Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین رونمایی کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» با حضور مسؤولین، خانواده، نویسنده کتاب و عوامل و بازیگران نمایشنامه روز پنجشنبه تاریخ ۲۲ مهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد. 

کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» بر اساس زندگی شهید سید کاظم کاظمی معروف به «سید نذیر» از فرماندهان واحد اطلاعات سپاه تدوین و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» به کارگردانی میرطاهر مظلومی از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه ساعت ۲ بامداد و ۱۶ از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

بازیگران این اثر مجتبی طباطبایی، مجید واشقانی، سیروس همتی، محمد رضا رهبری، احمدهاشمی، علی استادی، عباس توفیقی، قربان نجفی، ناهید مسلمی،محمد رضاعلی، نگین خواجه نصیر، مجید سهرابی، محمد پورحسن، امیر فرحان‌نیا، محمدمجدزاده، رویا فلاحی و مسعود زنوزی راد هستند. این نمایشنامه به قلم شهلا دباغی و تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا به اجرا درآمده است. 

همچنین محمد حسن روزی‌طلب نویسنده کتاب «وقت محدود» در گفتگویی درباره روند نگارش این کتاب بیان کرد: سال ۱۳۹۳ در دعوتی از انجمن پیشکسوتان سپاس، پیشنهاد شد تا کتاب تاریخ شفاهی از زندگی و فعالیت‌های شهید سیدکاظم کاظمی (سید احمد نذیر) نوشته شود.

وی افزود: قاعدتا برای نگارش تاریخ شفاهی نیاز به مصاحبه‌های متعدد با دوستان و همکاران سید نذیر در واحد اطلاعات سپاه بود. لذا با همکاری انجمن پیشکسوتان سپاس و ارتباط با این عزیزان که بین سالهای ۵۸ تا ۶۳ ب دراین واحد همکاری می‌کردند، قریب به ۳۰ جلسه مصاحبه انجام شد.

روزی‌طلب خاطرنشان کرد: سید نذیر در سال ۵۸  زمانی که دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بود، جذب واحد اطلاعات سپاه تهران می شود. بعدها به واحد مرکزی اطلاعات سپاه می رود و در بخش چپ فعالیت می‌کند. که وظیفه اصلی ایشان مبارزه با گروه‌های مارکسیستی اعم از گروه‌های خرده‌ریز مثل پیکار، فدائیان خلق اقلیت، توده، سهند و امثالهم بود . وی حدود ۲ سال این مسئولیت را بر عهده‌ داشت و در ضربه‌ نهایی به گروه پیکار که در واقع خط سه جریان چپ هست، نقش‌آفرینی کرد . در سال ۶۲ ایشان به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان منصوب و بعد از یکسال و نیم به تهران فراخوانده می‌شود. شهید کاظمی بعد از تاسیس وزارت اطلاعات، مسئول واحد اطلاعات سپاه گردید که نهایتا در شهریور سال 64 در بازدید عملیاتی از منطقه هور به شهادت رسید.

محمدحسن روزی‌‌طلب تصریح کرد: کتاب «وقت محدود» در چهار فصل تدوین شد، فصل اول درباره ورود ایشان به واحد اطلاعات سپاه است. در فصل دوم به چگونگی ضربه به گروه پیکار پرداخته شده و در فصل سوم نیز عملیات معروف امیرالمومنین که همان ضربه نهایی به حزب توده است، به نگارش درآمد. در نهایت در فصل چهارم به حضور در استان سیستان وبلوچستان، فعالیت در واحد اطلاعات سپاه و شهادت ایشان پرداخته است.

نویسنده این اثر اظهار کرد: این کار حدود سال۹۶ به پایان رسید و بعد از یک بازبینی که در سال گذشته داشتیم هم اکنون در حال چاپ است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن روزی طلب نویسنده وقت محدود واحد اطلاعات سپاه وقت محدود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر چهارشنبه در آئین در اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: در نهاد کتابخانه‌های عمومی چند سالیست تعییرات جدی در رویکردها اعمال و به یک نهاد خدمت محور تبدیل شده است.

وی با اشاره اینکه در کتابخانه‌های مرکزی و استان‌ها نزدیک به ۶۰ خدمت ارائه می‌شود افزود: بخشی از این خدمات مخصوص کودکان و نوجوانان است به نحوی که کمتر از سه سال گذشته طرح هدهد سفید در ابعاد مختلف برای فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه این مهم به چهار دسته تقسیم می‌شود گفت: در همین زمینه کتابخانه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان با نام هدهد سفید فعالیت می‌کنند و کتابخانه‌های سیار نیز به همین نام مزین هستند.

وی با تاکید بر اینکه در فاز دوم، مجله و کتاب هدهد سفید است که شماره ۱۸ این کتاب در نمایشگاه کتاب رونمایی و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد اضافه کرد: گام بعدی جشنواره دوسالانه هدهد سفید که جزو پرطرفدارترین جشنواره‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است و به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

اسفاری با بیان اینکه در نهایت برنامه تلویزیونی هدهد سفید است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و در شبکه کودک پخش شده است یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی خدمات جذاب و ویژه که تقریباً رایگان است، ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بهره‌مندی از ظرفیت رسانه برای معرفی این خدمات نیز در دستور کار است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه متذکر شد: معرفی کتابخانه، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ استفاده از کتابخانه مجدانه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت ایجاد عدالت فرهنگی در سراسر کشور رویکرد نهاد کتابخانه‌هاست ادامه داد: تلاش ما بر این است که خدمات کتابخانه‌های عمومی چه در پایتخت و چه بین قشر عزیز و زحمتکش عشایر به جهت دسترسی به امکانات به طور یکسان ارائه شود.

اسفاری تاکید کرد: در این راستا طرحی به منظور ارائه خدمت به عشایر در حال اجراست.

وی در بخش دیگر از سخنانش به فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ کتابدار در سراسر کشور به حدود ۴ هزار کتابخانه خدمت ارائه می‌دهند اشاره کرد و گفت: کتابدار در خط مقدم ارائه خدمات هستند.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان ضمن اینکه ترویج هر چه بیشتر کتاب و کتابخوانی با جشنواره‌هایی همچون جشنواره رضوی، هدهد سفید و دیگر عناوین که در حال برگزاری است به جد پیگیری می‌شود یادآور شد: کودکان بی‌گناه غزه حدود هفت ماه است در آماج حملات رژیم منحوس صهیونیستی قرار دارند و در این میان نقاطی همچون کتابخانه و دانشگاه نیز مورد حملات این رژیم جعلی قرار گرفت.

کد خبر 6094666

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود