Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در صورتی که سهم کشور از سنگ های دنیا ۸ درصد باشد باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد حجم تجارت جهانی سنگ متعلق به ایران باشد که به واسطه قوانین دست و پاگیر و موازی این مهم به دست نیامده است.

سید علی آقازاده روز سه شنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی سنگ نیم‌ور محلات اظهار کرد: برابر بودجه سال ۱۴۰۰ دولت برای جبران کسری بودجه باید روزانه هزار میلیارد تومان نفت به فروش برساند که در شرایط کنونی امکان پذیر نیست و با وجود تحریم های ظالمانه دشمن علیه ایران، تا رسیدن به بودجه مصوب فاصله زیادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این نوسانات فروش نفت، اتکا بودجه کشور به فروش نفت یک بحث کاذب است. در شرایط کنونی باید از معادن  خدادادی با بهره وری بالا بیشترین بهره گیری را داشته باشیم تا جایگرینی برای فروش نفت داشته باشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: سال گذشته صادرات سنگ کشور حدود ۱۴۰ میلیون دلار و سال ۹۸ این رقم ۲۷۰ میلیون دلار بوده است.

آقازاده ادامه داد: در صورتی که سهم کشور از سنگ های دنیا ۸ درصد باشد  باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد حجم تجارت جهانی سنگ متعلق به ایران باشد که به واسطه قوانین دست و پاگیر و موازی این مهم به دست نیامده است.

وی اضافه کرد: برای بهره برداری از معادن استان مرکزی بین سازمان صنعت معدن و تجارت با منابع طبیعی به دلیل قوانین دست و پاگیر درگیری وجود دارد که مقصر همین قوانین دست و پاگیر هستند، شاید استان مرکزی از معدود استان هایی است که از ماده ۲۴ مکرر استفاده کرده است که البته حاشیه هایی داشت. در این راستا انتظار می رود در ابتدای کار دولت سیزدهم قوانین اصلاح شوند چرا که به دلیل برخی قوانین متضاد، اقتصاد کشور دچار آسیب می‌شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در استان مرکزی بیش از سه هزار واحد صنعتی فعالیت دارد که همپای این صنایع بزرگ، در حوزه کشاورزی نیز ظرفیت های زیادی وجود دارد و باید از این فرصت ارزشمند برای ورود به بازارهای جهانی استفاده شود.

وی ادامه داد: مذاکره با سفرای خارجی از کشورهای چک، اندونزی، بنگلادش، آفریقای جنوبی و تاجیکستان که در نمایشگاه بین المللی سنگ نیم ور حضور دارند، فرصت مناسب و ارزشمندی برای گسترش فعالیت های تجاری دو کشور است.

استاندار مرکزی در خصوص حضور واحد تولیدی هپکو پس از سالها مشکلات، در این نمایشگاه بیان کرد: شرکت هپکو تامین کننده ماشین آلات معدنی و راهسازی کشور است که فعالان بخش معدنی باید از این ظرفیت بهره گیری لازم را داشته باشند. این شرکت پس از سال ها مشکل در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و غرفه فعالی را در نمایشگاه دارد. این شرکت بیش از ۱۱۰ قرارداد با بیش از هزار میلیارد تومان ارزش با شرکت های مختلف منعقد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن استان مرکزی قوانین دست و پاگیر استاندار مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد

صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در محل اتاق ایران گفت: روابط ایران و کوبا همواره دوستانه و با احترام متقابل بوده و دو کشور از شرکای سیاسی یکدیگر می شوند و  سابقه دوستی دو ملت در سطح عالی بوده است. با این حال، این حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دو کشور بازتاب ملموسی و مطلوبی نداشته است.

وی افزود: دو کشور راه درازی را در توسعه روابط تجاری داند و مقامات دو کشور باید بر تعهد خود بر همکاری اقتصادی تاکید داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بیش از ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۱۰ میلیون دلار بود.

رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران محصولات نفتی و پتروشیمی و مواد غذایی و ساختمانی به کوبا صادر و دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مهندسی از این کشور وارد می کند.

وی یادآور شد: در تجارت دو کشور زیرساخت ها به اندازه کافی توسعه نیافته است و همچنین تحریم های آمریکا علیه هر دو کشور بزرگ ترین مانع تجارت بین دو کشور بوده است. با این حال، ایران و کوبا می‌توانند از تجارب هم در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزی، گردشگری و انرژی می تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد. همچنین ایران به دلیل برخورداری از کریدور شرق به غرب می‌تواند زمینه ارتباط کوبا را با اوراسیا فراهم آورد.

رییس اتاق ایران گفت: واکسن پاستوکووک در زمان شیوع ویروس با همکاری کوبا در ایران تولید شد.

وی در ادامه از کوبا به عنوان یکی از مهم ترین صادرکنندگان نیکل یاد کرد و گفت: معادن نیکل و کبالت در ایران وجود دارد که سرمایه گذاری بر آنها نشده و ایران می‌تواند از دانش و فناوری کوبا در زمینه بهره برداری از ذخایر نیکل استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران