Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@15:55:51 GMT

ایران، رتبه نخست در ناوگان صید و صیادی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۲۵۵۳

رئیس سازمان شیلات ایران از رتبه بیست و ششم کشور در صنعت صیادی در جهان خبر داد و گفت: از نظر ناوگان صید و صیادی در غرب اقیانوس هند، رتبه نخست را داریم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

خون میرزایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، افزود: در صید و صیادی جهان، ایران رتبه بیست و ششم را دارد و در اقیانوس هند رتبه دوم و در غرب اقیانوس هند از نظر ناوگان و صید در رتبه نخست هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار صیاد ایرانی در عرصه تولید فعال هستند تصریح کرد: بر اساس برنامه تدوین شده، میزان تولیدات سازمان شیلات در سال گذشته باید یک میلیون و ۳۷۳ هزار تن بود که به دلیل مشکلات مختلف یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن آن را محقق سازیم.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در موضوع پرورش ماهی در قفس باید فعالیت‌های خود را توسعه دهیم، گفت: با بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس، به خودکفایی ۹۵ درصدی در تأمین تجهیزات قفس دست پیدا کرده ایم.

وی درباره تحقق فعالیت صیادی افزود: طبق برنامه تولید ۶۶۰ هزار تن مدنظر قرار گرفته بود که با تلاش مضاعف عدد ۷۱۵ هزار تن ثبت شد و همچنین در بخش آبزی پروری ۹۱ درصد برنامه ششم محقق شده است.

خون میرزایی ابراز امیدواری کرد تولید محصولات دریایی و آبزی کشور در سال ۱۴۰۴ به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: عمده تلاش ما توسعه آبزی پروری است تا از ذخایر ملی صیانت بیشتری شود و با توجه به این رویکرد‌ها نقش بیشتری در تامین امنیت غذایی داشته باشیم.

برچسب ها: صید و صیادی ، رتبه نخست ، اقیانوس هند ، سازمان شیلات

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صید و صیادی رتبه نخست اقیانوس هند سازمان شیلات سازمان شیلات اقیانوس هند صید و صیادی رتبه نخست هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اتوبوسرانی و شرکت شهاب خودرو متعلق به آستان قدس رضوی منعقد شد.

محسن شریعتی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهارکرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائران و مجاوران و بهبود وضعیت کیفی ناوگان، روز گذشته از شرکت شهاب خودرو بازدید به‌عمل آمد.

وب افزود: دراین بازدید، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اتوبوسرانی و شرکت شهاب خودرو متعلق به آستان قدس رضوی منعقد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۱۸۰ دستگاه اتوبوس فعال و متوقف بازسازی و از ظرفیت‌های تولیدکننده در تأمین ناوگان انواع اتوبوس (۱۲ متری- ۱۸ متری)، اتوبوس برقی و مینی‌بوس دو درب استفاده خواهد شد.

کد خبر 749122

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم