Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@06:16:10 GMT

اجرای 740 متر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۳۷۳۱

اجرای 740 متر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی

میدرضا واثقی مدیر امور آبفای صباشهر شهرستان شهریار از اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی به طول 740 متر از ابتدای سال جاری در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛طی گفتگو با حمیدرضا واثقی مدیر امور آبفای صباشهر شهرستان شهریار از اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی به طول 740 متر از ابتدای سال جاری در این شهر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفاً بفرمایید گستردگی صباشهر چه میزان است وچه تعداد اشتراک تحت پوشش آبفا قرار دارد؟

شهر صباشهر بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد و  آبفا بیش از 13 هزار اشتراک آب در مناطق شهری و 1000 اشتراک در مناطق روستایی را تحت پوشش دارد.

آب شرب مردم صباشهر از چه منابعی تامین می شود؟

آب شرب مورد تقاضای مردم از طریق چاه های زیر زمینی تامین می شود در صباشهر 21 حلقه چاه آب شرب در مدار بهره برداری قرار دارد که در مجموع این چاه ها حدود 211 لیتر بر ثانیه تولید آب دارند و همچنین مخازن ذخیره آب شرب در این شهر 3 باب است با ظرفیت 10350 متر مکعب .

چه میزان خطوط انتقال و توزیع آبرسانی در صبا شهر اجرا شده است؟

در حال حاضر هم در مناطق شهری و هم روستایی 115 کیومتر خطوط توزیع آب و همچنین 20 کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا شده و در مدار بهره برداری قرار دارد.

چه پروژه هایی اخیراً در سطح شهر و روستای تحت پوشش شما اجرا شده است؟پ

از ابتدای سال جاری 640 متر شبکه آبرسانی توسعه یافته است که در این پروژه ها از لوله هایی به اقطار 110، 160 و 250 میلیمتری استفاده شده است و همچنین 100 متر شبکه فرسوده آبرسانی با لوله هایی به قطر 90 میلیمتری اصلاح شده است لازم به توضیح است لوله های بکار گرفته شده از جنس پلی اتیلن است. و یک حلقه چاه آب شرب در روستای اسکمان حفر و در حال تجهیز است که با تجهیز آن و آبدهی 12 لیتر بر ثانیه آب شرب مورد تقاضای مردم این روستا را تامین می کند.

هدف از اجرای طرح های اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی چه می باشد؟

شهر صباشهر مهاجرت پذیری بالایی داشته و سالانه تقاضای مردم برای آب شرب بهداشتی افزوده می شود، با این حال رسالت اصلی آبفا تامین آب شرب با کیفیت برای مردم است به همین منظور با هدف افزایش سطح کیفی و کمی آب شرب مورد نیاز هر سال در برنامه ریزی های انجام شده اصلاح شبکه و انشعابات فرسوده و توسعه شبکه در دستور کار قرار دارد.

در پایان بفرمایید به منظور بهبود هر چه بیشتر خدمات رسانی به مردم چه برنامه هایی دارید؟

در کوتاه مدت اصلاح شبکه های فرسوده و تعدیل فشار آب در سطح شهر، مرئی سازی شیرآلات مدفون اصلاح انشعابات و تعویض کنتور های معیوب، مهندسی مجدد ایستگاه های پمپاژ و حفر یک حلقه چاه آب شرب و برنامه های بلند مدت انتقال آب سطحی از طرح الغدیر به صباشهر به میزان 100 لیتر بر ثانیه و ساخت مخزن ذخیره آب شرب 5000 متر مکعبی در صباشهر است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است

استاندار ایلام گفت: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو، مصوب شد تا ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر، بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان همچون سازمان مدیریت بحران و هلال‌احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد، اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: وزیر کشور به تازگی در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

شبکه آب و فاضلاب ایلام فرسوده است

وی با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تأمین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، تصریح کرد: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری در حال بررسی است و امیدواریم اعتبارات این موضوع به طور کامل تأمین شود.

وی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت و ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

بهرام‌نیا با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تأمین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 747806

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است