Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:52:04 GMT

۲۶ محصول جدید به سبد استاندارد همدان اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۰۵۳۴

۲۶ محصول جدید به سبد استاندارد همدان اضافه شد

«محمد مددی» روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ این محصولات شامل فرآورده‌های صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی، معدنی، خودرو، نیرو محرکه، بسته بندی و سلولزی هستند که در نیمه نخست امسال تحت پوشش استاندارد قرار گرفته‌اند. 

وی اضافه کرد: برای ۱۲ محصول نیز پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی صادر شده که حکایت از استقبال صنایع برای تولید کالاهای با کیفیت و رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مددی، کاربرد علامت استاندارد را نشانه تعهد تولیدکننده یا ارائه کالا بر اساس موازین و مقررات دانست و افزود: امسال با توجه به نتایج آزمون‌ها و رعایت نشدن ویژگی‌های مندرج در استانداردها ۵۶ پروانه استاندارد در این استان تعلیق و ۳۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و ۱۴۰ پروانه از ابتدای امسال تمدید شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان طبق قانون مجازات می‌شوند. 

او با تاکید بر اینکه رعایت استاندارد پیش‌نیاز جهش تولید است، تصریح کرد: تولید استاندارد و با کیفیت، اصل مهمی در توسعه بازار محصولات به شمار می‌آید و رونق فضای اقتصادی و توسعه صادرات را به همراه دارد.

به گفته مددی، مصرف کنندگان با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل نشان استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اصالت این نشان مطمئن شوند.

وی یادآوری کرد: این سامانه پیامکی به منظور جلوگیری از سوء استفاده و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد بر روی کالاها راه اندازی شده که اطلاعاتی از قبیل شماره پروانه، نام فراورده، تاریخ اعتبار پروانه، نام واحد تولیدی، استان و شهرستان محل تولید و نوع استاندارد محصول را در اختیار درخواست کننده قرار می‌دهد.

افزون بر ۶۷۰ محصول در استان همدان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد هستند.

برچسب‌ها تولید داخلی همدان اداره کل استاندارد استان همدان اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید داخلی همدان تولید داخلی همدان اختصاصی ایرنا کاربرد علامت استاندارد پروانه کاربرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نماینده شیراز: طبل رسوایی غرب و غربگرا‌ها با هم به صدا در آمده است
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد