Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@02:09:31 GMT

خطر افزایش موارد کرونا در روز‌های آتی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۲۰۷۲

خطر افزایش موارد کرونا در روز‌های آتی

عضو کمیته علمی کشوری کرونا و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به وضعیت فعلی بیماری کرونا در کشور، گفت: حتما در روز‌های آتی افزایش موارد بیماری را خوهیم داشت، اما تنها امیدواری ما این است که پیکی مشابه پیک پنجم برایمان رخ ندهد و بیماری در حد قابل کنترلی بماند.

به گزارش ایسنا، پیام طبرسی، با اشاره روند رو به کاهش کرونا، گفت: البته پس از تجربه روند کاهشی، در حالت ثابتی مانده‌ایم که می‌تواند عاملی برای نگرانی باشد؛ اما امیدواریم با افزایش پوشش واکسیناسیون شرایط بهتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته راهپیمایی اربعین، مراسمات آخر ماه صفر و سفر‌های شکل گرفته در تعطیلات هفته گذشته تاحدودی ما را از نظر افزایش برخورد‌های اجتماعی نگران می‌کند، اما امیدواریم به افزایش بار بیماری منجر نشود.

او علت ثابت ماندن روند کرونا را علی‌رغم گسترش واکسیناسیون، بازگشایی‌ها و افزایش برخورد‌ها دانست و اظهار کرد: ویروس از بین نرفته است و افراد مبتلا می‌شوند و انتقال می‌دهند، اما امیدواریم این انتقال مجدد سبب بروز موج جدید بیماری نشود.

طبرسی تاکید کرد: حتما در روز‌های آتی افزایش موارد بیماری را خوهیم داشت، اما تنها امیدواری ما این است که پیکی مشابه پیک پنجم برایمان رخ ندهد و بیماری در حد قابل کنترلی بماند.

او درباره سامانه هوشمند مدیریت کرونا نیز بیان کرد: وجود چنین سامانه‌ای به شدت لازم است تا افرادی که کرونا مثبت هستند از قرنطینه و منزل خارج نشوند. متاسفانه یک مشکل ما این است که افراد بیمار آزادانه در شهر تردد می‌کنند و عامل انتقال بیماری به سایرین می‌شوند، باید بتوانیم آن‌ها را کنترل کنیم.

وی درباره رنگبندی‌های کرونایی شهر‌ها نیز اظهار کرد: این رنگبندی‌ها بیشتر برای کار‌های آماری است و برای واکنش سریع کارایی ندارد. زمانی که آمار در حال افزایش است متوجه نمی‌شویم و وقتی که وضعیت قرمز شد تازه به فکر می‌افتیم؛ درحالی که باید اقداماتی انجام دهیم که به آن فاز نرسیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا در ایران کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: رفتارهای نادرست در شیوه زندگی به طور جدی باعث تهدید سلامتی انسان با بیماری‌های مختلفی شده است.

محسن محمدنیا در گفت و گو با ایسنا ورزش را یکی از عوامل سلامتی انسان و محیط‌زیست دانست و افزود: امروزه به علل متعددی مانند زندگی ماشینی، توسعه آپارتمان‌نشینی، تماشای بیشتر تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای، تحرک افراد کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علل فوق موجب شده تا بسیاری از انسان‌های امروزه به کالری کمتری نسبت به انسان‌های گذشته نیاز داشته باشند ولی با گرایش افراد به غذاهای پرکالری، آماده، با چربی، قند و نمک بالاتر از میزان نیاز بدن و کاهش مصرف لبنیات، رسیدن ریزمغذی‌ها به بدن دچار اختلال شده و شیوع اضافه وزن و چاقی رو به افزایش است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین مطالعه STEPS حدود ۶۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در کشور ما دچار اضافه وزن و چاقی هستند که نتیجه این وضعیت افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت و فشارخون بالا بوده است.

وی بیان کرد: رفتارهای نادرست در شیوه زندگی به طور جدی باعث تهدید سلامتی انسان با بیماری‌های مختلفی شده است که اتفاقاً بخش زیادی از آنها قابل پیشگیری است. یکی از راه‌های پیشگیری، ورزش منظم است.

محمدنیا تصریح کرد: از ورزش‌های در دسترس می‌توان به پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های کششی و قدرتی اشاره کرد که می‌تواند به صورت فردی یا گروهی انجام شود.

وی افزود: هر فرد برحسب شرایط زندگی و سلامتی می‌تواند پیاده به محل کار برود، پیاده به خرید برود، به جای آسانسور از پله استفاده کند، در منزل به گل کاری بپردازد، یا در پارک‌ها و جاده‌های سلامتی به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بپردازد.

این کارشناس ورزش برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در طول زندگی برای ورزش را بسیار مهم دانست و گفت: این ورزش‌ها فواید بسیار زیادی برای انسان و محیط‌زیست دارد به طوری که یادگیری، خلاقیت و بازدهی انسان را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: ورزش در سالمندان می‌تواند با افزایش خون‌رسانی به مغز، احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد، همچنین با کنترل قند، چربی و فشارخون، باعث کاهش بیماری‌ها می‌شود.

محمدنیا عنوان کرد: ورزش در کنار دیگران مزایای زیادی دارد؛ چراکه سرمایه‌های اجتماعی (دوست، مربی، همراه و هم صحبت) را افزایش داده و باعث کاهش بیماری‌های روحی روانی نیز می‌شود. ورزش با حفظ توده عضلانی و مصرف انرژی پایه، پدیده سالمندی را به تأخیر انداخته و عمر انسان را طولانی‌تر می‌کند.

وی در همین خصوص از همه شهروندان خواست حتماً در زندگی پرمشغله امروزی وقتی برای ورزش بگذارند تا سالم‌تر پیر شده و دوران سالمندی مستقل‌تری داشته باشند. افراد مبتلا به بیماری که تاکنون ورزش با شدت متوسط و بالاتر نداشته‌اند، قبل از شروع ورزش باید با پزشک خود مشورت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند