکستان)، یحیی تیالاتی (استاد دانشگاه مراکش و بررسی کننده مشاهده پراکندگی نور با نور و جستجوی تک قطبی های مغناطیسی مورد کاربرد در ماده تاریک) به ترتیب اعطا خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جایزه مصطفی ص برگزیدگان جایزه مصطفی ص چهارمین جایزه مصطفی جایزه مصطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری

به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، ۶۵ استاد نمونه کشوری امسال معرفی شدند، که در بین آنها سه استاد دانشگاه اصفهان، یک استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و یک استاد دانشگاه کاشان حضور دارند.


اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه اصفهان علی ربانی استاد گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، زهره حجتی استاد دانشکده علوم زیستی و فناوری و حسن سبزیان استاد دانشکده شیمی این مرکز علمی هستند.


حسین شریعتمداری، استاد پیشکسوت دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استادان نمونه کشوری معرفی شده است.


استاد نمونه معرفی شده از دانشگاه کاشان نیز محسن نیازی عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی این دانشگاه است.
بر اساس این لیست استان اصفهان از نظر تعداد استادان منتخب پس از تهران، رتبه دوم را (همراه با آذربایجان شرقی) در اختیار دارد.


تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ استاد نمونه از بانوان هستند.


استادان نمونه کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۳۱ دانشگاه و با توجه به شاخص‌ها و سوابق آموزشی و پژوهشی و در گروه‌های آموزشی علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری انتخاب شدند.


اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند