Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@05:04:16 GMT

برنامه سفر معاون جوزپ بورل به تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۸۱۳۵

برنامه سفر معاون جوزپ بورل به تهران

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور برقراری ارتباطاتی با دولت جدید ایران به تهران سفر می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، شبکه «الجزیره»، امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار در هفته جاری به ایران سفر کند.

شبکه الجزیره در ادامه نوشت که مورا به منظور برقراری ارتباطاتی با دولت جدید ایران وارد تهران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با این شبکه قطری خبر داد که تا این لحظه موعدی برای ازسرگرفته شدن مذاکرات وین تعیین نشده و مقامات ایرانی در حال بازبینی و ارزیابی روند مذاکرات پس از تشکیل دولت جدید این کشور هستند.

این مقام اتحادیه اروپا که اشاره‌ای نیز به ناو نشده، در ادامه اضافه کرد که تهران به صراحت آمادگی خود را برای بازگشت به مذاکرات وین؛ اما زمانی برای آن مشخص نکرده است.

انریکه مورا پیشتر برای مشارکت در مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرده بود و در یک توییت نوشته بود: «گفت‌وگوی بسیار جالبی درباره برجام داشتم».

در هفته‌های اخیر، مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بارها در مناسبات مختلف، دولت جدید ایران را متهم کرده‌اند که در حال اتلاف وقت است و تمایلی برای بازگشت به مذاکرات وین ندارد.

با این حال، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه (۱۶ مهر ماه) بار دیگر با تأکید بر قصد ایران برای بازگشت به مذاکرات وین گفته بود: «در حال نزدیک شدن به جمع بندی نهایی در دولت جدید، (دولت سیزدهم) هستیم».

وی همچنین یادآور شده بود: «برای دولت جدید که دولت عملگرا و نتیجه گراست، بسیار مهم است که در مذاکرات منافع و حقوق ملت ایران به طور کامل تامین شود».

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر این‌که ما وقت خودمان را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد، بیان کرده بود: «برای ما مهم است که نشانه‌هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان دهنده نیت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهداتشان باشد».

ایران  در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت جو بایدن، علی‌رغم اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران از انجام اقداماتی که برای بازگشت به برجام ضروری بوده خودداری کرده و عملاً پیگیری سیاست ترامپ را علیه ایران در دستور کار قرار داده است.

بایدن و مشاورانش گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند، اما می‌خواهند از بازگشت به برجام به عنوان «سکویی برای قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» این توافق استفاده کنند.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انریکه مورا جوزپ بورل اتحادیه اروپا ایران برای بازگشت اتحادیه اروپا مذاکرات وین دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه

دومین هم اندیشی شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در سال ۱۴۰۳ با حضور عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری و لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به میزبانی معاونت هماهنگی و امور مناطق برگزارشد. 

 عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ضمن اشاره به تشکیل جلسات تخصصی در راستای برنامه ریزی درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه بر ضرورت تحقق برنامه ریزی ماهانه مناطق در راستای رسیدن حداکثری به اهداف پیش بینی شده تأکید کرد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه از درنظر گرفتن برنامه فصلی برای مناطق ۲۲ گانه خبر داد و افزود: امسال به تفکیک هر فصل بر مبنای زمان بندی مشخص هدف فصل مورد نظر را محقق خواهیم کرد و هدف گذاری برای سال پیش رو با درنظر گرفتن سقف‌های درآمدی پیش بینی شده می‌باشد که باید در راستای ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر به شهروندان صرف شود.

عباس شعبانی در ادامه حل کردن موضوعات مشترک و تخصصی و موارد خاص مناطق ۲۲ گانه را اولویت ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ دانست که باید در راس همه موضوعات قرار گرفته و برطرف گردد تا همه موضوعات مربوط به مناطق ۲۲ گانه خصوصاً در مباحث مربوط به عوارض و کمیسیون‌های ماده پنج هفت و ماده صد برای روز‌های پایانی سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف و برطرف شود. 

 تدوین برنامه درآمد مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۳ بر مبنای عملکرد قابل قبول مناطق در سال گذشته

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه ضمن تشکر از معاون هماهنگی و امور مناطق و شهرداران مناطق ۲۲ گانه در راستای فعالیت‌ها و تلاش‌های بی وقفه در سال ۱۴۰۲ افزود؛ با وجود تغییر متغیر‌های مربوط به قانون درآمد‌های پایدار شهری با فعالیت همه جانبه مناطق، سال ۱۴۰۲ را با تحقق اهداف پیش بینی شده پشت سر گذاشتیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با توجه به پشت سرگذاشتن روز معمار و تبریک این روز گرامی به همه‌ی معماران گفت: انشالله آینده شهر تهران بتواند یک شهر با کیفیت برای زندگی شهروندان باشد.

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با حضور در این هم اندیشی ضمن تقدیر از عملکرد بی نظیر محق شده توسط مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۲ و اشاره به گزارش ارائه شده طرح رصد در صحن شورای شهر تهران و تحقق ۹۸ درصدی اهداف این طرح، همت مضاعف مناطق را برای اطلاع رسانی امور و پروژه‌های انجام شده و در حال انجام مناطق به شهروندان خواستار شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: هر منطقه میبایست یک بسته اطلاع رسانی پروژه‌های مهم شهری که در راستای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان در حال انجام است را با یک شیوه مدون و اثر گذار تدوین به اطلاع مردم رساند.

فروزنده در ادامه از اختصاص بودجه مختص به مناطق ۲۲ گانه در جهت تحقق فعالیت‌های عمرانی خبر داد.

مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امور مناطق در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از موضوعات تخصصی مناطق در حوزه شهرسازی، و مالی و اقتصاد شهری و ارائه پیشنهادات ویژه مختص هر منطقه برای رفع این موضوعات پرداخت. 

در خاتمه این نشست شهرداران مناطق ۲۲، ۲۱، ۲، ۱، ۳، ۱۵، ۱۳ به بیان چالش‌ها و پیشنهادات خود در خصوص تحقق حداکثری اهداف پیش بینی شده برای مناطق در سال ۱۴۰۳ پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • بازگشت بهروز افخمی کارگردان پرحاشیه ایران به آنتن تلویزیون
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست