Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: فناوری‌های جدید همه صحنه‌های نبرد را تغییر می‌دهد و موجب متفاوت‌تر شدن تهدیدها و درگیری‌ها می‌شود.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی ارتش، سرتیپ پاسدار حسین دهقان در بازدید از سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش که با حضور روسای ادارات تحقیقات و جهاد خود کفایی ارتش و نیروهای چهارگانه برگزار شد، گفت:  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه و حتی سطح جهانی از منظر دانش و درک شناخت وضعیت در بالاترین سطوح میان همه ارتش‌های منطقه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، نیروهای مسلح ایران را دارای هوشمندی، عزم و اراده توصیف کرد و افزود: باید درک درستی از وضعیت، ظرفیت، امکانات و قابلیت‌ها را در درون سازمان و سیستم خودمان ایجاد کنیم و مورد استفاده قرار دهیم که در یک وضعیت برتر و تعیین کننده نسبت به دشمنان قرار داشته باشیم.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح، تمامی دستاوردهای نیروهای مسلح را به برکت حضور فرماندهی معظم کل قوا در صدر دانست و تصریح کرد: پویایی امروز نیروهای مسلح به برکت مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا است، این دینامیسم که در مجموعه خودکفایی و حتی در حوزه‌های عملیاتی، سازمانی و آموزشی نیروهای مسلح وجود دارد، کمتر در سازمان‌های دیگر مشاهده می‌کنیم.

سرتیپ دهقان، تحریم‌های دشمنان را نعمت و برکت خواند و گفت: با شعار  «ما می‌توانیم»  باورمندانه باید به موضوعات نگاه کنیم و توان نیروی انسانی نیز محدودیتی ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی پیشین نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: توجه کنیم که فناوری‌های جدید همه صحنه‌های نبرد را تغییر می‌دهد و موجب متفاوت‌تر شدن تهدیدها و درگیری‌ها می‌شود.

سرتیپ دهقان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران دشمنان پای کار زیادی دارد. قرار است در عرصه یک درگیری احتمالی پیروزی از آن ما باشد؛ تا امروز ما با انتخاب راهبرد نامتقارن و جنگ نامتقارن و حتی در جنگ کلاسیک به لطف خدا توانسته‌ایم در سطحی بالا خود را حفظ کرده و به نقطه بازدارندگی برسیم، حفظ این بازدارندگی فعال از دل سیستم‌های خودکفایی و تحقیقاتی بیرون می‌آید.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: امروز نیروهای مسلح و ارتش وضعیت خوبی دارند، آنچه که به ما برتری می‌دهد و در صحنه نبرد ما را جلو می‌برد تشخیص و تمرکز روی اولویت‌ها است، مهم این است که چقدر می‌توانیم صحنه نبردهای آینده را با ظرفیت‌های تحقیقاتی گره بزنیم.

وی تصریح کرد: امروز ظرفیت صنعتی، تولیدی و دانشی کشور مهم و در یک وضعیت کاملا سطح بالا قرار دارد؛ اگر چه در حال حاضر وضعیت‌های علم و فناوری دفاعی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده ولی باید عملیاتی شود.

سرتیپ دهقان با اشاره به اینکه فرزندان ملت در نیروهای مسلح عاشقانه و با روحیه جهادی کارهای بزرگی انجام داده‌اند، افزود: دستاوردهای جدید که امروز در سازمان‌های تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش ارائه شد، محصول دانش تحقیقاتی و در بازه زمانی بسیار کوتاهی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا روابط عمومی جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح مقام معظم رهبری نیروی انسانی اسلامی ایران جنگ علم و فناوری شورای عالی انقلاب جنگ روابط عمومی فناوری نیروهای مسلح وزیر دفاع فرماندهی معظم کل قوا نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند