Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گیاهان، منبع اصلی تولید روغن‌های اساسی (ترکیبات استخراج‌شده از گیاهان) و ترکیبات معطر به شمار می‌آیند و این ترکیبات را با هدف محافظت از حیوانات گیاه‌خوار و جذب حشرات گرده‌افشان تولید می‌کنند. از گیاهان برای ساخت عطر و ادکلن‌ها استفاده می‌شود و کاربرد گسترده‌ای در ساخت روغن اصلی عطر و یا بخش‌های دیگر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع یا قسمت‌های خوشبوی گیاهان می‌تواند شامل گلبرگ‌ها، پوست درختان، چوب درختان، ریشه‌ها، پوست میوه‌ها، صمغ و شیره‌های گیاهی باشند. از جمله مهم‌ترین منابع ترکیبات معطر گیاهی می‌توان به یاسمن، گل ابریشم، میخک، گل مریم، وانیل، بنفشه، آویشن، نعنا و نعناع هندی اشاره کرد.

در عین حال، تنوع آب و هوایی و پوشش گیاهی در ایران باعث شده است که از گذشته دور، در درمان بیماری‌ها از گیاهان معطر استفاده شود. آروماتراپی از دو کلمه آروما به معنی بوی خوش و تراپی به معنای درمان است؛ اما علم آروماتراپی به معنای علم پایه‌ای آن، در ایران جایگاهی ندارد. از مهم‌ترین ویژگی اسانس‌ها، تحریک حس بویایی است و می‌توان گفت، ترکیبات معطر حاصل از گیاهان، گیرنده‌ها عصبی حس بویایی را تحریک می‌کنند. دستگاه بویایی به مرکز کنترل هیجان، حافظه، احساسات جنسی (سیستم لیمبیک) متصل بوده و در کنترل ضربان قلب، فشار خون، استرس، تنفس، تعادل هورمون‌ها، احساسات، خلق و خو دخالت دارد.

 این پیغام‌های دریافت‌شده توسط مغز، بر جسم و روح انسان تأثیر گذاشته و باعث کاهش استرس، اضطراب، مشکلات روحی و روانی، رفع درد‌های عضلانی و رماتیسم، برطرف کردن اختلالات گوارشی و بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی می‌شوند.

پیام‌های دریافت‌شده توسط این گیرنده‌ها که همان بوی خوش هستند، به قسمت لیمبیک در مغز می‌رسد. این قسمت از مغز با سایر سیستم‌های مغز که مربوط به حافظه، تنفس، گردش خون و غدد درون‌ریز هستند، در ارتباط است و در نتیجه، این پیغام‌ها به مناطق اصلی رسیده و در آن‌ها کدبندی و در حافظه مربوط به بو ذخیره می‌شوند.

منبع: الف

کلیدواژه: ترکیبات معطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گوشی Vivo Y36s با تراشه Dimensity 6020 SoC و شش گیگابایت حافظه رم در لیست کنسول گوگل پلی مشاهده شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی Vivo Y36s به تازگی در لیست کنسول گوگل پلی مشاهده شده است و بعضی از ویژگی‌های آن در دسترس قرار گرفته است، به نظر می‌رسد که این گوشی نسخه ری‌برندشده گوشی Vivo G2 است که پیش از این وارد بازار چین شده است.

انتظار می‌رود که گوشی Vivo Y36s با نمایشگر ۶.۵۶ اینچی LCD با رزولوشن +HD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز عرضه شود، یک دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه می‏‌شود، یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED در پنل پشتی گوشی قرار خواهد گرفت.

گوشی Vivo Y36s به تراشه مدیاتک Dimensity 6020 مجهز خواهد شد و با حافظه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌‎سازی داخلی UFS 2.2 همراه می‌‏شود؛ انرژی مورد نیاز این گوشی با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌‏شود و از فناوری شارژ ۱۵ واتی از طریق پورت USB-C پشتیبانی می‌کند، از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به شبکه اتصال 5G، Wi-Fi، بلوتوث 5.1، GPS، یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و حسگر اثرانگشت در لبه کناری اشاره کرد.

کد خبر 749277

دیگر خبرها

  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی