Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنیاد علم و فناوری جایزه مصطفی (ص) گفت: ۸۰ درصد جوایز برگزیدگان چهارمین دوره اعطای جایزه به صورت نقدی و ۲۰ درصد به صورت غیرنقدی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مهدی صفاری نیا مدیر بنیاد علمی و فناوری مصطفی در نشست خبری چهارمین دوره جایزه مصطفی با بیان اینکه با تلاش ۲ ساله به مرحله نهایی چهارمین دوره جایزه مصطفی رسیدیم، افزود: در ۳ دوره گذشته بیش از ۲۷۰ نفر از دانشمندان مسلمان از ۳۳ کشور به مرحله نهایی این جایزه وارد شدند که از این تعداد ۹ نفر از این دانشمندان از کشور‌های ترکیه، سنگاپور، اردن و ایران موفق به دریافت این جایزه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در چهارمین دوره جایزه مصطفی ۵ دانشمند جهان اسلام معرفی خواهند شد، اظهار کرد: در این دوره یک جایزه مشترک به دو دانشمند جهان اسلام که در کشور غیر مسلمان مقیم هستند و یک جایزه مشترک به ۳ دانشمند مقیم کشور‌های اسلامی اعطا خواهد شد.

صفاری نیا، با تاکید بر اینکه این ۵ برگزیده به تایید شورای سیاستگذاری این جایزه رسیده اند، یادآور شد: این جایزه به دانشمندان مسلمانی اختصاص دارد که اثرگذاری در جهان اسلام دارند و دستاورد آن‌ها موجب رفاه جامعه بشری شود از این رو جایزه متعلق به جهان اسلام است و هدف آن شناسایی افرادی است آثار علمی آن‌ها در خدمت بشریت است.

مدیر بنیاد مصطفی برگزاری مراسم اعطای جایزه مصطفی را در روز پنج‌شنبه ۲۹ مهرماه دانست و گفت: در این مراسم ۵۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام حضور دارند و در مدت اقامت آن‌ها در ایران نشست‌هایی برای معرفی دستاورد‌های آن‌ها برگزار می‌شود که از آن جمله نشست شورای مشورتی جایزه است که در آن به بررسی توسعه علم در جهان اسلام پرداخته خواهد شد.

صفاری نیا نشست با ۱۳ دانشگاه، مرکز علمی و پژوهشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌هایی دانست که این ۵۰ دانشمند جهان اسلام حضور دارند و یاداور شد: برگزاری ۴ کافه علمی به منظور تشریح دستاورد‌های این دانشمندان و نشستی در پارک فناوری پردیس به منظور بررسی دستاورد‌های این دانشمندان از دیگر برنامه‌هایی است که با حضور این دانشمندان برگزار خواهد شد.

صفاری نیا با اشاره به نشست "استپ" در حوزه همکاری برای سرمایه سرمایه گذاری بر روی طرح‌های منتخب جهان اسلام گفت: این نشست هر دو سال یکبار در یکی از کشور‌های جهان اسلام برگزار می‌شود، ولی دو سال اخیر به صورت مجازی برگزار شده است.

وی به جوایز اعطایی به منتخبین چهارمین دوره جایزه مصطفی اشاره کرد و گفت: جایزه اعطایی به ۲ گروه منتخب در مجموع یک میلیون دلار است که از محل صندوق سرمایه گذاری و موقوفات مصطفی پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، دارایی‌های این صندوق ۶۰۰ میلیارد ریال است.

مدیر بنیاد مصطفی از اعمال تغییراتی در جایزه به منتخبین خبر داد و گفت: از این دوره ۸۰ درصد جوایز نقدی و ۲۰ درصد آن غیر نقدی در قالب ارسال دانشجو و سفر دانشمندان به سایر کشور‌ها برای همکاری پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جایزه مصطفی ص دانشمندان جهان اسلام دانشمندان مسلمان بنیاد مصطفی ص چهارمین دوره جایزه مصطفی جهان اسلام مدیر بنیاد صفاری نیا خواهد شد کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری جایزه ملی البرز

عکاس علی احمدوند

دیگر خبرها

  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • نشست خبری جایزه ملی البرز
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان