Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:59:55 GMT

امکان دسترسی زائران حرم امام رضا(ع) به ضریح مطهر فراهم شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۲۸۱۲

امکان دسترسی زائران حرم امام رضا(ع) به ضریح مطهر فراهم شد

‍‍‍‍‍‍

دریافت 3 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای تسهیل زیارت زائران در روضه منوره رضوی، از روز، سه شنبه مسیرهای تازه‌ای برای تشرف زائران به این مکان مقدس ایجاد و امکان دسترسی زائران حرم مطهر امام رضا علیه السلام به ضریح مطهر فراهم شد.

در راستای تسهیل زیارت با نصب شیشه‌هایی در نزدیکی ضریح مطهر رضوی امکان حضور زائران تا فاصله نزدیکتری به ضریح مطهر فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از پیش از ماه محرم و با دستور تولیت آستان قدس رضوی، برنامه‌ریزی جدی برای تسهیل زیارت حرم مطهر رضوی آغاز شد تا طبق شیوه‌نامه‌های مورد تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا، گشایش‌های تازه‌ای در مسیرهای تشرف به روضه منوره ایجاد شود اما قرمز شدن وضعیت کرونایی مشهد از یک سو و تشرف گسترده زائران در دهه آخر صفر از سوی دیگر، سبب شد اجرای طرح‌های جدید منطبق با شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر نباشد بنابراین انجام آن به زمان مناسب موکول شد.

در حال حاضر با عبور از این دوره و زرد شدن وضعیت کرونایی مشهد، آستان قدس رضوی، مسیرهای جدیدی برای تشرف عموم زائران به روضه منوره رضوی ایجاد کرده است تا همه عاشقان حضرت رضا (ع) بتوانند از فاصله‌ای نزدیک‌تر، زیارت خود را انجام دهند.

در تمام ماه‌های سپری شده از شرایط کرونایی، آستان قدس رضوی لحظه‌ای برای تسهیل بیشتر زیارت زائران درنگ نکرده و تمام توان خود را برای این مهم به کار گرفته است.

نکته مهم در این خصوص، تبعیت کامل از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی درباره پیروی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده که همواره مد نظر بوده است.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی در پایان گفت: تا آن زمان، خادمان رضوی و زائران حضرت رضا (ع) نائب‌الزیاره دیگر عاشقان و دلدادگان امام هشتم خواهند بود تا انشالله فرصت میزبانی از همه آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 5326482

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی ستاد ملی مقابله با کرونا خادمان رضوی ویروس کرونا حرم امام رضا ع فعالیت های قرآنی قرآن کریم افغانستان قرآن انقلاب اسلامی ایران شیعیان سازمان تبلیغات اسلامی آیت الله خامنه ای شیعه مسجد شبکه قرآن و معارف سیما مقام معظم رهبری طالبان قران آستان قدس رضوی ضریح مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، ادامه داد: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، بیان کرد: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

او تصریح کرد: کمیته امداد بدون شک یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهاد‌های دیگر متمایز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد