Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@00:12:50 GMT

محموله بزرگ برنج‌های خارجی در راه بازار

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۵۵۲۰

محموله بزرگ برنج‌های خارجی در راه بازار

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور دستور قضایی برای ترخیص فوری محموله بزرگ و ۱۶ هزار تنی برنج وارداتی از بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد. رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان و بندر شهید رجایی بندرعباس، ضمن ارزیابی کالا‌های اساسی موجود در محوطه و انبار‌های این مجموعه، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند ترخیص و عرضه به موقع کالا‌های اساسی و اقلام ضروری برای تأمین نیاز بازار و ارسال به سراسر کشور صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در جریان این بازدید با اشاره به صدور دستور ویژه قضایی برای ترخیص محموله بزرگ برنج وارداتی از بندر شهید رجایی بندرعباس اظهار داشت: بر این اساس مقرر شد، اداره غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان به سرعت با رفع موانع موجود نسبت به ترخیص فوری محموله بزرگ ۱۶ هزار تنی برنج وارداتی و ارسال آن به اقصی نقاط کشور با هدف کنترل قیمت‌ها اقدام نماید.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان بیان کرد: در راستای کنترل بازار و مقابله با گرانی‌ها در جریان این بازدید با حضور مسئولین قضایی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصمیمات لازم به منظور شتاب بخشی به روند ترخیص کالا‌های اساسی اتخاذ شد و دستگاه‌های متولی، مکلف شدند نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم و بسیج تمامی امکانات برای ترخیص فوری اقلام دپو شده در محوطه و انبار‌های گمرک و بندر شهید رجایی که متأسفانه برخی از آن‌ها به علت طولانی شدن مدت نگهداری در معرض فساد و انقضای تاریخ مصرف قرار گرفته اند، به‌سرعت اقدام نمایند.

وی در پایان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان ضمن تأمین کامیون‌های مورد نیاز، نسبت به بارگیری محموله‌های کالا‌های اساسی و اقلام وارداتی از انبار‌های گمرک و اسکله شهید رجایی بندرعباس و ارسال آن‌ها به سراسر کشور، اقدام خواهد کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: برنج واردات برنج خارجی ترخیص برنج رئیس شورای قضایی شهید رجایی بندرعباس بندر شهید رجایی کالا های اساسی استان هرمزگان محموله بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک