Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قراردادی که با اپراتور هندی داریم در قالب بهره‌برداری موقت از بندر چابهار در جریان است که امید داریم به قرارداد‌های بلند مدت تبدیل شود.

خبرگزاری میزان - محمد راستاد در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران گفت: در تحریم‌هایی که از اردیبهشت ۹۷ آغاز شد بخش مهمی از آن متوجه کشتیرانی تجاری ایران بود که موجب شد کشتی‌های ما محدودیت بسیاری برای ورود به بنادر کشور‌های دیگر پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:در جهت رفع محدودیت‌های بندری تمهیداتی اندیشیده شد که ناوگان کشتیرانی ما توانستند با روش‌های مختلف محدودیت‌ها را دور بزند و در برخی از بنادر پهلوگیری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تمدید قرارداد اپراتوری بندر چابهار شرکت هندی گفت: قراردادی که با اپراتور هندی داریم در قالب بهره‌برداری موقت از بندر چابهار در جریان است که امید داریم به قرارداد‌های بلند مدت تبدیل شود.

راستاد اظهارداشت: از ۸۵ میلیون دلاری که قرار بود هندی‌ها در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کنند ۶ دستگاه جرثقیل آورده شده است. این موضوع نشان می‌دهد که هندی‌ها قصد دارند در این قرارداد باقی بمانند و سرمایه‌گذاری داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح حمله تروریستی به ناوگان جمهوری اسلامی گفت: در سال‌های اخیر مزاحمت‌هایی برای ناوگان تجاری ما در برخی آبراهه‌ها ایجاد شد که با اقدامات پیش‌بینی شده خسارات چندانی متوجه ناوگان نشد و به چرخه حمل و نقل بازگشتند؛ این حملات در دریای سرخ بود و عوامل آن مشخص نیست.

راستاد در ادامه بیان کرد: مراودات ایران و هند به صورت واردات و صادرات و ترانزیت ادامه دارد.

وی در توضیح اختلافات حقوقی ایران و هند در سرمایه‌گذاری بندر چابهار و رجوع به مراجع قضایی بین المللی گفت: در همه قرارداد‌ها بندی به عنوان موارد اختلاف وجود دارد که در این باره لایحه تنظیم شده است و در دستور کار مجلس قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جایگزینی مسیر دریایی در کریدور شمال جنوب به جای مسیر زمینی آذربایجان اظهار کرد: بنادر شمالی ما ۳۰ میلیون تن ظرفیت دارند که در حال حاضر یک پنجم آن مورد استفاده قرار گرفته است و امکان استفاده از مسیر حمل و نقل دریایی به جای زمینی وجود دارد.

راستاد گفت: شرکت‌های ایرانی فاقد کشتی رو-رولسا از این رو یک شرکت روسی برای فعالیت حمل و نقل رو-رو در بنادر شمالی اعلام آمادگی کرده است همچنین شرکت جمهوری اسلامی ایران به دنبال خرید یک فروند کشتی رو- رو به صورت ملکی است تا در مسیر خزر فعال شود.

وی در انتها گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر ما ۲۶۰ میلیون تن است که پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ۲۸۵ میلیون تن افزایش یابد.

بيشتر بخوانيد: حمل ٩٠ درصد کالا‌ها از طریق دریا/ برگزاری ۲۸ عملیات رفع آلودگی دریایی در ۶ ماه گذشته

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادي بنادر دريانوردي

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادي بنادر دريانوردي معاون وزیر راه و شهرسازی بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزخلیج فارس؛ مدیر اداره بندر و دریانوردی شهرستان جاسک گفت: با توجه به رفت وآمد شناور‌ها در حوضچه بندر و احتمال بروز آتش سوزی الحاق این شناور از نیاز‌های این اداره بود.

بیشتر بخوانید؛ بازگشت یدک کش خلیج فارس چهار به چرخه خدمات حمل و نقل دریایی
محمدامین امانی افزود: این شناور با ۷ نفر خدمه در بندر جاسک از امروز پهلو گرفته است.
وی گفت: این شناور قبل از پهلوگیری در بندرجاسک در بندرعباس خدمت رسانی می‌کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند