Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم روز جهانی دریانوردی بعدازظهر امروز به همت سازمان بنادر دریانوردی در تهران برگزار شد. در این مراسم نبی اله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: در صید و صیادی جهان ما رتبه بیست و ششم دنیا را داریم. در اقیانوس هند دارای رتبه دوم و در غرب اقیانوس هند از نظر ناوگان و صید در رتبه نخست هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خون‌میرزائی گفت: 140 هزار صیاد در عرصه تولید فعال داریم و تکالیف برنامه طبق آنچه بر دوش سازمان شیلات است به جا آورده‌ایم. 

وی افزرود: تکلیف ما پارسال یک میلیون و 373 هزار تن بود که که یک‌میلیون و 260 هزار تن محقق شد. 

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در موضوع پرورش ماهی در قفس عقب مانده‌ایم، گفت: با بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس، پارسال به خودکفایی 95 درصدی در تأمین تجهیزات رسیدیم. 

وی اضافه کرد:‌ در حوزه صیادی عملکرد صددرصد داشتیم. 660 هزار تن تکلیف بود که 715 هزار تن تولید کردیم. 

خون‌میرزایی اضافه کرد:‌در آبزی‌پروری به 91 درصد تکلیف برنامه دست یافتیم.

رئیس سازمان شیلات افزود: در برنامه سال جاری 1.5 میلیون تن تکلیف داریم که به بیش از اهداف تعیین‌شده امسال دست می‌یابیم. 

وی گفت: در برنامه دولت آقای رئیسی، تولید یک‌میلیون و 373 هزار تن در سال 1404 به 2.6 میلیون تن می‌رسد که عمدتاً در حوزه آبزی‌پروری است. 

رئیس سازمان شیلات تأکید کرد: توسعه فعالیت‌ها منطبق با رویکرد توسعه برنامه‌محور که عمدتاً آبزی‌پروری دریایی است، همچنین تمرکز در توسعه سواحل مکران از رویکردهای اصلی ما است. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: هند ایران سازمان شیلات جهان رئیس سازمان شیلات ایران رئیس سازمان شیلات هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رئیس مرکز آمار ایران

به گزارش تسنیم،‌ در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «داود منظور» با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.

معاون رئیس‌جمهور سپس گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران،  «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.

منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های  «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی،  «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد. پیکان‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

 

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان