Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن سالم» از اعضای ارشد گروه عصائب اهل الحق عراق و نماینده سابق پارلمان این کشور در صفحه توئیتر خود سلامت انتخابات پارلمانی اخیر را زیر سؤال برد.

او نوشت: «از الف تا یای انتخابات دستکاری شد؛ رأی دهندگان مرعوب و تهدید می‌شدند، اوراق رأی باطل شدند و مقابل چشم و گوش کمیساریا سیستم رأی‌دهی دستکاری شد و نیروهای امنیتی اگر نگوییم با این روند همراه بودند، اما به تفریح و سرگرمی مشغول بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شب گذشته نیز «کمیته هماهنگ‌کننده احزاب شیعی» شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی در بیانیه‌ای خطاب به کمیساریای عالی انتخابات عراق به نتایج اعتراض کردند.

با این وجود کمیساریای عالی انتخابات نیز امروز به این اعتراضات واکنش نشان داد و سخنگوی این نهاد گفت که دستگاه‌های مربوط به رای‌گیری سیستم‌های پیشرفته‌ای هستند و نسبت به هرگونه تخلف احتمالی حساسیت بالایی دارند و به همین دلیل امکان سوء استفاده از آرای مردم وجود ندارد.

بر اساس اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات، تاکنون جریان شیعی صدر ۷۳ کرسی، ائتلاف سنی تقدم ۳۸ کرسی، ائتلاف دوله القانون ۳۷ کرسی، ائتلاف عزم ۱۵ کرسی، ائتلاف الفتح ۱۴ کرسی، جنبش امتداد ۹ کرسی، جریان حکمت ملی ۲ کرسی، ائتلاف النصر، ۲ کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق ۳۲ کرسی را به دست آورده‌اند.

به عقیده ناظران، هیچ یک از فراکسیون‌ها میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان باشند، کسب نکرده‌اند و  ائتلاف میان فراکسیون‌ها برای تشکیل کابینه ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات عراق عصائب اهل الحق تقلب در انتخابات عراق انتخابات پارلمانی 2021 عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک ۳۰ نفره برای تهران شدند که از بین ۳۰ گزینه پیشنهادی، ۱۳ گزینه به دور دوم انتخابات راه یافتند. دور دوم انتخابات قرار است جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شود.

در همین زمینه یک عضو شورای ائتلاف در گفت‌وگو با تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات لیست ۱۶ نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است ۳ نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گفت که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شواری انتخاب شانا به لیست ۱۳ نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست ۱۶ نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری لیست مستقل ارائه کند. مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال گفت: ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.

وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: درباره ۳ گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است ما سعی می‌کنیم که لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901348

دیگر خبرها

  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات