Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@21:09:18 GMT

ضرورت رده‌بندی سنی در سینمای کودک

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۱۴۶۳

ضرورت رده‌بندی سنی در سینمای کودک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  ریحانه کاوش کارگردان فیلم «شبح ترسو»  گفت: شبح ترسو روایت زندگی شبحی است که از همه چیز و همه کسی می‌ترسید و فکر می‌کند مردم هم از او می‌ترسند، اما دختربچه‌ای با او رو به رو می‌شود که از او نمی‌ترسد و او را شبیه یکی از عروسک‌های خود می‌بیند، دختر و شبح با یکدیگر وارد تعاملی می‌شوند و این تعامل در نهایت منجر به رفع ترس شبح و بهتر شدن حال دختر می‌شود، به طوری که دوستی برقرار شده بین این دو سازنده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این فیلم نگاه متفاوت کودک به جهان پیرامون نمایش داده شده است، به طوری که آنچه از نظر انسان‌ها ترسناک و ناشناخته است، شاید برای کودک آشنا بوده و نگرش مثبت کودکانه منجر به برقراری ارتباط بهتر و حتی دوستی با این موجودات شود.

کارگردان فیلم «شبح ترسو»، گفت: در دنیا برای تولید فیلم، رده بندی سنی کودکان را نیز در نظر می‌گیرند؛ به طوری که کودکان کمتر از سه سال، پیش از دبستان، ۹ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۶ سال در گروه‌های سنی مختلف قرار گرفته و فیلم‌های مناسب آن‌ها به طور جداگانه ساخته می‌شود، این در حالی است که در ایران همه فیلم‌های حوزه کودک در یک دسته بندی قرار می‌گیرند و این امر برای کودکان مشکلاتی ایجاد می‌کند. جهان کودکان پیش از دبستان و هیجانات آنان با کودکانی که در سنین بالاتر قرار دارند تفاوت‌های زیادی دارد.

کاوش اضافه کرد: فیلم «شبح ترسو» بر اساس یک کتاب با همین نام و نوشته نوشین شعبانی و تصویرگری عاطفه ملکی جو تولید شد. زهرا صافی انیماتور فیلم بوده و خانم‌ها مریم یوسفی، مرجان خواجه کازرونی و آقای کمیلی آن را دوبله کردند. تهیه کننده این فیلم نیز علی رئیس بوده است.

این کارگردان سینما با اشاره به فیلم «موزی که می‌خندید» که دومین فیلم وی در جشنواره امسال است، اظهار کرد: این فیلم نیز درباره دوستی در جنگل است، در این فیلم گوریلی وجود دارد که همه از او می‌ترسند، زمانی که او اقدام به کندن یک موز از درخت می‌کند موز شروع به خندیدن می‌کند و این موجب خنده گوریل شده و پس از آن فضای جنگل کاملاً تغییر می‌کند.

کاوش اضافه کرد: حسن موسوی تصویرگر و طراح داستان «موزی که می‌خندید» گوریل عصبانی و تنهای ابتدای کتاب را با رنگ‌های تیره و فیگوری نیم‌رخ که سهم عمده صفحه را گرفته، به تصویر کشیده و با فریم‌ها و تصاویر میانی جذاب و روایتگر که با داستان موجز و فروتن حمیدرضا شاه آبادی کامل شده، با تصویر گوریلی تمام‌رخ و شاد که سهمی همانند دیگر شخصیت‌های داستان در صفحه دارد، کتاب را به انتها می‌رساند.

وی تصریح کرد: در هر دو کار از موسیقی ویژه به آهنگسازی مهدی قشقایی استفاده شد که مرجان خواجه کازرونی وکال‌های آن را خواند، بنابراین مخاطب کودک به ویژه پیش از دبستان با این کار ارتباط خوبی برقرار خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای کودک جشنواره کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده