Web Analytics Made Easy - Statcounter

به جرات می توان گفت عباس رضوی یکی از اساتیدی است که در پروژه برترین های قرن شرکت می کند. چهره بین المللی فوتبال ایران که در سن 23 سالگی سرمربی گری را آغاز کرد و بعد ها در اروپا مربی گری کرد، در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور تیم قرن خود را معرفی کرد. دوست داشتیم در استودیو طرفداری میزبان عباس رضوی باشیم اما از آنجایی که ایشان در سوئد حضور دارند، راهی جز مکالمه تلفنی برای انتخاب برترین های قرن نماند

عباس رضوی، از مردان بسیار باتجربه و کاردان فوتبال ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از اساتید بین المللی فوتبال ما است. پیش از آنکه به سراغ تیم منتخب پیشکسوت 76 ساله فوتبال ایران برویم، بد نیست نگاهی به رکورد های به خصوص او بیاندازیم. جالب است بدانیم عباس رضوی سرمربی گری را در سن 23 سالگی و با هدایت تیم فوتبال اقبال تهران آغاز کرد. او در 33 سالگی سرمربی استقلال شد و اولین مربی بعد از انقلاب باشگاه نام گرفت. با توجه به اینکه نام تاج به استقلال تغییر پیدا کرد، حتی می توان گفت او اولین مربی تاریخ استقلال است.

به گزارش طرفداری، عباس رضوی یکی از اولین مربیان ایرانی شاغل در فوتبال اروپا بود. با حضور در تیم واشاش مجارستان اسباب حضور محمدحسین ضیایی و نادر میر احمدیان را در این تیم فراهم کرد. واشاش در بالاترین سطح فوتبال اروپا حضور داشت و عباس رضوی سرمربی این تیم بود. او در ایران هدایت تیم های ابومسلم، برق شیراز، استقلال تهران، راه آهن تهران، نیروی زمینی، نوجوانان و جوانان تهران را بر عهده داشت. همچنین سرمربی واشاش مجارستان، الشعب امارات و تیم هایی در فوتبال ملی و باشگاهی سوئد بود.

عباس رضوی نسبت به انتخاب و گزینش افراد برای تیم منتخب قرن بسیار حساس بود و گفت:

ممکن است گزینش برخی منجر به بی احترامی به سایرین شود.

با این حال به او پیشنهاد یک تیم برتر از یک مقطع زمانی و تقویت تیم با نفرات سایر ادوار را دادیم. استاد عباس رضوی تیم ملی سال 1978 را از دوران حضور فعالش در فوتبال ایران انتخاب کرد و سپس پرویز قلیچ خانی و علی دایی را به این تیم ملحق کرد. با این حال عباس رضوی تیم ملی حال حاضر ایران را بهترین تیم تاریخ فوتبال ما می داند. عباس رضوی 11 مرد منتخب خود را بدین شکل معرفی کرد.

دروازه بان:

ناصر حجازی

مدافعان:

حسن نظری، نصرالله عبداللهی، حسین گازرانی، آندرانیک اسکندریان

هافبک ها:

پرویز قلیچ خانی، محمد صادقی، ابراهیم قاسمپور، علی پروین

مهاجمان:

حسن روشن، علی دایی

همچنین از پرویز قلیچ خانی، علی دایی و علی پروین به عنوان سه بازیکن برتر قرن یاد کرد.

عباس رضوی بعد از معرفی 11 مرد منتخب تیم قرن، از کسانی نام آورد که آنها نیز لایق حضور در تیم قرن هستند:

درون دروازه مردان شایسته ای مثل محمد بیاتی، عزیز اصلی، امیر آقاحسینی و احمدرضا عابدزاده در نسل های مختلف بوده اند که بد نیست از آنها یاد کنم. به هر حال شرایط تمرین، زمان و تغذیه در ادوار مختلف متفاوت بوده و به همین دلیل سخت است که انتخابی واحد درون دروازه داشت.

