Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:40:31 GMT

برداشت بیش از 200هزار تن سیب درختی در مشگین شهر

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۹۲۲۵

برداشت بیش از 200هزار تن سیب درختی در مشگین شهر

عبدالله بنی هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشگین شهر با اشاره به برداشت سیب درختی از باغات شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: از مجموع باغات ۷هزار هکتاری در شهرستان مشگین شهر، بیش از ۲۰۰هزار تن سیب درختی برداشت شد.

وی افزود: به‌طور متوسط، ۳۰ تن سیب درختی در هر هکتار برداشت شده که ۹ درصد این باغات مخصوص سیب قرمز لبنانی و مابقی، سیب شکی زرد طلایی و فرانسوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر بیان کرد: با توجه به سال پرباری میوه، اکثر باغداران سیب‌های خود را روانه بازار کردند.

وی به صادرات محصول سیب مشگین شهر به کشورهای روسیه، ترکیه، هندوستان و عراق اشاره کرد و گفت: در ۶ سردخانه ۵هزار تنی موجود شهرستان، حدود ۱۵ هزار تن سیب نگهداری می‌شوند.

بنی هاشم با اشاره به ایجاد سورتینگ میوه در شهرک صنعتی مشگین شهر بیان کرد: با توجه به نبود صنایع تبدیلی در شهرستان مشگین شهر، ضایعات میوه به استان‌های دیگر منتقل می‌شود که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی، علاوه بر امکان نگهداری بیشتر میوه‌های برداشتی و ضایعات، مشکل بیکاری نیز تاحدودی رفع می‌شود.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: تصمیمات خوبی برای ایجاد صنایع تبدیلی میوه در شهرستان مشگین شهر گرفته شده که امیدواریم با پیگیری نمایندگان و مسؤولان استانی و شهرستانی این مساله مهم رفع شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشگین شهر سیب کشاورزی روسیه شهرستان مشگین شهر سیب درختی تن سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان