Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه از طرح ۳۰ میلیارد یورویی برای توسعه انرژی‌ هسته‌ای و فناوری‌های سبز رونمایی کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) از یک طرح سرمایه‌گذاری پنج ساله به ارزش ۳۰ میلیارد یورو رونمایی کرد که به توسعه فناوری‌های صنعتی نوآورانه از جمله ساخت راکتورهای کوچک هسته‌ای، خودروهای برقی و هواپیماهایی با مصرف سوخت کم اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون گفت هدف طرح دولتی «فرانسه ۲۰۳۰» این است که رشد اقتصادی و قدرت رقابت این کشور را در دهه آینده در مصاف با چین و ایالات متحده افزایش دهد. وی افزود صرف هزینه‌ها از سال آینده آغاز خواهند شد.

طرح جدید شامل ۸ میلیارد یورو جهت توسعه فناوری در حوزه انرژی است که به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند. به گفته رئیس‌جمهور فرانسه این بودجه عمدتا برای ساخت «راکتورهای کوچک مدولار هسته‌ای» (SMRs)، که نسل جدیدی از نیروگاه‌های هسته‌ای سازگار با محیط زیست هستند، هزینه خواهد شد. فرانسه در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از برق خود را به کمک انرژی هسته‌ای تولید می‌کند.

پیشتر رهبران اتحادیه اروپا توافق کرده بودند که در راستای تحقق «قاره عاری از کربن» تا سال ۲۰۵۰، کشورهای عضو اجازه خواهند داشت از انرژی هسته‌ای برای کمک به سرپا نگه داشتن اقتصاد خود استفاده کنند.

این موضوع قبل از حاصل شدن توافق باعث بحث و جدل‌های عمیق در داخل اتحادیه اروپا شده بود. آلمان و شماری دیگر از کشورها استدلال کرده بودند که انرژی هسته‌ای نباید در برنامه‌های تامین منابع انرژی سبز قرار گیرد چرا که به استخراج اورانیوم و دفع زباله‌های اتمی رادیو اکتیو نیاز دارد.

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود در روز سه‌شنبه همچنین متعهد شد فرانسه تا سال ۲۰۳۰ «پیشتاز عرصه هیدروژن سبز» شود. این شکل از انرژی که دی‌اکسید کربن تولید نمی‌کند، می‌تواند در صنایعی مانند فولاد و همینطور صنایع شیمیایی که در حال حاضر به سوخت‌های فسیلی متکی هستند استفاده شود.

این طرح مستلزم هزینه ۴ میلیارد یورو برای توسعه حدود ۲ میلیون خودروی برقی و هیبریدی تا پایان دهه جاری است.

فرانسه همچنین گفته است سرمایه‌گذاری عظیمی در ساخت نخستین «هواپیمای با سوخت کربنی پایین» خواهد کرد، هواپیمایی که احتمالا با مشارکت دیگر کشورهای اروپایی ساخته می‌شود.

قرار است حمایت‌های دولتی در فرانسه از فناوری‌های نوآورانه در دیگر بخش‌ها نظیر تولید مواد غذایی، صنعت فیلم و پزشکی نیز ارائه شود.

برچسب هاامانوئل مکرون انرژی هسته ای خودروی برقی شبکه خبری یورو نیوز (EuroNews) فرانسه

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: امانوئل مکرون انرژی هسته ای خودروی برقی فرانسه آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو انرژی هسته ای میلیارد یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری

افشین مظفری، شهردار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌های این استان اظهار کرد: در راستای تبدیل شهر ایلام به شهر الکترونیک، یکی از اقدامات خوب شهرداری این شهر نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر بوده و به‌زودی مرکز مانیتورینگ شهر در منطقه چغاسبز قبل از اربعین امسال افتتاح خواهد شد. با افتتاح این مرکز کل شهر ایلام به دوربین‌های پایش تصویری مجهز می‌شوند و بخشی از نارضایتی مردم درباره ترافیک شهر با پایش این دوربین‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ پروژه عمرانی ازجمله سیلبند، پل روگذر، نورپردازی، المان، تعریض خیابان‌ها، جدول‌گذاری، ایجاد بلوار، پل عابر پیاده در سال گذشته توسط شهرداری ایلام اجرایی شده که بیشتر این پروژه‌ها در راستای مطالبات مردم شهر ایلام بوده و ایجاد بازارچه مرکزی شهر ایلام پیرو تأکید استاندار ایلام تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است که در ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام با اشاره به پروژه فرهنگ‌سرای شهر ایلام گفت: تکلیف فرهنگ‌سرای این شهر به‌زودی مشخص می‌شود در صورت عدم فعالیت سرمایه‌گذار قبلی این پروژه به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان این شهر ایلام بوده که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

مظفری بیان کرد: خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در حال ساماندهی است. نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده که این مهم در حال انجام است. لاین غربی بام ایلام نیز به‌زودی ایجاد خواهد شد و بار ترافیکی این منطقه به‌ویژه برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل می‌شود.

وی مطرح کرد: مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده و ۸۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ایلام در سال جاری بوده که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی و مابقی آن هزینه‌های جاری خواهد بود این بودجه از منابع داخلی تأمین شده؛ البته این بودجه تا یک هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

شهردار ایلام با اشاره به همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های استان توضیح داد از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در طراحی آلمان‌های شهری و زیباسازی شهر ایلام استفاده می‌کنیم. ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در زمینه رشته‌های مرتبط با شهرداری و علم و فناوری بی‌نظیر است و باید این ظرفیت به کمک توسعه شهر ایلام بیاید. برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه و زیباسازی شهر ایلام و آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه‌های استان در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید