Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی زخمی شدن تعدادی از معترضان و بازداشت ده‌ها تن دیگر از مردم چاد در جریان تظاهراتی که اخیرا برگزار کردند، سازمان عفو بین الملل از شورای نظامی حاکم در این کشور خواست به موج ایجاد رعب و وحشت علیه مخالفان پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مقامات دولت چاد اعتراضاتی که با فراخوان ائتلاف اپوزیسیون "واکیت تاما" روز شنبه برگزار شد، ممنوع و آن را اخلال در نظم عمومی عنوان کردند اما صدها تظاهرکننده این ممنوعیت را نادیده گرفته و در پایتخت چاد به خیابان ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله دیارا، پژوهشگر متخصص در مسائل امور آفریقا در سازمان عفو بین الملل گفت، نیروهای امنیتی به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند و تعدادی از معترضان مصدوم و تعدادی از آنها نیز بازداشت شدند که البته همان روز آزاد شدند.

این سازمان با اعلام اینکه پیام رسان‌ها و اینترنت صبح روز اعتراضات در سراسر انجامینا مختل شد، تاکید کرد، باید درمورد محدودیت های اینترنتی که کمی پیش از انجام تظاهرات اعمال شده، تحقیق شود.

ادریس دبی، رئیس جمهوری چاد ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ در پی درگیری با شورشیان کشته شد و پسرش محمد دبی قدرت را به دست گرفت. او پس از انحلال دولت و پارلمان و تعلیق قانون اساسی، یک کمیته به رهبری رئیس جمهوری اسبق چاد تشکیل داد که وظیفه آن فراهم کردن مقدمات برای مشارکت گروه های شورشی در گفتگوی ملی جامع است که مسیر را برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری هموار می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاد سازمان عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی

حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در حوزه  خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم  به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد