Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@00:02:29 GMT

رئیس شرکت سامسونگ گناهکار شناخته شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۸۵۸۷

رئیس شرکت سامسونگ گناهکار شناخته شد

دادگاه استیناف در کره جنوبی رئیس شرکت سامسونگ را به اتهام استفاده از داروهای آرامبخش گناهکار اعلام کرد.

به گزارش برنا از شبکه خبری « الجزیره » قطر، « جی ای لی » رئیس شرکت های گروه سامسونگ، به اتهام استفاده از مواد غیرقانونی (آرامبخش) پس از آزادی مشروط در ماه اوت به دلیل محکومیت برای رشوه خواری، گناهکار شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آزادی جی ای لی انتظاراتی از سوی دنبال کنندگان بازار سامسونگ و شرکت های وابسته را  برای تصمیمات مهم بعنوان مثال  تاسیس کارخانه های تراشه به ارزش ۱۷ میلیارد دلار در آمریکا افزایش داد. 

با این وجود مشکلات قانونی لی او را به حضور در جلسه اول دادگاه مرکزی سئول کشاند. او در اولین دفاعیاتش در دادگاهی با حضور ۱۵ نفر گفت که ۴۱ بار از داروهای آرام بخش از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ استفاده کرده است. 

دادستان دادگاه اعلام کرد: لی در پوشش استفاده از این داروها برای درمان پوست، به استفاده از این مواد برای بی حسی و آرامبخشی شکل قانونی و مشروع داده است. 

جی ای لی در دفاع از خود به دادگاه گفت: در ابتدا از این داروها برای درمان استفاده می کرده و اکنون بسیار پشیمان است. او همچنین خاطر نشان کرد دیگر از این داروها در آینده استفاده نخواهد کرد و تاکید کرد از زمان آزادی مشروطش در ماه اوت از داروهای آرامبخش استفاده نکرده است. 

وکیل جی ای لی دلیل استفاده از این مواد را فشار روانی ناشی از بستری شدن پدرش در بیمارستان در سال ۲۰۱۴ و همزمانی با اتهامات رسوایی فساد مالی که به تشکیل دادگاه علیه او در ماه ژانویه منجر شد، عنوان کرده است. 

دادستان دادگاه به دنبال صدور جریمه ۷۰ میلیون وون معادل با ۵۸ میلیون و ۳۲۷ هزار دلار به علاوه پرداخت ۱۷ میلیون وون برای تاریخ ۲۶ اکتبر می باشد. 

براساس قوانین کره جنوبی، استفاده از مواد دارویی آرامبخش به اندازه استفاده از مواد مخدر؛ غیرقانونی محسوب می شود.

در ماه ژانویه جی ای لی به ۳۰ ماه زندان به جرم رشوه خواری متهم شده بود. پس از آزادی مشروط وی در ماه اوت سامسونگ اعلام کرد ۲۴۰ تریلیون وون طی ۳ سال آینده در بخش تراشه و داروسازی سرمایه گذاری خواهد کرد. 

همزمان با اتهام استفاده از مواد آرامبخش، رئیس شرکت سامسونگ به دستکاری و جعل حسابهای مالی دو شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۵ به ارزش ۸ میلیارد دلار نیز متهم شده است. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سامسونگ دلار مشکلات پوشش درمان بیمارستان رسوایی زندان رشوه خواری سرمایه گذاری دلار رشوه خواری زندان سامسونگ کره جنوبی استفاده از مواد شرکت سامسونگ رئیس شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور مواصلاتی کاشان - قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودروی سواری در محور مواصلاتی کاشان - قم مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان - قم حاضر شدند، در عملیاتی ضربتی دو دستگاه خودروی پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه سه متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 748554

دیگر خبرها

  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است