Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در حالی که با توجه به اعلام دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مقرر شده است  اطلاعات نوع بارگیر ثابت در زمان صدور بارنامه با اطلاعات ثبت شده در سامانه کارت هوشمند، کنترل گردد یک فعال صنفی می گوید این کنترل موجب شناسایی کامیون های تغییر وضعیت داده، خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، محسن جلالی در توضیح این موضوع به خبرنگار ما گفت: با انجام این کار و کنترل اطلاعات نوع بارگیر ثابت با اطلاعات ثبت شده در سامانه کارت هوشمند، کامیون هایی که تغییر وضعیت داده اند از سوی سازمان راهداری شناسایی شده و با توقیف یا ممنوعیت صدور بارنامه مواجه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گاهی مشاهده می شود که یک دستگاه کمپرسی ده چرخ،  کمپرس تریلر بسته و مشغول به کارشده  و بارنامه تریلر کمپرسی می‌گیرد و یا کامیون 10 چرخی وجود دارد که کارت تانکر 10 چرخ دارد اما تانکر تریلر 18 چرخ بسته و به کار مشغول است.

بیشتر بخوانید: کنترل اطلاعات نوع بارگیر با اطلاعات کارت هوشمند در زمان صدور بارنامه

جلالی ادامه داد: همچنین مشاهده می شود کامیون کشنده با مجوز اسقاط در داخل کشور از افغانستان وارد شده است اما با ترفند و گذاشتن سند و هوشمند بر روی آن مشغول به کار شده است.

موضوع کنترل اطلاعات نوع بارگیر با اطلاعات کارت هوشمند در زمان صدور بارنامه، مدتی پیش در نامه غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به مدیران کل استانی این سازمان اعلام شد.

در بخشی از این نامه آمده بود: با توجه به گزارشات واصله مبنی بر امکان تغییر و ویرایش اطلاعات نوع بارگیر ناوگان (بارگیر ثابت) در هنگام صدور بارنامه توسط برخی از شرکت های حمل و نقل، به آگاهی می رساند این امر تضییع حقوق دولتی و نارضایتی رانندگان در پرداخت کرایه حمل را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه این نامه تاکید شده بود: از این رو اطلاعات نوع بارگیر ثابت در زمان صدور بارنامه با اطلاعات ثبت شده در سامانه کارت هوشمند، کنترل می گردد و در صورت مغایرت، امکان ویرایش اطلاعات توسط شرکت حمل و نقل و در نتیجه صدور بارنامه میسر نخواهد بود.

در بخش دیگری از نامه عنوان شده بود: مقتضی است به رانندگان و مالکان ناوگان و شرکت های حمل و نقل کالای استان اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد که در صورت مغایرت اطلاعات نوع بارگیر ناوگان خود با اطلاعات ثبت شده در سامانه کارت هوشمند، در اسرع وقت با مراجعه به مراکز صدور و تمدید کارت هوشمند نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند. در غیر این صورت مسئولیت عواقب ناشی از عدم امکان صدور بارنامه از تاریخ مذکور به عهده مالک ناوگان و شرکت حمل  و نقل خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حقوق کارت هوشمند رانندگان صدور بارنامه دفتر حمل و نقل کالا محسن جلالی سامانه کارت هوشمند حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مهرجو فرخی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس کارت هوشمند صادره برای ناوگان، یکهزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت کردند.

وی بیان داشت: در حوزه حمل و نقل کالا یکهزار و ۹۹۷ راننده برای دریافت کارت هوشمند اقدام کردند.

فرخی تصریح کرد: یک میلیون و ۴۷۳ هزار تن کالا در سال گذشته، از این استان به مناطق مختلف کشور جابجا شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای جابه جا شده را شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و محصولات کشاورزی عنوان کرد.

کد خبر 6092988

دیگر خبرها

  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند