Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار شرکت‌ها ؛ ایکوپرس- فرشاد مقیمی در مراسم تحویل اتوبوس آمبولانس‌های سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که تولید ایران خودرو دیزل در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷۰ درصد رشد را تجربه کرده، این اقدام را نشان از همت و اراده این مجموعه دانست و گفت: رشد تولید در زنجیره تامین قطعات و محصولات نهایی نیز محسوس بوده و ماحصل آن رشد اشتغال و ارزش افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق موجب شکست سیاست‌ها و اهداف تحریم کنندگان است که هدفی جز توقف تولید نداشتند، اما امروز شاهد هستیم که نه تنها توقفی صورت نگرفت بلکه با قدرت هرچه تمام‌تر در جریان است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که در سال ۹۹ و نیمه نخست امسال، ۱۷۷ قطعه داخلی سازی شده که ۱۱۳ قطعه آن مربوط به اتوبوس آمبولانس بوده، تصریح کرد: ۱۵۱ قطعه نیز در برنامه ایران خودرو دیزل قرار دارد که باید داخلی سازی شود. اتوبوس را از ۵۸ هزار یورو ارزبری به ۴۴ هزار یورو در سال گذشته رسانده‌ایم و کاهش ارزبری به ۳۳ میلیون یورو را برای امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا امروز این عدد به ۳۶ میلیون یورو رسیده است.

وی از هدف‌گذاری خودکفایی ۶۷ درصدی اتوبوس آمبولانس در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر این محصول با ۵۶ درصد خودکفایی به تولید می‌رسد.

وی با اشاره به نوآوری محصولات ایران خودرو دیزل، بیان کرد: تولید کشنده‌ای جدید و خودروی ۶ در۶ که برای نخستین بار در کشور تولید شده، از نوآوری‌های جدید این خودروساز است. تولید این محصول موجب شده تا از خروج رقم قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری شود. ۲۳ دستگاه از این محصول به مرحله نهایی رسیده و ۱۰ دستگاه از آن به‌ زودی تحویل داده خواهد شد. این محصول نقطه عطفی در حوزه صنعت خودروی سنگین است.

مقیمی با بیان این‌که یکی از رویدادهای تاریخی صنعت خودروی کشور با تحویل اتوبوس آمبولانس ها ثبت خواهد شد، عنوان کرد: ظرفیت تولید و تامین این محصول سالانه بیش از ۱۰۰ دستگاه است. همچنین مینی بوس جدید و اتوبوس برقی از محصولات جدیدی است که با انگیزه بالایی برای تولید در صورت حمایت و ثبت سفارش آن وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید کلمه خودباختگی را به خودباوری رساند، اظهار کرد: این اتوبوس آمبولانس تغییرات قابل توجهی داشته که از جمله آن می‌توان به جانمایی مخازن اکسیژن، مخازن آب، ژنراتور و مناسب سازی آن برای استفاده کادر درمان اشاره کرد. دیسکی کردن ترمزهای این محصول نیز از تغییراتی است که موجب بالا رفتن ایمنی و تسریع محصول در خدمات رسانی شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به ارتقای ستاره کیفی محصولات دیزل در سال جاری از جمله چهار ستاره شدن اتوبوس آتروس، اظهار کرد: این اتوبوس دارای ۲۲۰ قطعه و توان ۳۰۰ اسب بخار است که در اتوبوس آمبولانس تبدیل به ۳۵۰ اسب بخار شده است.

وی با اشاره به تعریف پروژه های جدید در ایران خودرو دیزل نظیر آمبولانس های سبک، اجرا و تولید این پروژه و پروژه هایی از این دست را در گرو حمایت از تولید داخل، ایجاد امیدواری در مجموعه و ثبت سفارش آن‌ها دانست و نیز بر توان این مجموعه صنعتی در حوزه صادرات محصول تاکید کرد و این اقدام را نیازمند ایجاد بسترهای لازم دانست.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو خودرو دیزلی ایران خودرو دیزل اتوبوس آمبولانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی‌های نهایی کارگزاران صندوق بیمه، خسارت ۱۰۰ درصدی به اراضی ۱۴۰ هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان را گزارش کرد. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه این استان در تولید محصولات از جایگاه مهمی برخوردار است، اظهار داشت: استان بوشهر قطب تولید برخی از محصولات از جمله گوجه‌فرنگی خارج از فصل، خرما و برخی دیگر از محصولات است و تولید گندم در این استان از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی اهمیت بارندگی مؤثر در تولید محصول زراعی استان را مهم دانست و بیان کرد: یکی از مؤثرترین فاکتور در میزان عملکرد گندم با توجه به شرایط آب و خاک استان پراکنش بارندگی موثر و اثربخشی آن در تولید است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در سال زراعی جاری افزون بر 140 هزار هکتار اراضی استان تحت پوشش گندم دیم قرار گرفت، تصریح کرد: کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی نهایی کارگزاران صندوق بیمه‌ای استان خسارت 100 درصدی به اراضی 140 هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان بوشهر را گزارش کردند.

توکلی، اراضی تحت پوشش گندم آبی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از 18 هزار هکتار گندم آبی استان بوشهر محصول گندم حدود 4 هزار هکتار این اراضی به سبب کاهش باران و تداوم خشکسالی خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه اراضی گندم استان بوشهر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد گفت: پرداخت غرامت خسارت به تولیدکنندگان گندم استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