در میان مدافعان مردان فوق العاده زیادی از گذشته حضور داشته اند که عملکر آنها را بسیار میپسندم. نفراتی مثل عارف قلی زاده، حسن حبیبی، حسین گازرانی، حمید جاسمیان و بازیکنی مثل احمد رزمی که کم دیده شد. اگر عدالت درباره او شکل می گرفت می توانست سالها بازیکن تیم ملی فوتبال باشد.

هفته پیش در فرم دوشنبه شب محمود ابراهیم زاده بود که نام احمد رزمی برای اولین بار وارد تیم منتخب قرن شد. عباس رضوی در خصوص هافبک ها و مهاجمان اضافه کرد:

در خط هافبک مهدی مهدوی کیا یک بک راست تهاجمی بود که پیستون راست لایق و قابلی هم بوده است و شایستگی حضور در این تیم را داشت. همچنین افرادی مثل علی کریمی و کریم باقری لیاقت حضور در ترکیب منتخب قرن را دارند.

در خط حمله همایون بهزادی، حمید شیرزادگان، حسین کلانی، بیوک جدیکار و جلال طالبی بسیار عالی بودند و خوب است از آنها یاد شود.

عباس رضوی در ادامه انتخاب هایش حشمت مهاجرانی و رایکوف را به عنوان مربیان قرن انتخاب کرد و گفت:

موفقیت های حشمت مهاجرانی نمایشگر عملکردش بوده است. همچنین رایکوف را که سابقه کار با او را داشتم به عنوان مربی خارجی قرن معرفی می کنم.

سرمربی بین المللی فوتبال ایران درخصوص داور قرن اضافه کرد:

محمد صالحی واقعا عالی بود. البته بگویم که آقای اصغر تهرانی هم فوق العاده بودند.

عباس رضوی پس از اینکه تیم ملی فعلی ایران را تیم قرن دانست، در بخش پایانی با انتخاب غلامرضا تختی، محمد نصیری و علیرضا فیروزجا به عنوان سه ورزشکار برتر قرن گفت:

علیرضا فیروزجا دو بار قهرمان نروژی جهان یعنی مگنوس کارلسن را شکست داد و شایسته حضور در این بخش است. می خواهم اینجا از محمود نامجو هم یاد کنم.

اخبار داغ 

دعوای زشت سارا و نیکا با هم در لایو زنده ! + فیلم خجالت آور برترین های قرن با محمود حقیقیان: اوفارل مثل فرگوسن امروز بود قهرمان المپیک، اسموتی میوه می فروشد! مدیر برنامه های هافبک پرسپولیس: رضا اسدی با استقلال قرارداد بهتری می بست کولیبالی: قرار نگرفتن مندی در لیست توپ طلا شرم آور است عدم توافق اینسینیه برای تمدید، منچستریونایتد و اینتر گوش به زنگ

منبع: طرفداری

کلیدواژه: برترین های قرن فوتبال ایران عباس رضوی علی دایی تیم ملی تیم قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد

کاغذ خبر عنوان مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های ایسکانیوز است که در پایان هر روز منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل پی‌دی‌اف حاوی لینک مطالب می‌توانید اینجا کلیک کنید.

آزادی زیر دست و پای مأموران بایدن

روایت ۳۰ قاب منتخب رویترز از درگیری پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی

«مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان

طرح «نماد» چقدر در کاهش آسیب‌های روانی دانش‌آموزان موفق بوده است؟

کسر مقرری ماه اول دانشجومعلمان قانونی یا غیرقانونی؟

گزارش تجمعات دانشجوهای ایرانی در اعتراض به خشونت در دانشگاه‌های آمریکا

اوسمار ویرا گزینه مناسبی برای هدایت پرسپولیس نیست

غزه مظهر عدم رعایت عدالت بین المللی و تکرار اشتباهات تاریخی

کد خبر: 1228782 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد