Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:33:57 GMT

اعتراض «حیدر العبادی» به کمیساریای انتخابات عراق

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۱۷۳۹

اعتراض «حیدر العبادی» به کمیساریای انتخابات عراق

رئیس ائتلاف النصر عراق نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور را رد کرده و خواستار اصلاح آن شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از موازین نیوز، «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف النصر در پی اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور به کمیساریای عالی انتخابات اعتراض کرد.

حیدر العبادی با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: در آغاز اعتراضات اکتبر 2019 ما نخستین کسانی بودیم که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و عادلانه و مشارکت عراقی‌ها در آن شدیم تا اعتماد آنها به دولت برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز این انتخابات برگزار شد اما سردرگمی رویه کمیساریای انتخابات و عدم اعتبار نتایج اعلام شده اعتماد به این انتخابات را تضعیف کرد و بنابراین نه موجب جمع کردن مردم شد و نه مانع تفرقه آنها.

حیدر العبادی همچنین تاکید کرد: عاقل کسی است که تا صبح این اشتباه را اصلاح کند.

ائتلاف‌‎های الفتح، دولة القانون، عصائب اهل‎‌الحق، کتائب حزب‌الله، حزب اسلامی و حزب اتحاد میهنی کردستان نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ساختگی خوانده و رد کرده‎‌اند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.

نتایج اولیه انتخابات روز دوشنبه اعلام شد و تعداد کرسی‌های کسب‌شده از سوی گروه‌های سیاسی در اولین انتخابات پارلمانی زودهنگام مشخص شد که واکنش‌هایی را به‌همراه داشت.

بر اساس نتایج اولیه اعلام‌شده از سوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات، جریان صدر با 73 کرسی، در صدر قرار دارد و به‌دنبال آن ائتلاف تقدم با 38، ائتلاف دولت قانون با 37، حزب دموکرات کردستان با 32، ائتلاف کردستان با 17، اتحادیه مهینی کردستان با 15، ائتلاف عزم با 15، ائتلاف فتح با 14، جنبش امتداد با 9، الجیل الجدید با 9، اتحاد اسلامی با 4، جنبش بابلیون با 4، تصمیم با 3، جریان حکمت با 2 و ائتلاف النصر با 2 کرسی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نتایج جدید انتخابات عراق؛ تعداد کرسی‌های ائتلاف «الفتح» و «دولة القانون» افزایش یافتائتلاف الفتح: از آرای کسانی که به ما اعتماد کردند دست بر نمی‌داریم/انتخابات از لحاظ امنیتی خوب برگزار شد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس انتخابات پارلمانی حیدر العبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد