Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@15:23:44 GMT

مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۳۱۴۴

مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا بختیاری در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان میهمان در صحبت‌های خود آماری از وضعیت آبی استان تهران مطرح کرد و گفت: بیش از ۱۵۰ میلیارد مترمکعب بیش از میزان مجاز از منابع آب زیرزمینی تهران برداشت می‌کنیم.‌ سال آبی گذشته بدترین سال در ۵۰ سال اخیر بود و در تهران ۳۷ درصد کاهش بارندگی و ۳۰۰ میلیون مترمکعب کمبود در مخازن داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری نیز تنها ۴میلی‌متر بارندگی داشتیم و در حال حاضر مخازن شهر تهران ۴۵۲ میلیون مترمکعب آب دارد که در سال گذشته این رقم ۷۵۱ میلیون مترمکعب بوده و ۳۰۰ میلیون کسری مخازن را داریم. مخازن سدهای تهران وضعیت خوبی ندارند.

وی ادامه داد: به رقم کاهش نزولات و افزایش دما اما برای اولین بار در تاریخ آب شهر تهران به دلیل فرهنگ‌سازی شاهد کاهش ۳ دهم درصدی مصرف آب شرب شهروندان تهرانی. بودیم که بی‌سابقه است چرا که هر ساله این رقم افزایش می‌یافت.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹۰ میلیون متر مکعب مصرف آب سال جاری بوده که در سال گذشته این رقم ۶۹۲ میلیون مترمکعب بوده است. امسال حتی یک ساعت هم قطعی آب ناشی از نبود آب نداشتیم و به رقم افزایش دما با کوچکترین مشکلی در زمینه کم آبی روبرو نشدیم.

بختیاری تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها را به گونه‌ای پیش می بریم که تا پایان سال تهران با مشکل کمبود آب روبرو نشود.

پربیننده ترین موافقت استخدام گرایی در وزارت نفت خبر‌های خوبی در زمینه قرارداد‌های نفتی در راه است قطر: دیگر به اوپک برنمی گردیم آب پشت سدها فقط کفاف فصل پاییز را می دهد جهش نفت خام به دلیل بحران جهانی انرژی / صعود نفت آمریکا به بالاترین سطح هفت سال اخیر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مخازن سد میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست