Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین بهجویی پیش از  ظهر امروز در مراسم اتمام عملیات ریل‌گذاری پروژه راه آهن همدان ـ سنندج که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار  شد، اظهار کرد: پروژه ایستگاه راه آهن سنندج یک شاهکار معماری در استان است که فقط با حمایت مسئولان استانی به اجرا در آمده است.

مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در ساخت این ایستگاه از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های داخل کشور استفاده شده است افزود: این ایستگاه یکی از شاهکارهای معماری در غرب کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایستگاه راه آهن سنندج در مساحت زیربنایی ۱۳ هزار و ۴۰۰ متری یکی از بهترین ایستگاه‌ها در غرب کشور است.

 ایستگاه راه آهن سنندج  در مساحت زیربنایی ۱۳ هزار و ۴۰۰ متری یکی از بهترین ایستگاه‌ها در غرب کشور است

 

بهجویی بیان کرد: سالن این ایستگاه دارای ۴۴۰۰ متر مساحت می باشد که تاکنون از پیشرفت ۹۸ درصدی برخوردار بوده است.

وی اظهار داشت: اگر مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی نبود، ایستگاه راه آهن سنندج خیلی زودتر از اینها به بهره‌برداری می‌رسید.

مدیرکل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور افزود: تمام مصالح و شیشه‌های این ایستگاه برای اولین بار به دست صنعتگران ایرانی ساخته شده است.

راه‌آهن همدان -سنندج توسعه همه جانبه کردستان را به دنبال دارد

محسن فتحی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: راه آهن همدان به سنندج نعمت بزرگی برای استان کردستان است، چرا که توسعه همه‌جانبه برای استان به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: از سال ۹۷ به بعد و طی دو سال یک‌هزار  و ۵۵۰ میلیارد تومان برای ساخت و‌ تکمیل این پروژه هزینه شده که از جمله بزرگترین پروژه های درحال ساخت استان بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای  رسیدن این ایستگاه به شهرستان سنندج نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

رسیدن ایستگاه راه آهن به سنندج نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است

 

وی اظهار داشت: اتمام ریل‌گذاری راه آهن همدان سنندج و پیشرفت زیاد این پروژه همه و‌همه ناشی از هم افزایی و‌همفکری مسئولین استانی بوده است.

گفتنی است؛ راه‌آهن تهران - همدان - سنندج در حوزه استحفاظی استان کردستان سه ایستگاه مسافری در شهرهای قروه، دهگلان و سنندج و دو ایستگاه ترافیکی در آونگان، دوسر شهرستان قروه دارد.

در حاضر حال ۳ کلیومتر ریل گذاری مانده  از مسیر روستای گنجی که ریل گذاری قطار به کردستان به اتمام برسد. گفتنی است این طرح ارزش ریالی برابر هزار و هفتصد میلیارد تومان دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: سنندج راه آهن همدان بنادر و فرودگاه های کشور ایستگاه راه آهن سنندج غرب کشور میلیارد تومان راه آهن همدان ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم

مهدی رمضانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و از این تعداد، سه میلیون نفر کتاب به امانت گرفته و تراکنش داشته‌اند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از برنامه‌های این نهاد را توسعه کتابخانه‌های سیار اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این مساله در مناطق حاشیه و روستایی داشته به گونه‌ای که تعداد کتابخانه‌های سیار از ابتدای دولت تاکنون از ۲۵ مورد به بیش از ۵۰ مورد افزایش یافته است.

رمضانی با بیان اینکه تکمیل کتابخانه‌های مرکزی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، گفت: برای دسترسی آسان به کتابخانه و عدالت در این حوزه، ایجاد کتابخانه‌های سیار در مکان‌های پرجمعیت که امکان احداث کتابخانه ثابت وجود ندارد مورد تاکید است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ خودرو در آینده نزدیک، تجهیز و به کتابخانه‌های سیار در کشور اضافه خواهد شد.

رمضانی افرود: سیاست کلی ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است، چرا که این کتابخانه‌ها سطح فرهنگی استان‌ها را تغییر خواهند داد، ضمن اینکه در سالجاری تکمیل و توسعه پروژه‌های کتابخانه‌ای از لحاظ سخت، افزاری و نرم‌افزاری در اولویت خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • نماز جمعه سنندج
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور